Hyundai i20 1.2 HP i-Motion Comfort (2015)

autoreview

Hyundai i20 1.2 HP i-Motion Comfort (2015)

Signalement

Uitvoeringi20 1.2 HP i-Motion Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst151.843 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hyundai I20 1,2 Motion Comfort 2015

  • 40.000 km

Tot nu toe heel tevreden.
Auto is zuinig in gebruik en toch lekker pittig.
De auto rijd probleemloos, is van alle gemakken voorzien en erg comfortabel. Het is ook een lekker stille auto.
Op hogere snelheden is er wel wat bandengeruis maar dat is niet storend. Overigens is daarbij het verschil goed merkbaar in welk soort asfalt het wegdek is uitgevoerd en tegenwoordig is ook het merk en soort band daarbij een factor. Zelf zou ik er waarschijnlijk andere banden op monteren, maar deze zaten er al op.
V.w.b. betrouwbaarheid zal ik natuurlijk op langere termijn moeten ervaren, tot nu toe voelt het goed en degelijk aan en ook uit (gelezen) testen komt deze goed naar voren.
Voor de aanschafprijs van deze wagen krijg je met geen mogelijkheid een Europeaan en dan ook nog eens met alle opties die er op en aan zitten.
Enige 2 puntjes van kritiek.
Bij optrekken in de eerste versnelling is de koppeling erg gevoelig, reageert erg snel waardoor je toch wat meer gas moet geven om niet stotterend / stuiterend op te trekken. Op zich geen probleem maar ik ben mijn oude Fiesta gewend die op dat gebied heel soepel was, dat motortje had iets meer souplesse.
Op zich is deze Hyundai wel pittiger en sneller van de 1e t/m 4e versnelling, in de 5 houdt het niet over, daar mocht wat meer pit achter zitten.

Probleem voor deze auto gaat worden dat die moet opboksen tegen een gevoelskwestie.
Ik was zo verliefd op de oude Fiesta die alle jaren gewoon heerlijk heeft gereden ondanks dat het geen sprinter was en de motor echt wel pittiger had gemogen. Maar die was ook best zuinig ( wel iets minder dan de Hyundai, maar ook 15 jaar ouder qua techniek) en het allerbelangrijkste, hij heeft me nooit in de steek gelaten. Kortom het was een heel erg betrouwbaar autootje.

De tussenstand na 2 1/2 jaar

  • 102.000 km

Al 2 en een half jaar probleemloos en comfortabel rond gereden.
Auto rijdt erg zuinig en behalve het gewone onderhoud geen andere kosten gehad. Kortom, zeer tevreden en zou zo weer een nieuwe Hyundai kopen. Het is geen sportwagen maar voor het gewone dagelijkse gebruik pittig genoeg. Volgende update maar weer over een jaartje of twee. .

Laatste update

  • 151.843 km

Dit zal mijn laatste review zijn over deze auto. Na vele tevreden kilometers en jaren heb ik deze ingeruild, maar met pijn in mijn hart.
Nog steeds is deze auto perfect qua betrouwbaarheid en geeft veel fijn rijplezier. Lekker soepel te rijden, stil, comfortabel en zuinig als de eerste dag. Op wat piepjes en kraakjes na van de vering als je over een verkeersdrempel rijdt, technisch helemaal in orde zonder me ooit in de steek te laten. Ondanks dat het een relatief lichte motor is ( een 1.2, wel 4 cilinder) is het qua rijden niet te merken dat er inmiddels bijna 152000 kilometer op de teller staat. De onderhoudskosten over alle jaren dat ik deze i20 in mijn bezit had zijn de onderhoudsbeurten, af en toe wat olie bijgevuld, de laatste jaren dan de APK keuring, 2 sets banden, 1 accu en 1 set remblokken. Dus geen gekke dingen, alleen maar de normale dingen waarvan je weet dat die eens in de zoveel tijd vervangen moeten worden na de nodige kilometers.
De enige reden dat ik hem inruil is de lage zithoogte. Blijkbaar ben ik zelf niet meer zo soepel als de i20 zelf, maar ook mijn vrouw heeft ditzelfde argument. Afgelopen tijd wat vaker mijn ouders meegenomen in de auto en die moet ik echt helpen bij het uitstappen.
Als dit niet het geval was geweest had ik deze auto nog enkele jaren gereden, maar ik heb ‘m nu ingeruild tegen een hoger model. Ondanks de leeftijd en vooral ook kilometerstand heb ik een fatsoenlijk bedrag voor deze auto geboden gekregen, dus blijkbaar hebben ze er ook in de garages alle vertrouwen in.
De slotconclusie is dat ik met deze Hyundai heel veel waar voor mijn geld heb gekregen. Voor een redelijk aankoopbedrag een leuke auto gehad en ook nog voor een mooi bedrag ingeruild. Met goede rijeigenschappen en ook het nodige comfort aan handige en fijne extra’s. Automatische airco, cruisecontrole, bluetooth, start-stop en nog een aantal mooie opties zaten er gewoon standaard op, maar wat ik zelf één van de fijnste opties heb gevonden was de zij-/bermverlichting. Zeker bij dagen met slecht zicht en echt donkere avonden, was het zo ontzettend fijn dat je bij het insturen dat extra licht had aan je zijkant. Zo heb ik menige diepere put of in de weg liggende kei kunnen ontwijken.
Ik mag hopen dat mijn nieuwe auto het ook zo goed mag doen, hij heeft hele zware concurrentie van zijn voorganger.
Ik hoop dat jullie als lezers iets aan mijn feedback mogen hebben.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.