en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | CR-V 2.0i LS |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 99.745 km |
KM-stand laatst | 110.273 km |
Voor deze Crv hadden we een Prius, heerlijke auto maar er kwamen wat onkosten en ik wilde wel eens wat anders. Dat is dus deze CRV geworden uit 2004.
Ik heb hem nu bijna vijf maanden en vind het een heerlijke auto. Het verbruik was wel even slikken maar dat wist ik van te voren. Van ruim 1:20 naar net 1:10 net nu de benzineprijzen de pan uitrijzen.
De automaat schakelt heerlijk soepel en door dat de hendel op het dashboard zit heb je heel veel ruimte tussen de stoelen. Daar zit een neerklapbaar tafeltje waardoor en een koelbox of tas tussen past.
Er zit ook niets te veel op de auto. Er is gelukkig wel cruise control achteraf ingebouwd en zelf heb ik een radio met apple carplay ingebouwd.
Het interieur is van keihard plastic en is erg praktisch, gemaakt voor de eeuwigheid. Vaak zie je van die softtouch troep gebruikt worden die er naar verloop van tijd af slijt of plakkerig wordt. Premium noemen ze dat. Gelukkig ben ik ook geen dashboardknuffelaar.
De interieurruimte is groot en ook achterin zit je erg ruim. Fijn zijn ook de verstelbare rugleuningen.
Met een CRV ga je niet scheuren maar lekker relaxed rijden. Het is geen sportieve auto uiteraard ondanks de v- tec techniek.
Ik heb er ook andere wielen met Yokohama allroad banden opgezet. Gewoon omdat het mooi oogt en ik af en toe ook wel eens onverhard wil rijden. Dat gaat uiteraard erg makkelijk met de AWD. De achterwielen schakelen in als er voor geen grip meer is. Werkt eigenlijk erg goed maar het wordt natuurlijk nooit een echte 4x4.
De Crv had nog geen ton gereden toen ik hem kocht en maar een eigenaar gehad. Aan alles merk en zie je dat de auto goed is onderhouden. Er zaten wel erg veel deukjes en krassen op maar die heb ik bijna allemaal laten verwijderen.
Over 5000km moet er een grote beurt uitgevoerd worden. Ik ga dat zelf doen heb ik besloten omdat het vrij eenvoudige techniek is en je overal erg makkelijk bij kunt komen.
Het bespaart ook veel geld en ik wil originele Honda vloeistoffen gebruiken voor de automaatbak en differentieel.
Kortom ik vind het een geweldige bak.
Of zoals mijn buurman zegt: wa een vette stoere bak hedde toch.🙂
Bijna een jaar probleemloos rijden. Achter rammelde er wat en dat bleek een versleten rubber van een stabilisatorstang te zijn.
Vervangen was een eenvoudige klus.
Van de zomer begon de motor zwaar te draaien. Oorzaak was snel gevonden. De aircopomp liep erg zwaar. Ik dacht dat wordt een dure maar er bleek veel te veel vloeistof in het systeem te zitten, ruim 660 gram terwijl 500 genoeg is. Gelukkig niet mee doorgereden en Car cool systems in Helmond heeft het gratis opgelost. Super service daar.
Afgelopen week zelf een beurt gegeven. Bougies, olie, filters, automaatbakvloeistof, remvloeistof. Alleen nog de multiriem uit voorzorg vervangen.
Heerlijke auto om aan te werken omdat je overal makkelijk bij kunt en lekker hoog op de wielen staat.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.