Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020) #2

autoreview

Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)
Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)

Signalement

Uitvoeringi10 1.0i Comfort 5-zits
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst6 km
Lezerswaardering: 47%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hyundai i10 1,0 comfort 5 zits automaat

  • 6 km

hier onze ervaring met de i10

mijn opa en oma hebben in februari 2020 een splinternieuwe Hyundai I10 mèt een ''automaat''.
na lang wachten was de auto eind mei afgeleverd. als volgt mijn opa en oma helemaal blij met hun nieuwe auto waar ze lang voor gespaard hadden.
toen ging het het eerste half jaar wel oké alleen vanaf het begin leek het of de automaat wel erg langzaam van verzet wisselde. toen in de laatste week van 2020 mocht hun kleindochter een keer in de auto rijden. toen zij de auto wilde starten en met voet op de rem in z'n drive wilde zetten stond de pook weliswaar in D maar de daadwerkelijke versnellingsbak stond toch echt in neutraal. pas na een minuut of tien ging de auto ineens in z'n D, ook zit er geen Park stand op de automaat. na de jaarwisseling is mijn opa nog naar de dealer geweest om te laten kijken naar dit probleem. Er was niks aan de hand zeiden ze, het zou aan mijn opa zelf liggen.
na vele malen dat de auto niet in z'n Drive ging en soms zelfs de motor niet start, komen de vraagtekens wel naar boven, na kort op internet zoeken komen wij erachter dat deze ''AUTOMAAT'' een gerobotiseerde handgeschakelde versnellingsbak is en geen echte automaat zoals mijn opa en oma is aangepraat, even ter voorbeeld de handgeschakelde versie doet 14.6 sec over 0-100 en deze ''Automaat'' 17.3 sec. dat is echt vele malen langzamer en op korte opritten van de snelweg zelfs gevaarlijk te noemen.

Na al dit besproken te hebben met mijn opa en oma is mijn vader met mijn opa naar de dealer geweest om dit voorval te bespreken. hier kwam echter totaal geen inzet in van de dealer die zei weer dat het aan mijn opa lag.
later werd mijn opa nog gebeld door de directeur/eigenaar van de dealer met een zeer dwingende toon tegenover mijn opa die toch wel een ouder iemand is, dat het aan mijn opa ligt. Naderhand van dit gesprek is er door mijn vader contact gemaakt met de Nederlandse importeur, die eigenlijk glas hard zegt zoek het maar uit met de dealer.
na heel wat email verkeer en genegeerde/ontweken vragen over ontbinding en wijze van verkoop zonder enig informatie geven over de auto aan de klant, en de klant voor leugenaar uitmaken, hebben zij uiteindelijk een zeer laag bod gedaan voor een auto met nog geen 3500km op de teller om en nabij +/- 20% waarde verlies van de nieuwwaarde
onacceptabel natuurlijk voor 3500km
hierna is er geen contact meer geweest met importeur en dealer.

nog even kort op een rij wat er allemaal fout was aan de auto

- automaat is geen automaat maar een gerobotiseerde handbak
- slijtplekken op vloermatten
- glascoating was eerder een dikke wax laag
- losse interieur panelen (mag ook niet in A segment)
- motor start soms niet
- niet in drive willen gaan

daarnaast stond er een fout in de brochure over dat er zelfs in de standaard versie projectie lampen inzaten maar er zaten toch echt reflector lampen in. dit was de comfort versie dus duurder en verwacht je dat ze er ook inzitten zelfs in de configurator wordt gesproken over een 1.0AT, AT staat voor automatische transmissie en niet voor AMT wat het is (Automated Manual Transmission)

uiteindelijk na lang zoeken naar een auto mèt echte koppelomvormer, wat toch wel het meeste comfort geeft is de keus uitgegaan naar een full option Citroën C4 Cactus 1.2 Puretech 110 Shine eat6 facelift model waar mijn opa en oma heel erg blij mee zijn. de speciale vering en stoelen maken het een hele comfortabele auto en met voldoende vermogen en koppel waardoor je makkelijk de korte opritten opkomt zonder dat je achter vrachtwagens hoeft te plakken omdat je pas op 70km/uur zit.

na 15 jaar Hyundai rijden wordt je zo behandeld
eind goed al goed nooit meer een Hyundai voor ons

PS: het lijkt misschien ongeloofwaardig maar dit is echt allemaal gebeurd

3,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.