Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Civic

Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2006)

autoreview

16
Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
29 juni 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCivic 1.8i-VTEC Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf17 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 28 juni 2006

Na 2 jaar een Renault Laguna te hebben gereden, mocht ik een nieuwe leaseauto uit zoeken. Na veel rond zoeken en proberen uiteindelijk 2 auto’s over gebleven. De Volvo V50 en de Honda Civic. Na veel afwegen toch voor sportief gekozen. Geen moment spijt van.

Ik heb in de 1.8 executive en de 2.2 diesel executive een proefrit gemaakt. Na de proefrit van de 1.8 benzine versie was ik eigenlijk al verkocht, alleen was het dak bij de executive net te laag door de dakramen. Daarom was al snel duidelijk dat het de sport uitvoering moest worden.

De proefrit met de diesel was echt super, maar meteen ook duidelijk dat dit een gevaarlijke optie was. Wat trekt die in de lage toeren zeg. Even het gas aanraken en je zit op 75-80 km/u. Op de snelweg even inhalen geen probleem. Of wel. Mijn vriendin schrok zich kapot toen ze ineens 172 op de teller zag staan.

Omdat ik toch vond dat het navigatie systeem wel het dashbord af maakte, en de bluetooth optie die daarbij hoorde een grote wens was, moest de diesel toch afvallen. Deze zorgde voor een eigen bijdrage van 100,- p/maand die ik net te veel vond voor snel optrekken.

Uiteindelijk is de configuratie alsvolgt:

1.8 benzine in sport uitvoering met navigatie, Xenon verlichting in ’vivid blue’, het knal blauw. Afgehaald op 07-06-2006.

Nu na 3 weken en 2000km gereden te hebben, toch geen spijt dat het de diesel niet is geworden. Tot 3500 - 4000 toeren trekt hij goed, maar normaal. Maar boven de 4000 toeren komt hij los en gooit er een zeer ruime schep op. Tot 6500 toeren blijft hij dit gemakkelijk volhouden. De snelheden zijn bij 6500 toeren in de 2: 97 km/u in de 3: 135 km/u. En het rood begint bij 6750. Laatst nog even de grens over naar Duitsland gegaan om even gas te geven. Bij 205 op de teller in de 6 pas op 5300 toeren!

Het verbruik valt mij ook mee. Bij toch afwisselende snelheden (ivm inrijden) 8.2 op 100. Wat mij opvalt is dat bij constant 120 het niet veel uitmaakt of je in de 4,5 of de 6 rijdt. De econometer blijft rond de 7 op 100 zitten. Maar pas als je het gas indrukt, zie en voel je het verschil. Bij de 4 reageert hij meteen en snel, en met bijbehorende piek in het verbruik. In de 6 reageert hij nog voldoende, maar blijft het verbruik ook redelijk.

De stoelen zijn ook op lage ritten zeer goed. Geen rugpijn, wat ik bij de Laguna wel vaker had na een lange rit.

Update 26-07-2006:
Inmiddels 4480 op de teller staan. De civic heeft 2 dagtellers, waarbij ik de 1e zo heb ingesteld dat deze bij tanken automatisch weer op 0 springt (handig). De B teller heb ik nog niet gereset en geeft nu een gemiddeld verbruik over de 4400 kilimeter aan van 7.4 op 100, dus 1 op 13.5. Bij een auto waarbij het zo moeilijk is om niet te veel gas te geven toch netjes. Lange ritten op de snelweg komen op 6.5 op 100. Rij de laatste tijd steeds vaker hoger in de toeren. Rond de 3000 ipv 2000. In de 3 in de bebouwde kom ipv 4. Bij constante snelheid blijft verbruik hetzelfde.

In Duitsland in de 5 tot 208km/u gehaald zonder al te veel moeite (7000 toeren), daarna in de 6e kruipend naar 212 (<6000 toeren). Dit was niet de limit, maar het kost wel tijd om omhoog te komen.

Kraakje in dashboard is vanzelf weggegaan.

PROBLEMEN

  • 28 juni 2006

Het zicht naar achteren is inderdaad wennen zoals anderen ook al melden, maar bij goed spiegelen wel te doen.

Bij 40-60 km/u zit er soms een zoem/rameltje in het dashboard, maar dit is vrij zacht. Met de garage over gehad. Ze hebben de melding wel genoteerd, maar omdat het niet altijd hoorbaar is en er altijd het risico is, dat bij het uit elkaar en weer in elkaar zetten van een modern dashboard, weer een rammeltje er in komt is besloten nu nog niets eraan te doen.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Honda Civic? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Civic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Honda Civic 1.4i LS Airco/Stuurbekrachtiging/Trekhaak (Youngtimer!) 102.000 ORG.-KM

    Honda Civic 1.4i LS Airco/Stuurbekrachtiging/Trekhaak (Youngtimer!) 102.000 ORG.-KM

    • 2006
    • 102.125 km

    € 4.450

    Honda Civic 1.8 Type S; Alcantara, A/C, 17"LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    Honda Civic 1.8 Type S; Alcantara, A/C, 17"LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    • 2008
    • 133.215 km

    € 5.250

    Honda Civic 2.0 Type R | Xenon | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | Sportstoelen | Nr. R-01254 | APK tot 14-11-2022!

    Honda Civic 2.0 Type R | Xenon | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | Sportstoelen | Nr. R-01254 | APK tot 14-11-2022!

    • 2008
    • 154.873 km

    € 10.945

Meer Honda Civic occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Honda Civic (e:HEV hybride voor Europa op p. 2)

    85
    • 18 april 2022

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Civic specificaties
  • Honda Civic occasions
  • Honda Civic video's
Advies en informatie
  • Honda Civic tests
  • Honda Civic gebruikersreviews
  • Honda Civic index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Civic reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.4i DSi Comfort (2006)

    Honda Civic 1.4i DSi Comfort (2006)

    3
    • 11 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    2
    • 18 december 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    1
    • 18 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)

    Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)

    • 16 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Civic 2.2i-CTDi Executive (2006)

    1
    • 13 februari 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 2.2i-CTDi Silverstone (2008)

    Honda Civic 2.2i-CTDi Silverstone (2008)

    6
    • 29 april 2016
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2008)

    5
    • 23 april 2016
meer reviews
Honda Civic 1.8 i-VTEC – 2006 – 405.613 km - Klokje Rond

Honda Civic 1.8 i-VTEC – 2006 – 405.613 km - Klokje Rond

Het blijft een bijzonder ding: de achtste generatie Honda Civic, ook wel liefkozend ‘het ruimteschip’...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Honda Civic - Eerste kennismaking

    Honda Civic - Eerste kennismaking

    124
    • 28 april 2022
  • Achtergrond
    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een zeer vroege cross-over

    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een...

    15
    • 16 april 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    7
    • 10 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord Suzuka

    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord...

    29
    • 7 april 2022
  • Achtergrond
    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit...

    16
    • 30 maart 2022
  • Nieuws
    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    159
    • 23 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    3
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    44
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    28
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    49
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    36
    • 5 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden