Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws
  • Honda
  • CR-V

Back to Basics: Honda CR-V

Geen 7- maar 5-zitter

78
Honda CR-V
Honda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-V
  • Mitchel van Essen
  • Nieuws
16 maart 2019 om 10:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Back to basics:

 Zijn basismodellen nog altijd 'showroomlokkertjes', of kun je daadwerkelijk gelukkig worden met een instapper? In 'Back to basics' zoeken we het uit!

Van de Honda CR-V rijdt sinds kort de vijfde generatie rond, die zich deze week overigens mag bewijzen in een multitest tegen drie geduchte concurrenten. Voor net iets meer dan € 40.000 krijgt een eigenaar de sleutels van een nieuwe basis-CR-V in zijn handen gedrukt. Een goede deal?

Honda CR-V 1.5 Comfort
€ 40.135

Dat de tijd niet heeft stilgestaan, blijkt wel weer als we door de oude prijslijsten van de Honda CR-V bladeren. In september 1997 stond de CR-V 2.0I LS voor omgerekend € 24.953 te koop. Tegenwoordig, uiteraard door onder andere de inflatie, verlaat een instap-CR-V de showroom na een investering van minimaal € 40.135. Als we inzoomen in de prijslijst op de verschillende aandrijflijnen voor de CR-V, zien we twee versies: een benzine en hybride aangedreven varianten. Als instapper krijg je een benzine-Honda in de Comfort-trim voorgeschoteld. De 1,5-liter benzinemotor met 173 pk staat bovenaan de lijst. De transmissie neemt een handgeschakelde zesbak voor zijn rekening. De topsnelheid bedraagt 211 km/h en een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h duurt 9,2 seconden. Het verschil met een hybride aangedreven CR-V is overigens niet heel groot, want voor een iets grotere investering van € 40.960 staat de CR-V 2.0 Hybrid met 184 pk voor de deur. Niet alleen stoot de Hybrid minder uit, ook komt hij sneller van zijn plek (8,8 seconden). De topsnelheid is begrensd op 180 km/h.

Wat betreft de uitrusting maakt het niet uit voor welke motorisering er wordt gekozen, want beide motoren hebben de ‘Comfort’ als instapper. Dit is de eerste uitrusting van de in totaal vijf uitrustingsniveau's. Wat opvalt is dat Honda veel voorzieningen wel, maar ook juist niet in de kaalste CR-V stopt. De standaard rode CR-V Comfort kenmerkt zich aan de buitenkant door de afwezigheid van mistlampen aan de voorkant en (geïntegreerde) dakrails. Verder krijgt de Comfort de kleinste lichtmetalen wielen toegewezen. Wie geen 17-inch, maar liever 18- of 19-inch wil, dient minimaal € 2.781 meer neer te leggen voor de SUV. Led-koplampen mét koplampsproeiers zijn daarentegen wel standaard aanwezig op de neus. Die lampen springen overigens automatisch aan door de standaard lichtsensor. Een regensensor schittert echter door afwezigheid. De achterbumper blijft verder verstoken van sensoren, want voor parkeerhulp wil Honda dat de koper een uitrusting hoger gaat. Stappen we in de Honda, dan nemen we plaats op met stof beklede stoelen die zich handmatig laten verstellen. Stoelverwarming is daarentegen wel aanwezig! De CR-V Comfort biedt daarnaast plek aan vijf personen, in plaats van de zeven personen in de luxere CR-V’s. Op de plaats van de multimedia monteert Honda een audiosysteem met tastbare knoppen en een 5-inch groot scherm. Telefoons laten zich via Bluetooth of via de enige USB-poort koppelen aan het systeem. Voor het luxere systeem met 7-inch touchscreen, navigatie en voorzieningen als Apple CarPlay vraagt het merk meer geld. Een niet over meerdere zones te verscheiden automatische airco  is aanwezig, net als knoppen voor de adaptieve cruisecontrol. Op het gebied van veiligheid trakteert Honda de bestuurder op enige voorzieningen zoals een rijstrookassistent en emergency stop.

Hoewel de Honda van veel voorzieningen is voorzien, kun je enkele zaken missen. Zo is het stuurwiel niet met leder bekleed, net zo min als de stoelen. Ook een panoramadak vinden we op de optielijst, evenals een head-up display. De spiegels die zich elektrisch laten bedienen kunnen niet met een druk op de knop worden ingeklapt. Grote missers, of zien jullie het door de vingers?

 

Signalement

Merk Honda
Model CR-V 1.5 Comfort 2WD
Carrosserie 5-deurs, suv
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 40.055

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.498 cc
Maximaal vermogen 127 kW / 173 pk bij 5.600 tpm
Maximaal koppel 220 Nm bij 1.900 tpm
Inhoud brandstoftank 57 l
Lengte / breedte / hoogte 4.600 mm / 1.855 mm / 1.679 mm
Wielbasis 2.663 mm
Massa leeg 1.501 kg
Laadvermogen 649 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 2.000 kg / 600 kg
Banden225/65R17Prijzen
Topsnelheid 211 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,2 s
Brandstofverbruik 7,3 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 166 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Honda CR-V
Honda Honda CR-V Back to basics

Uitgelicht aanbod

    Honda CR-V 1.5i Lifestyle Aut. 7 pers.

    Honda CR-V 1.5i Lifestyle Aut. 7 pers.

    • 2018
    • 45.300 km

    € 34.950

    Honda CR-V 2.0 Hybrid 4WD Exclusive | Full options | Leder | Schuifdak

    Honda CR-V 2.0 Hybrid 4WD Exclusive | Full options | Leder | Schuifdak

    • 2019
    • 65.718 km

    € 36.945

    Honda CR-V 1.5 AWD Elegance 193 pk AWD AUT. | dealer onderhouden | navigatie | trekhaak | adaptieve cruise | camera | nieuwstaat

    Honda CR-V 1.5 AWD Elegance 193 pk AWD AUT. | dealer onderhouden | navigatie | trekhaak | adaptieve cruise | camera | nieuwstaat

    • 2018
    • 91.645 km

    € 32.950

Meer Honda CR-V occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Honda CR-V (facelift 2020/Breeze/nieuw: PHEV)

    40
    • 26 september 2020

Lezersreacties (78) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda CR-V specificaties
  • Honda CR-V occasions
  • Honda CR-V video's
Advies en informatie
  • Honda CR-V tests
  • Honda CR-V gebruikersreviews
  • Honda CR-V index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Honda CR-V 2.0 Hybrid Lifestyle AWD (2019)

    Honda CR-V 2.0 Hybrid Lifestyle AWD (2019)

    5
    • 15 april 2022
  • Gebruikersreview
    Honda CR-V 2.0i LS (2004)

    Honda CR-V 2.0i LS (2004)

    2
    • 16 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Honda CR-V 2.4 i-VTEC Executive (2010)

    Honda CR-V 2.4 i-VTEC Executive (2010)

    5
    • 10 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Honda CR-V 2.0 Elegance 4WD (2013)

    Honda CR-V 2.0 Elegance 4WD (2013)

    3
    • 9 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Honda CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle 4WD (2013)

    Honda CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle 4WD (2013)

    5
    • 25 april 2021
  • Gebruikersreview
    Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance (2007)

    Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance (2007)

    • 25 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)

    Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2019)

    11
    • 28 juli 2020
meer reviews
Test: Subaru Outback vs. Honda CR-V

Test: Subaru Outback vs. Honda CR-V

Zonder de kentekenplaten zou je kunnen denken dat deze dubbeltest in de VS is gemaakt. Dat...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    31
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Honda laat stukjes nieuwe CR-V zien

    Honda laat stukjes nieuwe CR-V zien

    29
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V van dichtbij

    Nieuwe Honda CR-V van dichtbij

    8
    • 12 augustus 2021
  • Test: Subaru Outback vs. Honda CR-V

    Test: Subaru Outback vs. Honda CR-V

    • 4 juni 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V betrapt

    Nieuwe Honda CR-V betrapt

    15
    • 1 maart 2021
  • Nieuws
    Modeljaarupdate voor Honda CR-V

    Modeljaarupdate voor Honda CR-V

    26
    • 30 november 2020
Merk
Merk
  • Autosport
    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    13
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    187
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Pilot: designstap terug

    Honda Pilot: designstap terug

    6
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    33
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    31
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    20
    • 17 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden