Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)

autoreview

Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)
Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)

Signalement

UitvoeringCR-V 2.0 Hybrid Executive AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst25.340 km
Lezerswaardering: 73%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Honda CR-V Hybrid Executive

  • 3.000 km

Eind april heb ik mijn 10e Honda ontvangen. Na een aantal Civics en een HR-V nu een Honda CR-V hybride.
Het is de mooiste Honda tot nu toe. Maar dat mag ook wel voor die prijs.
De auto is van alle gemakken voorzien. Het meest comfortabel is toch wel dat de stoelen zich automatisch aanpassen aan de bestuurder. Regelmatig gebruiken mijn vrouw en ik de auto en met ieder een eigen sleutel staat de stoelafstelling in het geheugen. De stoelen zitten comfortabel en zijn elektrisch optimaal in te stellen.
Automatische achterklep is ook uiterst prettig in gebruik.
Aan ruimte ook geen gebrek zowel voor- als achterin is er voldoende ruimte voor de bestuurder en passagiers en hun eventuele bagage. Voldoende USB aansluitingen zijn ook altijd handig.

Met de Honda Hybrid rijden is een aparte ervaring. Nadat je op de startknop drukt hoor je niets en zie je alleen de diverse meters en lampjes oplichten. Verder totale stilte. Na het intrappen van het gaspedaal rijdt de auto bijna geruisloos weg; de auto maakt namelijk een ondefinieerbaar geluid om voetgangers te waarschuwen.
Na enkele tientallen meters slaat de motor aan, om daarna via het IMMD systeem te worden aangestuurd.

Het rijden met de Hybrid is comfortabel. Bandengeruis is licht waarneembaar en de vering en schokdemping is soepel en stevig. De honderden "potholes" in Engeland hebben dat in de eerste maand bewezen.

In het begin is het wel even wennen met deze auto zonder versnellingsbak. Vooral het oplopen van het toerental bij het stevig intrappen van het gaspedaal vraagt gewenning. Dat stevig intrappen is trouwens niet nodig, want ook bij laag toerental is er voldoende kracht aanwezig om snel weg te rijden. Verder gaat eigenlijk alles vanzelf. De auto rijdt heel relaxed door de rust die je in de cabine ervaart. Dat is ook het eerste waar de passagiers opmerkingen over maken.
De Honda stuurt mooi direct en het overhellen in de bochten valt mij alles mee. Merk niet zoveel verschil met de HR-V.

Tot nu toe is het verbruik gelijk of iets hoger dan de specificaties aangeven. Gemiddeld zit ik nu op 5.7 liter op 100 km. Dat is wat de boordcomputer aangeeft, zal ongetwijfeld iets hoger liggen, maar hiermee ben ik uiterst tevreden.

Ben trouwens blij dat deze Honda in Japan wordt gebouwd. De afwerking van de auto staat op een hoger niveau dan de HR-V die in Mexico werd gebouwd.

Dan nog het navigatie- en infotainmentsysteem. Dat kan allemaal wat mooier, maar het werkt wel feilloos. Telefoon is rap gekoppeld en Apple CarPlay en Android Auto werkt ook zonder probleem. Voor mij is het goed genoeg.

Wordt vervolgd...



Na 2,5 jaar

  • 25.340 km

De Honda CR-V is nu alweer 2,5 jaar in ons bezit. Sinds de aanschaf 2 keer in de garage geweest voor de jaarlijkse beurt. Alles nalopen, nieuwe filters en olie, meer is niet nodig. Deze auto is echt probleemloos. Hij ziet er nog uit alsof ie zo uit de showroom komt. Stoelen houden zich netjes, lak ziet er nog strak uit en de velgen zijn ook nog in uitstekende staat. Maar, ja hij is pas 2,5 jaar oud. Verder geen kraakje in het interieur. Alle rijhulpen functioneren naar behoren en de navigatie van Garmin brengt mij, met actuele aanpassingen aan de verkeersomstandigheden, waar ik zijn moet. Gebruik regelmatig Android- auto om naar mijn streamingdienst Tidal te luisteren. Allemaal perfect. Het belangrijkste vind ik eigenlijk, zeker nu de benzine weer aardig aan de prijs is, het verbruik. Het verbruik ligt volgens de boordcomputer zo rond de 5,5 l./100 kilometer . In de wintertijd kruipt die dan meer naar de 6 liter toe.
Al met al nog steeds dik tevreden met deze Honda.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Honda CR-V

Lease'm
Honda CR-V 2.0 HEV 2WD Elegance 30th Anniversary Edition
€ 889
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.