Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 2.2i-CTDi Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 0 km |
Koppeling vervangen
Sinds Mei 2006 rijd ik de Honda Civic. De km teller staat nu op 90.500 en deze kilometers heb ik zonder noemenswaardige problemen bij elkaar gereden. Buitenom het normale onderhoud, zoals banden en een set remblokken, is onlangs de voorruit vervangen wegens enkele grote steenslag beschadigingen. De dealer had nog nooit een Civic ruit vervangen, maar het is een hele klus geweest.
Vandaag is de koppeling vervangen. Afgelopen weken constateerde ik dat de koppeling slipte in de 3e versnelling tussen de 2000 en 3000 toeren bij volgas geven. (En volgas geven doe je altijd bij deze auto). Nadat de koppeling in de 4e versnelling ook begon te slippen, toch maar eens geinformeerd bij de garage. Inderdaad de koppeling naar de haaien. Je wordt bijna verwijtend aangekeken dat je de linkerpoot niet op de koppeling moet laten staan tijdens het rijden, maar dit is toch echt niet het geval. Een koppeling binnen 100.000 km kapot hebben ze bij de nieuwe type Civic nog niet meegemaakt. Iemand moet de eerste zijn, lijkt me.
Elk nadeel heeft z'n voordeel. Mijn directeur stelde voor om hierna automaat te gaan rijden. Kijk, dat is precies het antwoord wat ik wilde horen. Nog een paar maandjes en dan op zoek naar iets anders. Als Honda de accord of de crv diesel niet voorziet van een automaat, dan stap ik over naar ander merk. Hoewel Honda altijd mijn aandacht zal blijven houden.
Schade
- 93.250 km
Dinsdag 13 januari heb ik een ongeluk gehad met mijn Honda Civic.
Op de Duitse autobaan ter hoogte van de grote brug in Hamburg ben ik van de snelweg gedrukt door een Duitser die mij niet gezien had. Met 120 de vangrail in is behoorlijk schrikken, maar afgezien van buil op mijn hoofd heb ik er niets aan overgehouden.
In eerste instantie viel de schade mee, maar na het taxatierapport heeft mijn werkgever besloten om de auto te verkopen. Ten eerste wordt de auto komende zomer 3 jaar en zou tegen die tijd vervangen worden.
Dus dit is het einde van de Civic tijdperk.
Dus op zoek gegaan naar iets anders. Ik had 3 auto's op mijn verlanglijst staan en een automaat was een vereiste. De volgende 3 heb ik overwogen: Honda Accord, Audi A4 of BMW 3-serie.
Na een selectieperiode van 2 weken heb ik gekozen voor de Audi A4, 2.o tdi, proline, multitronic.
Nog 6 weken wachten en dan staat ie klaar bij de dealer.
Eindbeoordeling
Afgezien van de problemen met de koppeling is en blijft het een fantastische auto. Uiteraard subjectief beoordeeld, maar ik heb er heel veel plezier aan beleefd.
Motorisch top en een heerlijke wegligging. Je kunt er relaxed mee rijden, maar ook een stevig potje mee "scheuren". Over 93.500 kilometer een gemiddelde verbruiksscore van 1 op 16,8 km. Erg netjes.
Zicht rondom is heel matig, maar dit was vantevoren bekend. Ook als je niet houdt van aandacht onderweg, is deze auto niet aan te raden.
Misschien ooit weer Honda, maar aankomende 3 jaar niet.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.