Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Civic

Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)

autoreview

3
Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)
Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
11 april 2010 om 12:24
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCivic 2.2i-CTDi Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst200.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 200.000 km
  • 11 april 2010

Bij het zoeken naar een nieuwe lease wagen, welke mijn Stilo 3d 1.9JTD moest opvolgen had ik een paar wensen. Na de ellendige wegligging en stuurgedrag van de Fiat moest hij veel beter sturen, veiligere wegligging en sportiever.

Ik had een aantal auto’s op mijn lijstje staan waaronder Ford focus, Volvo V50, Skoda Octavia, Audi A3 en de Honda Civic.
Sommige auto vielen tegen (Focus) en sommige hadden mij positief verrast (V50). Uiteindelijk toch gegaan voor het sportieve karakter van de Civic met zijn hele fijne motor. De V50 had een 1.6D Edition 1 geworden en werd na een proefrit toch wat te tam bevonden.

De Civic
De stuurkwaliteiten van de Civic zijn super. Enige probleem is dat hij over zijn voorkant naar buiten schuift. Wel veilig en de grens ligt behoorlijk ver, maar kan beter. De directheid van sturen is heerlijk. Door het kleine stuurtje een halve slag te draaien, ga je al een haakse bocht door. Het gevoel is goed en stuurt met een gezonde dosis weerstand.

De motor bevalt erg goed. Het is even wachten als je het gas in drukt, maar na een halve seconde gaat hij dan ook goed vooruit. Stoplicht sprintjes zijn niet aan hem besteed (welke diesel wel?), en volgens mij hadden zijn 1 en 2 wel iets langer kunnen zijn. Ze geven geloof ik 8.6 sec op, maar ik geloof nooit dat hij dat haalt. Zal eerder een kleine 9 seconden zijn. Eenmaal op gang kan hij echter lekker vlot tussen sprintjes afwikkelen.
De motor is uitgaande van het bouwjaar van de diesel erg stil. Van buiten en van binnen. Er staat hier ook een Astra 1.7 diesel uit hetzelfde jaartal en die maakt zeker koud 2 keer zoveel lawaai. De Civic maakt ook echt een heel typisch geluid. Als er een Civic diesel de straat ik komt rijden haal je hem er gelijk tussen uit. Het gemiddeld verbuik is op de boordcomputer 5.5 l/100km. In werkelijkheid is het 6.0 l/100km. Olie hoeft er tussen de beurten (elke 20000km) niet bij. Ook na 200000km is de motor nog zo goed als nieuw.

De koppeling was na 140000km op, en volgens de dealer waren er al 4 voor mij rond deze kilometer stand. Blijkbaar is Honda nog niet het koppel van een diesel gewend.

Het interieur is na 200000km echt nog in hele goede staat. De pookknop vertoont slijtage sporen (Dit kan ook komen door de ring om mijn vinger) het is in ieder geval normaal dat zoiets slijt. Ook is de bal van de pook wat bekrast. Waarschijnlijk door wat vuil tussen de bal en de rand. Verder is ook het glimmende plastic rondom de tellerpartij wat bekrast.

De rest van het dashboard ziet er echt nog als nieuw uit alsmede de stoelen. Waar de Stilo stoelen na 200000km echt uitgezakt waren, hebben de Civic stoelen nog hun volledig stevigheid. Enige minpunt aan de stoelen zijn de niet verstelbare lende steun en het onderstel wil een enkele keer wat kraken. De stoel aan 1 zijde een tandje naar voren of achteren schuiven wil vaak de oplossing bieden.

De opklapbare achterbank is erg handig gebkleken, en er kunnen soms de gekste dingen toch vervoerd mee worden. De kofferruimte is voor de grootte van de auto toch erg ruim. Dit geld tevens voor de ruimte op de achterbank. Alleen bij het achterin laten instappen van passagiers is het handig te waarschuwen voor de redelijk lage daklijn.

De buitenzijde van de auto is futuristisch en apart. Ik zelf vind het nog steeds een geslaagd model, al begrijp ik wel dat er mensen zijn die er niet van houden. Smaak is immers bij iedereen anders. De voorzijde van de auto is wat steenslag gevoelig en dit in combinatie met de toch wat mindere lak van tegenwoordig, maakt dat de auto na 200000km toch redelijk wat putjes heeft. De mistlampen zijn echter nog nooit beschadigd.
Wat ik wel heb laten oplossen is de aangroei van alg onder de achterspoiler cq ruit. Vond dit echt geen gezicht. De plastic achterspoiler is dan ook eraf gehaald en opnieuw gekit. Het probleem is daarna verholpen.

Verder heb ik na 200000km niet zoveel meer te vertellen. De auto is gewoon ondanks in het begin wat kleine kinderziekten (ik zou niet eens meer weten wat) erg betrouwbaar en een kwaliteits product gebleken. De nieuw auto is inmiddels besteld en compleet wat anders. Na 4 jaar begon toch het sportieve redelijk te vervelen bij 50000km/jaar. Het is erg leuk sturen, maar om continue alle oneffenheden in de weg te kunnen voelen wordt gewoon vermoeiend bij zo’n kilometer aantal.

Homokineet vervangen bij 20000km beurt.
Modificatie Achterwielophanging bij 40000km beurt.
Remblokken voor voortijdig moeten vervangen bij 55000km
Remblokken achter bij 60000km beurt
Remblokken en remschijven voorzijde vervangen
bij 90000km
Koppeling vervangen bij 140000km

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Honda Civic? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Civic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Honda Civic 1.8 Sport 5D - Xenon - Lichtmetaal - Mistlampen - Youngtimer

    Honda Civic 1.8 Sport 5D - Xenon - Lichtmetaal - Mistlampen - Youngtimer

    • 2006
    • 213.250 km

    € 4.850

    Honda Civic 1.4 I LS 3DR AUT LS Silverstone 35.000 km

    Honda Civic 1.4 I LS 3DR AUT LS Silverstone 35.000 km

    • 2005
    • 35.010 km

    € 5.250

    Honda Civic 1.4 SPORT | AIRCO | ARMSTEUN | LM-VELGEN | CENTR. VERGRENDELING |

    Honda Civic 1.4 SPORT | AIRCO | ARMSTEUN | LM-VELGEN | CENTR. VERGRENDELING |

    • 2008
    • 140.265 km

    € 6.400

Meer Honda Civic occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Honda Civic (e:HEV hybride voor Europa op p. 2)

    85
    • 18 april 2022

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Civic specificaties
  • Honda Civic occasions
  • Honda Civic video's
Advies en informatie
  • Honda Civic tests
  • Honda Civic gebruikersreviews
  • Honda Civic index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Civic reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.4i DSi Comfort (2006)

    Honda Civic 1.4i DSi Comfort (2006)

    3
    • 11 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    2
    • 18 december 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    1
    • 18 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)

    Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)

    • 16 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Civic 2.2i-CTDi Executive (2006)

    1
    • 13 februari 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 2.2i-CTDi Silverstone (2008)

    Honda Civic 2.2i-CTDi Silverstone (2008)

    6
    • 29 april 2016
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    5
    • 23 april 2016
meer reviews
Honda Civic 1.8 i-VTEC – 2006 – 405.613 km - Klokje Rond

Honda Civic 1.8 i-VTEC – 2006 – 405.613 km - Klokje Rond

Het blijft een bijzonder ding: de achtste generatie Honda Civic, ook wel liefkozend ‘het ruimteschip’...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Honda Civic - Eerste kennismaking

    Honda Civic - Eerste kennismaking

    124
    • 28 april 2022
  • Achtergrond
    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een zeer vroege cross-over

    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een...

    15
    • 16 april 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    7
    • 10 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord Suzuka

    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord...

    29
    • 7 april 2022
  • Achtergrond
    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit...

    16
    • 30 maart 2022
  • Nieuws
    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    159
    • 23 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    27
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    49
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    36
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Deze Honda Accord heeft een neus met een verhaal

    Deze Honda Accord heeft een neus met een...

    14
    • 29 april 2022
  • Honda Civic - Eerste kennismaking

    Honda Civic - Eerste kennismaking

    124
    • 28 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden