Honda Civic 2.2i-CTDi Executive (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 2.2i-CTDi Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Hier een verslag van weer een Civic diesel.
Als Hondakenner (heb tenslotte al 3 Civics waaronder een Type R, een S2000 en een Accord in mijn bezit gehad) wilde ik ook hier mijn ervaringen delen over de nieuwe Civic.
Zoals bekend zijn de wachttijden dramatisch lang, ongekend voor Honda.
Geeft ook aan dat er eindelijk weer eens een Civic aanslaat bij het publiek (vooral jong publiek).
Want de 2 vorige modellen waren toch wel om te huilen qua disign, ook al vond ik de type R die ik zelf in bezit had een strak bakkie om te zien. Het ’gewone’ model was niets beter dan bijvoorbeeld een Nissan Almera, een niets zeggende auto dus.
Maar dit model is natuurlijk helemaal top. Absoluut niet de mooiste die er op de wegen rondrijd maar wel 1 van de apartste en dat voor een compacte middenklasser helemaal goed!
Als je dan naar een Astra of een Golf kijkt, krijg je toch het gevoel dat je een hele goede keuze hebt gemaakt.
Hoe die rijdt? Heb andere reviews gelezen hier op de site en sluit me daarbij (voorlopig) aan.
Meer dan gemiddeld weggedrag, goede doseerbare remmen met uitstekende vertraging (mede ook door de pilots).
Rammels? Nog niet gehoord, trouwens in maar weinig van mijn Honda’s gehoord. Als ze er al waren was het meer mijn eigen rotzooi die in de auto rondslingerde.
Wat me vooral positief opvalt bij de versnellingsbak ten opzichte van de Accord is de zesde versnelling.
Hierdoor rijd de 2.2i-ctdi nog beter. Had bij de Accord nog wel eens last van weinig power onder de 2000 toeren en dan met name in zijn 4 en 5,had dan soms echt het gevoel of ik een Golf sdi reed.
Maar bij deze Civic is dat nagenoeg verholpen door de nieuwe versnellingsbak.
Kleine kanttekeningen aan de auto vind ik persoonlijk,de aartslelijke tankdop (lijkt zo bij Halfords vandaan te komen), de nog steeds ouderwetse sleutel, en geen dimmende binnenspiegel (zijn toch niet de uitgaven voor Honda).
Verder niets dan lof voor deze auto. Hoe die echt rijdt kan ik pas vertellen na meerdere kilometers en na talloze bochtjes en ritjes.
Update
Nu 4000 op de teller,ben vol lof over de grip van deze auto,de standaard pilots geven je echt het gevoel op rails te rijden.
Je kunt de grens van deze auto goed voelen,en mocht het even teveel worden even van het gas af en hij zit weer in het spoor.
Het uiterlijk van deze auto word naarmate je er langer in rijd steeds normaler,en wat sommige journalisten schrijven(zie autovisie test C4 ,galloper))dat het geen tijdloos concept is sluit ik me niet bij aan.
Je gaat het uiterlijk steeds meer waarderen,en dingen die je in het begin vreemd of niet mooi vond aan deze auto neutraliseren zich.
En over de motor niets dan lof,hij is echt een stuk sneller dan de accord en het verbruik is nu 6,5 op 100 km,is uiteraard meer als de fabrieksopgave maar zeker acceptabel.
PROBLEMEN
Kabeltje tankklepje losgeschoten.
Nog geen 1 rammeltje.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren