Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2017) #2

autoreview

Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2017)

Signalement

Uitvoeringi20 1.0 T-GDI 100 Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf38.000 km
KM-stand laatst38.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hyundai i20 Comfort (1,0 T-GDI)

  • 38.000 km

Mijn eerste ervaring:

Eerlijk gezegd had ik nooit verwacht een Hyundai aan te schaffen, niet omdat ik er wat tegen zou hebben maar gewoon omdat ik bij "toffe hatchback met sportief tintje" niet direct aan een hyundai denk. Maar wat ben ik daar van terug gekomen, ik ben om.

Conform en rijgedrag: Ik kwam van een ibiza (2002) af want daarmee stond ik op een gegeven moment maandelijks bij de garage. Dus in deze ging een nieuwe wereld voor mij open. Wat is er toch veel veranderd in de tussen tijd. Ik zou het rijgedrag als instinctief en zeer prettig omschrijven. Dit is gewoon wat je van een auto mag verwachten rijd goed, reageert goed, stuurt lekker licht en de stoelen zijn ook voor mij (1.98m) zeer goed af te stellen. Wat mij ook verbaasde is dat ik zelfs achter mij zelf kan gaan zitten en voldoende been en hoofd ruimte overhield. Er zijn enkele die aangeven dat bandengeluid wat veel is, dit heb ik zelf totaal niet ervaren.

Aandrijving: En dan de motor, ik moet toegeven ik was zeer sceptisch voor ik de eerste proefrit ging maken, tenslotte wat moet je nou verwachten van een 1liter 3-cilinder. Maar al snel was ik erg positief verbaasd dat die 1liter (met turbo) erg lekker doorrijd. Wel geeft de schakel-indicator erg vroeg aan om op te schakelen.

Opties: Tsja als je van een ibiza zonder airco afkomt is het al snel dat alles magisch is. De automatische inklappende spiegels en bij avond de nog 10sec brandende LED-lampen zijn voor mij wel de dingetjes die het echt afmaken. Verder het mediasysteem en navigatie werkt erg prettig en feilloos. En verder zit hij vol met andere opties die misschien voor velen al als standaard worden gezien zoals autom. verlichting en ruitenwissers, bochtijverlichting, cruisecontrol, achteruitrijcamera en sensoren, climatecontrol, etc.

Tenslote: Ik heb er is opgelet maar zelf heb ik nog niet veel i20 gespot, wat mij verbaasd. Nu is Hyundai denk ik ook niet echt een merk wat veel jongeren/starters aantrekt en dat is voor de i20 eigenlijk wel zonde want het is echt een tof bakkie en zeker de moeite om eens een test rit mee te maken als je opzoek bent naar een auto in dit segment.

(Foto's zijn van een bijna identieke uitvoering)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.