Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2017)
autoreview

Signalement
Uitvoering | i20 1.0 T-GDI 100 Comfort |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 1.450 km |
KM-stand laatst | 46.381 km |
Heerlijke auto
- 11.500 km
Na ruim twee jaar in een i10 van het laatste model te hebben gereden, in maart van dit jaar overgestapt naar een maatje groter. De i10 beviel ons op zich prima, de kinderen zijn de deur uit en we zijn dus nog maar met z'n tweeën maar de beperkte kofferruimte en het matige motorvermogen waren voornamelijk redenen om naar een i20 over te stappen. Het werd een mooie jonge Comfort uitvoering van 5 maanden oud met slechts 1450 km. op de teller, in feite nog een nieuwe auto. Nóg meer luxe dan onze i10 comfort plus al had. In ruimte en prestaties duidelijk een klasse hoger. Twee echte nadelen: een matig navigatiesysteem. Qua bediening prima maar de kaartupdates lopen erg achter in vergelijking met TomTom en zeker met Google Maps. Het systeem heeft mij al meerdere keren de verkeerde kant opgestuurd. Volgens een receptionist bij mijn dealer is het idd niet één van de meest geavanceerde navigatiesystemen. Verder een irritant brommende motor rond de 80 km./u. in de 5e versnelling (moet volgens de indicator). Ook is het jammer dat de verlichting van het multi media systeem niet goed kan worden geregeld, alleen aan (te fel) of uit. Voor de rest een uitermate prettige auto. Ik zou zo wéér een i20 kopen.
09-12-2019
Even een wat late aanvulling op een aantal reacties.
Het navigatiesysteem op zich werkt inderdaad prima maar wanneer Hyundai verouderende kaarten levert dan heb je er niet zoveel aan. Eind oktober bij de jaarbeurt weer een kaartupdate gehad maar daar staat voor het 2e opeenvolgende jaar nog steeds een volledig gewijzigde wegsituatie bij ons in de buurt niet op. TomTom geeft wijzigen al weer nog vóórdat ze zijn gerealiseerd. Verder is het juist dat de verlichting van het multimedia systeem via 'instellingen' is aan te passen maar zelfs op de laagste nachtstand vind ik het scherm nog te fel.
Update
- 46.381 km
We zijn inmiddels al weer een flinke tijd verder en in het laatste garantiejaar beland (einde nov. 2022). De km.stand loopt gestaag richting de 50.000 km. en wij overwegen om de auto dit jaar in te ruilen omdat garantie toch wel prettig is. Wat het worden gaat weten we nog niet maar zeker weer een Hyundai maar een hoger model en bij voorkeur elektrisch.. Voorkeur gaat uit naar een Kona maar die zijn voor een particulier aan de prijzige kant. Import lijkt dan een goed omdat de auto BPM vrij is en dit dit enorm scheelt. Helaas stijgen de prijzen in het buitenland de laatste tijd ook erg snel. Dan is een (mild)hybride ook een optie. Sinds mijn laatste eind 2018 slechts 1x aanspraak op de fabrieksgarantie hoeven te doen. De bestuurdersstoel bleef, ondanks enkele keren aandacht van de garantie, toch irritat kraken. Vervanging van het stoelframe was de oplossing.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i20
