AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2008)

autoreview

Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10

Signalement

Uitvoeringi10 1.1i DynamicVersion
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst12.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 12.500 km

AANSCHAF
--------

We zochten een kleine auto met een goed prijs/kwaliteit en kwamen hier bij uit. Het moest wel een auto zijn met een \"gewone\" automaat.

LOOKS en INTERIEUR
------------------

De vernieuwde neus van de hyundai lijn komt mooi terug bij de i10. Het is zeker niet de mooiste auto maar hij ziet er toch modern en europees uit. Natuurlijk puur een kwestie van smaak. Het interieur is plastic natuurlijk maar alles is functioneel. De knoppen zitten waar je ze wil hebben, de knoppen van de radio zijn groot en dus gemakkelijk te bedienen onderweg. De snelheidsmeter en toerenteller zijn goed afleesbaar, enkel de benzinemeter is wat moeilijker afleesbaar. Ik ben 1.7 meter lang en kan goed zitten, ook achterin. Als bestuurder heb ik wel last van het feit dat je hoog zit. Ik kan namelijk het verkeerslicht niet zien als ik aan de stopstreep sta. Dan moet ik mijn hoofd buigen.
De kofferruimte is best goed. Er kunnen 2 plastic kratten mooi naast elkaar in de kofferbak. Voor boodschappen meer dan voldoende. Verwacht niet dan je de IKEA kunt leegkopen en meenemen in deze auto.

BESTURING
---------

De auto rijdt comfortabel. Het is en blijft een stadsauto. Het optrekken gaat goed maar verwacht geen heftige prestaties. De automaat haalt net 140 km/u op de autosnelweg. Rechts blijven is de boodschap. Het binnengeluid bij 120 km/u is best goed, je kan normaal praten en je hoeft de radio zeker niet harder te zetten.
Het sturen gaat goed, lekker licht, en dus is parkeren geen probleem. De auto helt niet hard over in de bocht bij hogere snelheden. Ik had slechter verwacht.
Ook is het zicht rondom heel goed en dit helpt weer bij bepaalde manoeuvres.

ANDERE
------

Het verbruik voor deze gewone automaat is toch redelijk. Korte ritten geven een verbruik van 1 op 12. We rijden gewoon met het verkeer mee. Lange ritten op 80km wegen geven een verbruik van 1 op 16. Als de snelweg er bij te pas komt dan zitten we op 1 op 14.
De banden die je bij deze auto krijgt zijn van het merk Hankook. Niet echt top, zeker bij regen.

Verbruik na 12500km: dit blijft hetzelfde

PROBLEMEN

  • 12.500 km

De auto is 2x stilgevallen bij het verkeerslicht. Een automaat hoort dit zeker niet te doen. Dit was telkens tijdens regenweer. Als dit vaker voorkomt dan ga ik ermee naar de garage.

update van 14/03/2009:

Problemen met de motor: de bougiekabels zijn reeds vervangen maar er blijven problemen. Bij het wegrijden schokt de enorm rond de 60 km/u. Gisteren ging het lampje motorstoring aan en die ging niet meer uit, ook niet na herstarten. De auto is weggesleept. Het blijkt aan de 4de cilinder te liggen.

update van 20/08/2009

Problemen met bougiekabels weer gehad. Heel vreemd...op een of andere manier komen deze los tijdens het rijden: gevolg aan de kant!

Bij het hete weer gaan de lampjes van de ABS branden, een elektronische storing? Gelukkig is dat lampje uit vandaag

De betrouwbaarheid van de auto is niet al te best, misschien een dinsdagochtend auto? Maandagochtend is weer net te erg om te omschrijven

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Lease'm
Hyundai i10 1.0i Comfort
€ 329
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren