Honda Integra R 1.8i (1998)

autoreview

Honda Integra R 1.8i (1998)

Signalement

UitvoeringIntegra R 1.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf159.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Integra Type R is een aparte auto die je niet vaak tegenkomt en die ook in beperkte oplage is geproduceerd. De meeste zijn gebroken wit van kleur, ook zijn er een paar zwarte en donkerrode.

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Championship White ITR met nummer 1566. Na eenmaal de smaak van de VTEC motor van Honda geproefd te hebben wilde ik niets anders meer. Na mijn vorige auto een Civic VTI met ongeveer 165 pk had ik behoefte aan meer. Het was tijd voor een Type R. De Race versie van de Honda’s, herkenbaar aan het rode Honda logo. Na lang gezocht te hebben naar een goed exemplaar van de Integra had ik er eindelijk een gevonden die goed was.

Ik rijd nu zo een 4 maanden in de ITR en ben erg tevreden. Het is een echte rijdersauto. De auto is helemaal afgesteld voor op het circuit en heeft ook een sublieme wegligging. Het sperdifrentieel is ook iets waardoor je veel sneller bochten kunt pakken. Eigenlijk is de auto onder de 6300 toeren een snelle 1.8. Maar daarboven transformeert de auto in een felle blok met 200 pk die je lekker door kan trekken tot de 9000 toeren, dit door de VTEC technologie. Ook is er aan gewichtsbesparing gedaan door o.a. de isolatie weg te halen in de deuren en dunnere ruiten te gebruiken.

Mijn auto is niet standaard meer, de inlaat en uitlaat is compleet veranderd, ik heb betere remmen en ook heb ik een VTEC controller van APEXI waarmee je veel dingen kan instellen. Waaronder ook het tijdstip wanneer VTEC inslaat. Dit heb ik zelf vervroegd naar 5100 toeren. 1200 toeren eerder dan af fabriek. Al met al kan ik zeggen dat het een auto is waar ik extreem veel plezier aan beleef, elke keer weer.

De Integra Type R is niet voor niets meerdere malen de beste voorwiel aangedreven auto ter wereld gekozen.

PROBLEMEN

Tot nu toe heb ik totaal geen problemen beleeft met mijn auto. Het is een uiterst betrouwbare auto. Ik sta er eigenlijk versteld van.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.