Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2007)

autoreview

Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2007)

Signalement

UitvoeringCivic 1.8i-VTEC Sport
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf19 km
KM-stand laatst50.000 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Inleiding:
Na 9 jaar SUVs ( 2 jaar jeep Wrangler (2e auto) en 7 jaar Landrover Freelander)wilde ik wel weer wat anders, zeker geen SUV meer,funktioneel niet meer nodig, bovendien uit het oogpunt van rijgenot en kosten is er heel wat beters in het autoland.Bovendien had ik de tijd om nu eens rationeel en procesgewijs een voor
ons geschikte auto te zoeken.

Allereerst heb ik de volgende 5 uitgangspunten geformuleerd: automaat, betrouwbaarheid,compact en veelzijdig,degelijk,energiezuinig.
Met deze uitgangspunten heb ik op internet via Autotrack, Autoweek een aantal kandidaat auto’s nader onderzocht (beschrijvingen, tests en reviews).
Kandidaten voor mij waren:o.a Golf plus met dsg automaat ,BMW 118,Honda Civic 5-deurs hatchback ,( dit nog los van het financiele plaatje).
Op papier was er al een plus voor de Honda Civic,maar ja alleen het proefrijden kan dit bevestigen.

Na diverse proefritten(ook Golf Plus) in diverse Honda modellen en uitvoeringen,
heb ik uiteindelijk mijn Honda Civic gekozen:met i-shift,met 16 inch velgen en 205/55 banden i.p.v. standaard 17 inch velgen en 225/45 banden ( deze banden -hoger en minder breed- verhogen het comfort aanzienlijk), deur- en bumperbeschermers en een Bluetooth telefoonsysteem).

Na ruim 3 maanden en 8000 km zijn mijn ervaringen op basis van mijn eerdere gekozen uitgangspunten :

Automaat : i-shift ( de een gerobotiseerde automatische 6-versnellingsbak of als optie handschakelen aan het stuur met flippers )
In de stad maar ook in de file en eigenlijk in elk vlak land een zaligheid en energiezuinig,je moet er alleen mee leren rijden, je glijdt van 1 naar 6 ,zonder traag te zijn t.o.v. het overige verkeer.
In het buitenland in de bergen op en teruggeschakeld met de flippers, beide handen aan het stuur, optimaal gebruik gemaakt van deze krachtige soepele motor,koppelen is dan energieverspilling.
I-shift is niet geschikt voor de zeer sportieve rijders,de elektronische vertraging lijkt tijd te kosten, maar koppelen kost toch ook tijd of niet.

Betrouwbaarheid:Tot nu toe nog geen geen probleem gehad, alles werkt na behoren,de statistieken wijzen uit dat Honda betrouwbare auto’s maakt die lang mee gaan,ook na 5 of 10 jaar.

Compact en veelzijdig : De ruimte voorin is riant voor de gemiddelde lengte en toch ook weer knus,ik moet steeds aan een ruimte schip denken als het contact aan gaat.Van medepassagiers die instappen( met open achterdeuren onder een hoek van 90 graden )krijg ik altijd een positieve reactie van ’wat een ruimte’. Na het wegklappen van de achterbank heb je een vlakke laadruimte,waar je echt veel in kunt verstouwen,bovendien is de 2e vloer een ideale ruimte voor het opbergen van kwestbare spullen. De Civic is door zijn formaat makkelijk parkeerbaar, al valt het achteruit parkeren door zijn onoverzichtelijkheid niet altijd mee.

Degelijkheid :alle technische,mechanische en electronische onderdelen werken zoals het hoort,jammer voor de overdaad plastiek, een minpunt voor de degelijkheid.

Energiezuinig:het gemiddelde verbruik ligt, bij korte stadsritten,op 1 op 14,
Bij langere ritten ( met cruise control ) varieert dit van 1 op 16-17.

Conclusie:
Ik wilde een auto,waarbij mijn 5 uitgangspunten werden ingevuld.
Tot nu toe zijn ze er zelfs meer dan 5 ingevuld: HET RIJPLEZIER,ik heb weer
plezier in autorijden gekregen en ik heb alle vertrouwen in deze producent
en mijn dealer.
Ik heb in mijn autoleven van Mini tot Mercedes gereden, met alles daar tussen in,maar niet eerder heb ik zoveel reacties en kijkers gehad.
Marketing HONDA Nederland : Ik vind het daarom erg jammer dat zo’n weinig mensen
bekend zijn met deze unieke auto.

Met vriendelijke groet,

Nico

PROBLEMEN

Geen

wat een 'look" had deze auto, echt een nekkendraai

  • 50.000 km

Honda was echt goed op weg met dit ontwerp , verder een probleemloze auto, waar ik ruim 3 jaren met veel plezier in heb rondgereden.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.