Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2010)
autoreview

Signalement
Uitvoering | i10 1.1i ActiveVersion |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 10.100 km |
- 10.100 km
De i10 is al tweede auto in gebruik als opvolger van de picanto. De verkoper bij Kia had geen trek in handel, toen reden we langs de Hyundai en daar ging het een
stuk soepeler.
Wat meteen opvalt t.o.v. de Picanto 1 is de hogere zit en het volwassener dashboard. Ook de kofferruimte is veel groter. Het bezwaar van de niet mee omhoog scharnierende hoedenplank delen we niet: juist handig bij het in- en uitladen, maar natuurljk niet vergeten neer te klappen.
Verder hebben we de uitvoering met colour pack en dat is echt een aanrader: het interieur ziet er met de in dit geval rode accenten op het dashboard, deuren en stoelen veel leuker uit. Foto's volgen nog.
De auto rijdt prima, de motor is vlot genoeg, veel stiller en soepeler dan de driepitters van de concurrentie, alleen de banden maken op ruw wegdek veel herrie.
Het wegggedrag is heel volwassen en stabiel, ook zijwind brengt de i10 niet uit de koers, hoogstens wiebelt het wat.
Nadeel is de harde vering, dus met veel slechte wegen is het geen pretje, de picanto was daar soepeler. Maar op normaal asfalt rijdt het juist weer prima.
Het schakelen gaat heel licht en wat gevoelloos, de hele bediening is verder licht en gemakkelijk, de ergonomie prima.
Ook op de afwerking is niets aan te merken.
In eerste instantie misten we een pieper voor vergeten verlichting, maar die blijkt automatisch uit te schakelen als je aan de bestuurderskant uitstapt, kun je dus nooit vergeten.
Het benzinegebruik varieert van 1:15 bij vnl. stadsritjes tot 1:18 met meer buitenweg.
Het geluid van de radio is vrij dof,maar die zit er tenminste standaard in.
Twee dingetjes: soms piept de gordelbevestiging in de deurstijl, maar dat blijft na een spuitje weer een hele tijd weg, en een lichte trilling uit het dashboard bleek de binnenspiegel te zijn, bij de erste beurt (€ 190,-, geen koopje maar dat is het bij de koreanen nooit)verholpen
Al met al een prettig autootje dat zeker voorin niet als een kleine auto voelt. Ook achterin gaat het voor twee man trouwens nog wel.
Update 18-4-2012: geen bijzonderheden, tweede kleine beurt i.v.m weinig kilometers veel goedkoper: € 104.
Update 11-6-2013: weer een budget-beurtje i.v.m.weinig kilometers. In de tussentijd remlichtschakelaar vervangen: we werden er gelukkig door een vrachtwagenchauffeur op attent gemaakt dat de remlichten het niet deden, knap gevaarlijk en nog nooit beleefd!
Een rammeltje bij staionair draaien bleek te maken te hebben met de koplamphoogteverstelling, kennelijk een bekend euveltje. Verder geen bijzonderheden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.