Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2010)

autoreview

Hyundai i10
Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10

Signalement

Uitvoeringi10 1.1i DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf14.665 km
KM-stand laatst32.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste auto

  • 14.665 km

Toen ik anderhalf jaar geleden slaagde voor mijn rijexamen was ik direct opzoek gegaan naar een mooie, kleine auto. Een half jaar later was het zover. Ik had na veel zoeken nog geen enkele auto gevonden die ik perse wou hebben.
Uiteindelijk besloot ik om gewoon bij enkele dealers langs te gaan. Ik heb als eerste proefgereden in een Ford Ka (2010-63000KM) maar daar was in gerookt, en dan is het voor mij direct klaar.
Vervolgens proefgereden in een Toyota Aygo (2011-8000KM). Een mooie compacte auto, maar het interieur was voor mij erg kaal waardoor ik verder ben gaan zoeken.
Uiteindelijk kwam ik bij de Hyundai-dealer. Na rustig rondkijken zag ik een mooie metalic-zwarte Hyundai I10 staan met nog geen 15000KM op de teller. Tijdens het proefrijden werd ik verrast door de ruimte en het mooie interieur. Veel plastic uiteraard maar toch zeer netjes afgewerkt. Ook de prestaties van de motor waren ruim-voldoende.
Voor mij was het duidelijk: Dit wordt mijn auto.
Ik kon hem de volgende dag al ophalen. Vol trots maakte ik die dag de eerste kilometers met mijn eigen auto. Ik werd bij het inparkeren verrast door de parkeersensoren die niet op de optielijst stond vermeld. Wat een luxe!

Geen problemen

  • 18.000 km

De auto heeft nog geen enkele problemen vertoond. Uiteraard logisch voor zo'n nieuwe auto.

Wat mij opvalt tijdens het rijden is dat de auto bij hoge snelheden redelijk veel lawaai maakt. Tot 120 kilometer per uur kan een conversatie nog makkelijk worden gevoerd, maar bij snelheden als 140 kilomter uur gaat het al een stuk lastiger. Ik heb besloten om vervolgens op snelwegen maximaal 120 kilometer per uur te rijden, ook omdat het brandstofverbruik bij hogere snelheden merkbaar toeneemt.
Over het verbruik van de auto ben ik niet onder de indruk. Ik heb al vaker gelezen dat dit tegenvalt. Ik deel deze constatering.
Ik was bijvoorbeeld recentelijk van Middelburg naar Schiphol en terug gereden (340 kilometer). Het verbruik van deze reis was 1:16, niet laag voor zo'n compacte auto. Of de auto in de stad ook zo veel verbruikt heb ik nooit getest, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Op naar de volgende 3000 kilometer!

Volop genieten

  • 25.000 km

Nog steeds rij ik met veel plezier van A naar B in mijn auto. De auto doet zijn werk erg goed en heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Dan zal ik nog even wat vertellen over het uiterlijk. In mijn leeftijdscategorie is deze auto niet bepaald populair. Het uiterlijk is vrij ingetogen en ook het interieur straalt niet bepaald sportiviteit uit.
Veel mensen van mijn leeftijd rijden in sportieve auto's (welliswaar met hoge kilometerstanden) en daar kan ik met mijn auto niet tegenop qua snelheid. Ik heb één keer het gaspedaal vol ingetrapt met als resultaat 160 kilometer per uur. De auto trilt dan wel behoorlijk en het toerental ligt dan boven de 5000RPM. Niet meer doen dus.
Uiteraard heb ik deze auto niet gekocht om mee te racen. Ik rij altijd keurig netjes en schakel altijd op tijd. Elke week ga ik door de wasstraat (misschien wat overdreven).
Ondanks de verschillende meningen over mijn auto ben ik er nog steeds erg blij mee.

Bijna 20000 kilometer mee gereden

  • 32.000 km

De kilometerstand is de 30000 gepasseerd. Nog steeds geen enkele problemen gehad. Over 2 weken gaat mijn auto voor zijn eerste onderhoudsbeurt, keurig volgens het boekje.

Over 3 weken ga ik met de auto op vakantie naar Kroatië. Ook de I10 gaat mee. Ik heb er veel vertrouwen in. Het is ongeveer 1600 kilometer rijden, ik ben benieuwd.
In eerste instantie wou ik een auto huren, maar toen ik de dealer tijdens een gratis zomercheck vertelde over huren, zei hij dat de I10 zo'n lange rit makkelijk aankan en dat 'hij' dit juist fijn zou vinden. Met deze gedachte in het achterhoofd heb ik toch maar besloten om met de I10 te gaan.
Uitgebreide rapportage volgt uiteraard.

Om nog even terug te komen op de gratis Hyundai zomercheck: Bijna alles was in orde. Alleen waren de voorbanden aan vervanging toe. Dit koste E60,- per band inclusief montage. Dit vond ik een mooie prijs. Daarnaast was de ruitenwisservloeistof op, maar dit heeft de dealer gratis voor mij bijgevuld. Top!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.