Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Honda
  • Civic

Honda Civic 1.8i VTEC Comfort (2007)

Europese Japanner

Honda Civic 1.8i VTEC Comfort (2007)
  • Autotest
24 september 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De Honda Civic wordt in Engeland gebouwd en hoeft dus alleen de Noordzee maar over te steken om zijn partijtje mee te blazen in de felbevochten Europese compacte middenklasse.

En dat is precies wat deze Japanse Europeaan wil en goed kan. De Honda Civic is de meest exotisch ogende Aziaat in de compacte middenklasse. Met zijn futuristische uiterlijk oogt hij zelfs een beetje buitenaards. Een bijzonder ding, die Civic.
Vanbinnen oogt de Honda nog futuristischer dan vanbuiten. Starwars-fans gaan helemaal uit hun dak van dit interieur. Knipperende ecolampjes die aangeven hoe zuinig of onzuinig je rijdt, een digitale snelheidsmeter die precies achter het stuur zit en een grote toerenteller recht voor je. Wat een drukte aan boord van de Honda. Dat je de snelheid nauwelijks kunt aflezen omdat in sommige hoogte-afstellingen
het stuur ervoor zit, is een ergonomische misser van jewelste. Het stuur kan prima versteld worden, maar de verstelling van de rugleuning gaat een stuk minder
gemakkelijk.
Lekker racy is de knalrode startknop die links van het stuur zit. Rechts is nog wel een klassiek sleutelgat waarin je een heel normaal ogende sleutel moet steken, maar alleen met de rode knop wek je de 1.8 tot leven.

Vijfdeurs
Hij oogt als een driedeurs, maar het is in werkelijkheid een vijfdeurs. De hand-grepen van de kleine achterportieren zijn verstopt. Honda moet nog wel even naar het hang- en sluitwerk van de deuren kijken, want echt lekker gaat het openen en sluiten niet. Zit je achterin, dan gaat het er ruim aan toe, al laat de hoofdruimte te wensen over. En de Civic-achterbank heeft iets wat geen enkele andere compacte middenklasser heeft: je kunt de zitting omhoog klappen, zodat je extra ruimte creëert achter de voorstoelen. Maar ook als je de achterbank op normale wijze platlegt, blijkt de Civic praktisch te zijn. Kantel je de leuning naar voren, dan zakt tegelijkertijd de zitting en ontstaat er een vlakke vloer. Doe je dat met beide delen van de achterbank, dan ontstaat een laadruimte van 1.352 liter. Met de achterbank in normale positie biedt de 'kofferruimte' plek aan 485 liter.


Toeren nodig
De 140 paardenkrachten van de 1.8 komen pas laat tot leven. Boven de 4.000 toeren biedt de motor pas iets extra's. Bij 6.300 toeren bereikt hij zijn vermogens-piek, het maximumkoppel komt vrij bij 4.300 toeren. Wie snel wil accelereren, moet de hoog geplaatste pook van de zesbak dus enthousiast beroeren. Die schakelt strak en klikt vrij licht door de zes verzetten, overigens met niet al te veel gevoel. Sturen doet de Civic super. Je kunt de Honda bijzonder scherp bochten insturen. Lekker direct en met voldoende gevoel. In snelle bochten lijkt het alsof een onzichtbare hand de achterkant van de Civic dichter naar het asfalt duwt, zo veel grip heeft hij achter. De sportieve rijder komt met de Honda uitstekend aan zijn trekken. De voortrein neemt oneffenheden echter behoorlijk ruw, het onderstel filtert maar weinig van de richels in de weg.

Honda levert de Civic standaard met ESP. Jammer alleen dat de Civic met Comfort-uitrusting geen cruisecontrol heeft. Lichtmetalen wielen mist deze uitvoering eveneens. Op veiligheidsgebied ontbreekt er niets. Behalve over ESP beschikt de auto ook over zijairbags en gordijnairbags voor en achter.

Signalement

Merk Honda
Model Civic 1.8i-VTEC Comfort
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 23.500

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.799 cc
Maximaal vermogen 103 kW / 140 pk bij 6.300 tpm
Maximaal koppel 174 Nm bij 4.300 tpm
Inhoud brandstoftank 50 l
Lengte / breedte / hoogte 4.248 mm / 1.765 mm / 1.460 mm
Wielbasis 2.635 mm
Massa leeg 1.165 kg
Laadvermogen 585 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.400 kg / 500 kg
Banden205/55R16Prijzen
Topsnelheid 205 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,4 s (fabrieksopgave: 8,9 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 4,9 s / 6,4 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 7,3 s / 9,7 s
Brandstofverbruik 6,4 l/100km
CO2-uitstoot 152 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Honda Civic
Honda Honda Civic

Uitgelicht aanbod

    Honda Civic 1.4i LS Airco/Stuurbekrachtiging/Trekhaak (Youngtimer!) 102.000 ORG.-KM

    Honda Civic 1.4i LS Airco/Stuurbekrachtiging/Trekhaak (Youngtimer!) 102.000 ORG.-KM

    • 2006
    • 102.125 km

    € 4.450

    Honda Civic 1.8 Type S; Alcantara, A/C, 17"LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    Honda Civic 1.8 Type S; Alcantara, A/C, 17"LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    • 2008
    • 133.215 km

    € 5.250

    Honda Civic 2.0 Type R | Xenon | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | Sportstoelen | Nr. R-01254 | APK tot 14-11-2022!

    Honda Civic 2.0 Type R | Xenon | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | Sportstoelen | Nr. R-01254 | APK tot 14-11-2022!

    • 2008
    • 154.873 km

    € 10.945

Meer Honda Civic occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Honda Civic (e:HEV hybride voor Europa op p. 2)

    85
    • 18 april 2022
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Civic specificaties
  • Honda Civic occasions
  • Honda Civic video's
Advies en informatie
  • Honda Civic tests
  • Honda Civic gebruikersreviews
  • Honda Civic index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    7
    • 10 april 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.4i DSi Comfort (2006)

    Honda Civic 1.4i DSi Comfort (2006)

    3
    • 11 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (2014)

    Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (2014)

    2
    • 10 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.4i City (1998)

    Honda Civic 1.4i City (1998)

    2
    • 22 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.5 i-VTEC Executive (2017)

    Honda Civic 1.5 i-VTEC Executive (2017)

    26
    • 20 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.5 i-VTEC Sport Plus (2017)

    Honda Civic 1.5 i-VTEC Sport Plus (2017)

    12
    • 15 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.8i-VTEC Silverstone (2009)

    Honda Civic 1.8i-VTEC Silverstone (2009)

    2
    • 24 augustus 2021
meer reviews
Honda Civic 1.8 i-VTEC – 2006 – 405.613 km - Klokje Rond

Honda Civic 1.8 i-VTEC – 2006 – 405.613 km - Klokje Rond

Het blijft een bijzonder ding: de achtste generatie Honda Civic, ook wel liefkozend ‘het ruimteschip’...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Honda Civic - Eerste kennismaking

    Honda Civic - Eerste kennismaking

    124
    • 28 april 2022
  • Achtergrond
    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een zeer vroege cross-over

    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een...

    15
    • 16 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord Suzuka

    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord...

    29
    • 7 april 2022
  • Achtergrond
    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit...

    16
    • 30 maart 2022
  • Nieuws
    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    159
    • 23 maart 2022
  • Nieuws
    De 10 belangrijkste sportieve auto’s van 2022

    De 10 belangrijkste sportieve auto’s van...

    32
    • 1 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    44
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    28
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    49
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    36
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Deze Honda Accord heeft een neus met een verhaal

    Deze Honda Accord heeft een neus met een...

    14
    • 29 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden