Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2010)

autoreview

Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2010)

Signalement

Uitvoeringi10 1.1i ActiveVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst10.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 10.100 km

De i10 is al tweede auto in gebruik als opvolger van de picanto. De verkoper bij Kia had geen trek in handel, toen reden we langs de Hyundai en daar ging het een
stuk soepeler.
Wat meteen opvalt t.o.v. de Picanto 1 is de hogere zit en het volwassener dashboard. Ook de kofferruimte is veel groter. Het bezwaar van de niet mee omhoog scharnierende hoedenplank delen we niet: juist handig bij het in- en uitladen, maar natuurljk niet vergeten neer te klappen.
Verder hebben we de uitvoering met colour pack en dat is echt een aanrader: het interieur ziet er met de in dit geval rode accenten op het dashboard, deuren en stoelen veel leuker uit. Foto's volgen nog.
De auto rijdt prima, de motor is vlot genoeg, veel stiller en soepeler dan de driepitters van de concurrentie, alleen de banden maken op ruw wegdek veel herrie.
Het wegggedrag is heel volwassen en stabiel, ook zijwind brengt de i10 niet uit de koers, hoogstens wiebelt het wat.
Nadeel is de harde vering, dus met veel slechte wegen is het geen pretje, de picanto was daar soepeler. Maar op normaal asfalt rijdt het juist weer prima.
Het schakelen gaat heel licht en wat gevoelloos, de hele bediening is verder licht en gemakkelijk, de ergonomie prima.
Ook op de afwerking is niets aan te merken.
In eerste instantie misten we een pieper voor vergeten verlichting, maar die blijkt automatisch uit te schakelen als je aan de bestuurderskant uitstapt, kun je dus nooit vergeten.
Het benzinegebruik varieert van 1:15 bij vnl. stadsritjes tot 1:18 met meer buitenweg.
Het geluid van de radio is vrij dof,maar die zit er tenminste standaard in.
Twee dingetjes: soms piept de gordelbevestiging in de deurstijl, maar dat blijft na een spuitje weer een hele tijd weg, en een lichte trilling uit het dashboard bleek de binnenspiegel te zijn, bij de erste beurt (€ 190,-, geen koopje maar dat is het bij de koreanen nooit)verholpen

Al met al een prettig autootje dat zeker voorin niet als een kleine auto voelt. Ook achterin gaat het voor twee man trouwens nog wel.

Update 18-4-2012: geen bijzonderheden, tweede kleine beurt i.v.m weinig kilometers veel goedkoper: € 104.

Update 11-6-2013: weer een budget-beurtje i.v.m.weinig kilometers. In de tussentijd remlichtschakelaar vervangen: we werden er gelukkig door een vrachtwagenchauffeur op attent gemaakt dat de remlichten het niet deden, knap gevaarlijk en nog nooit beleefd!
Een rammeltje bij staionair draaien bleek te maken te hebben met de koplamphoogteverstelling, kennelijk een bekend euveltje. Verder geen bijzonderheden.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.