Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • i20

Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)

autoreview

4
Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)
Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort (2018)
Anoniem
  • Gebruikersreview
13 juli 2018 om 19:16
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringi20 1.0 T-GDI 100 i-Motion Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst29.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De grote verrassing

  • 11 km
  • 13 juli 2018

De grote verrassing
12-07-2018 - 2.135 km
wijzigen
Sinds januari 2015 reden we naar tevredenheid in onze Hyundai I20 1200 Go die we nieuw kochten. Het was een uitloopmodel dat we met flinke korting konden aanschaffen bij dealer Cluistra in Nieuwegein. Op de dag van aankoop stond ook de nieuwste I20 in de showroom, maar ik had geen klik met dat model. De oude vond ik mooier. Na verloop van tijd vond ik de nieuwe I20 toch stiekem
steeds mooier. Wel herkenbaar voor veel mensen denk ik. Een nieuw model moet zich zetten op het netvlies. In mei 2018 had onze I20 ruim 57000 km gereden en had de dealer een mooie aanbieding voor de nieuwe I20. Op een zaterdagmiddag maakten we een proefrit in de nieuwe. We waren na de proefrit helemaal om. Wat een stappen heeft de techniek gemaakt in de afgelopen jaren. Het werd weer een zwarte. Phantom Black met een Cappuccino bruin interieur. Na 4 weken wachten stond hij in de showroom op ons te wachten.
Het was wel even wennen. Ik heb daarom ook bewust met het review gewacht tot na de vakantie. Om zo de nieuwe auto evenwichtiger te kunnen vergelijken met de oude I20.

De nieuwe I20 rijdt een stuk volwassener. Hij is iets groter, maar zoveel scheelt dat ook weer niet. De indeling van het interieur is anders. Betere stoelen met langere zittingen die zorgen voor een comfortabeler zit. Je zit iets lager in de auto. Het standaard midden armsteun voorin is heel prettig. Sturen, koppelen en schakelen gaat soepel. Op het Hyundai forum melden eigenaren van een nieuwe I20 dat er problemen zijn met het schakelen, maar daar heeft de onze geen last van.

De motor was voor ons even wennen. Een 1000 cc motor met 3 cilinders en een turbo. Maar eenmaal gewend is het een heerlijke motor en heb je aan de 100 pk in de praktijk meer dan genoeg. Na een koude start even rustig aan en als de motor wat op temperatuur is, kan het gas er op. Wat het rijden zo heerlijk maakt, vanuit lage toeren trekt de motor er als een lier aan. je hebt altijd voldoende reserve.
De verhoudingen van de versnellingsbak zijn compleet anders dat in de oude I20.
Bij de oude schakelde ik regelmatig bij 60 km per uur naar de 5e versnelling. Bij de nieuwe rijd ik met 80 km per uur in de 4e versnelling en maakt de motor 2000 toeren per minuut. Zou ik dan naar 5 schakelen, gaat de motor protesteren en laat hij een vervelende brom horen. Bij 100 km per uur in 5 maakte de oude 3000 toeren per minuut en de nieuwe slechts 2000 toeren. De motor draait het lekkerst als je hem boven de 1800 toeren houdt.

De verkoper waarschuwde me ervoor dat de nieuwe wel wat meer brandstof zou gebruiken. Over de eerste 2100 km is de nieuwe echter verrassend zuinig. gemiddeld ruim 1 op 18. Nu is het de afgelopen weken warm weer geweest en hebben we de airco ook flink aan het werk gehad. Daarnaast was het vakantietijd voor ons en maakten we ook wat langere ritten. Ik ben benieuwd hoe het verbruik zich verder ontwikkelt. Op de snelweg is de nieuwe in elk geval zuiniger dan de oude 1200.

Het wil me maar niet lukken om een foto van de auto te uploaden. Die moet ik de lezers helaas schuldig blijven.

In de auto zit een waarschuwingssysteem dat begint te piepen als je over een witte streep rijdt. Gelukkig kan dat systeem ook met een druk op de knop uitgezet worden en het blijft dan ook de volgende ritten uit.
Op de ruitenwissers zit een regensensor. Hoe harder het gaat regenen, hoe sneller de wissers hun werk doen. Voor mij hoeft dat niet zo. Ik regel de snelheid van de wissers liever zelf, maar dat is persoonlijk.

Dan het start stop systeem. Het kan uitgezet worden met een knopje tussen de voorstoelen. Bij elke nieuwe rit moet dit dan herhaald worden. Ik zet dan ook elke rit het systeem uit. Waarom?
Geadviseerd wordt om vooral na een snellere rit de motor een minuut stationair te laten draaien om de turbo te laten afkoelen. Zou je de motor na een snelle rit direct uitzetten, blijft er hete olie in de turbo, waardoor deze beschadigd kan raken.
Stel dat ik na gebruik van de turbo opeens moet stoppen en de motor slaat automatisch af, dan blijft er bij het gebruik van het start stop systeem hete olie in de turbo achter. Vandaar dat ik het start stop systeem standaard uit zet. Of maak ik hier een denkfout?
Ik hoor graag de mening van anderen hierover.

Al met al zijn we erg blij met de aanschaf van de nieuwe I20. Ook de nieuwe is een ondergewaardeerde auto, die echter wel als heel goed uit de test komt tegenover andere auto's in de B-klasse. En Hyundai geeft ook niet voor niets standaard 5 jaar garantie. Ik ben benieuwd of de nieuwe I20 de beloften op termijn ook waarmaakt.

Twee jaar verder

  • 29.000 km
  • 3 juni 2020

Vorige week alweer de tweede onderhoudsbeurt bij de dealer. Na 1,5 uur stond de auto weer gewassen en gezogen klaar. Geen bijzonderheden. Voor € 309,00 was ik klaar. Daarvoor werd ook het navigatiesysteem voorzien van een update en ik ben weer verzekerd van een jaar pechhulp. Altijd handig, want je zult maar een lekke band krijgen zonder reservewiel. Ik vind dit een beetje een verkeerde Bezuiniging. Wie weet koop ik nog eens een reservewiel met band.

Wat viel op?
De eerste 10000 kilometer was de motor een beetje stug, maar daarna ging het steeds soepeler. Ik denk dat een 3 cylindermotor wat meer tijd nodig heeft om los te komen.

Het eerste jaar moest ik een halve liter olie bijvullen. Dit jaar hoefde dat niet over 14000 kilometer. Netjes.

Conclusie: nog steeds een zeer tevreden rijder.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Hyundai i20? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i20
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Hyundai i20

INFO
Auto.nl
Auto.nl
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 305
Stel samen ▸
ALMN
ALMN
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 309
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 344
Stel samen ▸
Athlon
Athlon
Hyundai i20 1.0 T-GDI Comfort (5D/6H)
€ 374
Stel samen ▸
Hyundai
Hyundai
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 310
 
DirectLease
DirectLease
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 319
 
Leaseplan
Leaseplan
Hyundai i20 1.2 MPI Comfort (5D/5H)
€ 334
 
Hyundai i20 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai i20 1.2 HP i-Motion Premium 2015 / Stoel + stuurverwarming / Cruisecontrol / Clima Airco / 2e eigenaar NAP

    Hyundai i20 1.2 HP i-Motion Premium 2015 / Stoel + stuurverwarming / Cruisecontrol / Clima Airco / 2e eigenaar NAP

    • 2015
    • 87.515 km

    € 9.950

    Hyundai i20 1.2i Go! Airco

    Hyundai i20 1.2i Go! Airco

    • 2014
    • 133.693 km

    € 6.950

    Hyundai i20 1.4 i-Motion 6 versn./AIRCO/Cruise Control/PDC/Stoel- & Stuurverwarming/Bluetooth

    Hyundai i20 1.4 i-Motion 6 versn./AIRCO/Cruise Control/PDC/Stoel- & Stuurverwarming/Bluetooth

    • 2015
    • 58.715 km

    € 11.950

Meer Hyundai i20 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Hyundai i20

    65
    • 12 december 2021

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i20 specificaties
  • Hyundai i20 occasions
  • Hyundai i20 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i20 tests
  • Hyundai i20 gebruikersreviews
  • Hyundai i20 index
PREMIUM
Hyundai i20 T-GDI Comfort - Ford Fiesta 1.0 Titanium - Dubbeltest

Hyundai i20 T-GDI Comfort - Ford Fiesta 1.0 Titanium - Dubbeltest

Bijna nieuw, rijk uitgerust en dat voor de prijs van een enigszins aangeklede nieuwe auto uit...

Lees meer
 

Hyundai i20 reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.2 LP i-Drive Cool (2016)

    Hyundai i20 1.2 LP i-Drive Cool (2016)

    • 9 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 (2018)

    Hyundai i20 (2018)

    3
    • 2 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Go! (2017)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Go! (2017)

    4
    • 18 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Go! (2016)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Go! (2016)

    3
    • 18 september 2019
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2017)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2017)

    3
    • 23 april 2019
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2018)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2018)

    12
    • 23 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2017)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2017)

    7
    • 9 december 2018
meer reviews
Duurtestgarage: Afscheid Hyundai i20

Duurtestgarage: Afscheid Hyundai i20

41

Nadat eerst de Hyundai i10 een jaar in de duurtestgarage verbleef, reden we een jaar i20. De...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Global NCAP uit kritiek op Hyundai en Toyota om crashresultaten

    Global NCAP uit kritiek op Hyundai en Toyota...

    29
    • 12 april 2022
  • Reportage
    Hyundai heeft beste multimedia in compacte klasse

    Hyundai heeft beste multimedia in compacte...

    76
    • 8 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    11
    • 16 november 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI N Line (2021)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI N Line (2021)

    5
    • 6 november 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    35
    • 6 november 2021
  • Afscheid duurtest - Hyundai i20

    Afscheid duurtest - Hyundai i20

    35
    • 27 oktober 2021
  • PREMIUM
    Hyundai i20 automaat vs. handbak - Dubbeltest

    Hyundai i20 automaat vs. handbak - Dubbeltest

    • 28 september 2021
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel...

    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik op elektrische zevenzitters

    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik...

    112
    • 22 mei 2022
  • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

    Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

    26
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    21
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    7
    • 30 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden