Honda Integra R 1.8i (1998)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Integra R 1.8i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 167.045 km |
KM-stand laatst | 169.000 km |
Integra Type R.... FANTASTIC!
Als net niet meer beginnend bestuurder begonnen met een CRX ed9. Ofwel de 1.6 16v. Een kart als 2 zitter, want dat is het eigenlijk....
Mijn collega had er een, en eenmaal met hem meegereden moest mijn eerste auto, mijn trouwe golf 2 GTI 8v echt de baan ruimen voor een CRX.
Na een aantal jaren CRX ervaring, is het tijd voor wat mooiers... Na veel wikken en wegen een Integra Type R aangeschaft.... En wat een briljante auto is dat! Rauw en bruut.... Medogenloos en spartaans.....Elegant en Chique...... en nog veel meer van dit soort dingen.
De auto heeft ons een super zomer gegeven, met briljante VTEC momenten. Hij staat nu lekker in de garage om te worden verwend met nieuwe wangen voor de Recaro's, alle boutjes onder de motorkap worden vervangen voor RVS inbus en mooie washers eronder in de kleur goud, want dat verdient deze auto. Ook worden de remklauwen gereviseerd en de bodem word getectyleerd.
Als daily hebben we nu eem Civic Aerodeck VTI, met een motor die qua performance erg veel lijkt op de ITR maar toch echt niet. Het toeren bereik van de ITR is compleet anders.... De Integra geniet van de toeren en jaagt je telkens weer op om toeren te maken. Echt de circuit roots stromen hem door de benzineleidingen.... Die echter alleen 98 lusten! Iets om rekening mee te houden. Het is geen auto om goedkoop kilometers mee temaken!
De Civic Aerodeck gaat plaats maken voor de Accord Tourer Type S, review daarvoor volgt.
Groeten!
Civic Aerodeck VTI
- 169.000 km
Als vervanger voor de CRX, die toch wat klein is voor het vervoeren van een Old English Bulldog van 40kG kozen wij een Honda Civic Aerodeck VTI uit die vrij exclusief in nederland is, zeker als origineel Nederlandse uitvoering.
Hij is FULL options, alles electrisch, half leer, verwarmde spiegels, airco en wat niet nog meer.
4 jaat probleemloos gereden en altijd weer met een glimlach door de B18 motor.
Mócht je twijfelen over de aanschaf van een VTI.. Zeg ik, stop met twijfelen en kopen dat ding, je gaat er écht geen spijt van krijgen.
Koop je de XG-SV-36. Is ie van ons geweest en heb je echt een
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren