Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance (2010)

autoreview

Honda CR-V
Honda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-V

Signalement

UitvoeringCR-V 2.0 i-VTEC Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf900 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Jaja, we hebben weer een Honda CRV gekocht! Dit is onze derde Honda CRV van dit type. In Augustus 2007 hebben we onze eerst CRV gekocht (zie reviews) en met heel veel plezier mee gereden. Na ruim 2 jaar en 30.000 km wilden we graag weer een nieuwe auto aanschaffen.

We hebben verschillende auto's overwogen, maar nergens vonden we de combinatie terug van ruimte, comfort, hoge zit en comfortabel rijden. Altijd moesten we wel op "iets" inleveren.

Toen de dealer ons benaderde of we de auto wilden inruilen was de keus snel gemaakt. Van onze eerst CRV vonden we als enige nadeel het "hakerig" schakelen naar z'n tweede versnelling dus na enig nadenken besloten om een automaat te nemen in dezelfde uitvoering en als extra's het geintegreerde naviagatiesysteem en van donkergrijs naar blauwe lak.

Deze auto was een "maandagmorgen" versie! rijden met de automaat was erg lekker maar wel wat trager en de auto heeft al heel wat gewicht mee te nemen. Vanaf dag 1 voelden we de auto trillen bij snelheden tussen de 90 en 110 km/u en dat is toch een veelgereden snelheid.

De auto is verschillende keren teruggeweest en iedere keer werd er wel "iets" aan onbalans gevonden in de wielen, maar het ging nooit weg. Na een aantal maanden zijn de vier velgen en banden vervangen om te kijken of dat zou helpen, maar helaas weer zonder resultaat.

Onze dealer (altijd behulpzaam en klangericht) heeft vervolgens Honda Nederland erbij gehaald en ook zij hebben een proefrit gemaakt in de auto. De conclusie was in onze ogen schokkend! Volgens de importeur lag dit aan het feit dat het een automaat was! Ongelofelijk dat ze zich er daarmee vanaf maakte. Als iedere 2.0 automaat dit had, dan kan ik met niet voorstellen dat wij de enige zijn die dit bijzonder irritant vonden. Mijn vrouw kreeg zelfs tintelende vingers bij lange afstanden rijden van het trillen.

De dealer heeft vervolgens bijzonder coulant gehandeld en zij begrepen dat wij niet blij waren met onze keus. Zij hebben ons een bijzonder goed voorstel gedaan om de auto terug te nemen als zij de kans kregen om weer een nieuwe te mogen leveren.

Dit is nog eens klant- en servicegericht handelen!

Na deze ervaring waren we toch wel wat huiverig voor een nieuwe en al zeker wilden we dan geen automaat meer rijden. Ook hier had de dealer alle begrip voor en we kregen de keus om een zeer jonge demo te kopen (6 weken oud) of om een nieuwe te bestellen en daar eerst mee te rijden voordat de auto op kenteken werd gezet.

Onze keus is uiteindelijk gevallen op de demonstratiewagen, en na 9 maanden de blauwe versie ingeruild op wederom een (nieuwe) grijze kleur en ook het (licht) gefacelifte model met als extra's ook nog leder/alcantara, 18" lichtmetaal, xenon verlichting etc.

Uiteraard hebben we voor de meeruitvoering wel het verschil bijgelegd, maar de auto is dan ook bijzonder compleet.

Wat een feest om weer in een perfecte CRV te rijden, geen trillingen, comfortabel (stiller dan eerste CRV) en in een prima uitvoering.

De vakantieperiode kwam eraan en de caravan kon weer uit de stalling gehaald worden en ook tijdens de vakantieperiode heeft de auto zich weer prima gedragen. Ook met de automaat waren we met caravan op vakantie geweest wat wel heel comfortabel rijden is, maar nu met schakelen was het ook geen probleem. De auto rijdt nog steeds soepel en de caravan van ruim 1300 kg hangt erachter als een huis.

Het "probleem" wat we hadden met de eerste CRV (hakerig schakelen van 1 naar 2) is stukken minder, maar is ook op deze auto wel enigszins aanwezig. Voor ons maakt dit niet uit, de auto is perfect en we zijn zeer blij dat we weer een handgeschakelde CRV hebben.

Deze auto maakt de uitstekende indruk die we hadden van de eerste CRV weer meer dan waar! Ook de dealer krijgt alle hulde (Van Nieuwkerk, Mijdrecht) voor het oplossen van ons probleem zonder ook maar enige ondersteuning te krijgen van Honda Nederland.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens