Honda Civic 1.5 GL (1987)

autoreview

Honda Civic 1.5 GL (1987)

Signalement

UitvoeringCivic 1.5 GL
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf52.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb mijn Honda Civic uit 1987 (3e generatie) bijna 6 maanden in mijn bezit en het bevalt mij perfect.

Helaas is roest een probleem maar daar is met wat imitatie materiaal heel veel aan te doen.

Hij rijdt erg vlot, in de 1e en 2e trap is hij echt snel, in de 3e en 4e trap is de pret wel een beetje voorbij, je krijgt het gevoel alsof je met een cvt te maken.
Verder is het motorgeluid minimaal, en de wegligging is ook super.
Volgens de cijfers hier op Autoweek.nl zou hij in ruim 12 seconde naar de 100 moeten schieten, naar mijn mening doet hij het wel sneller, maar snel is een stopwatch pakken en testen.

De bodemspeling is niet veel, verkeersdrempels houdt hij zeg maar niet van.
Verder is het echt een super auto.

Update 17 augustus 2007:

Ondertussen naar oost duitsland geweest met de Civic, constant 150 op de teller aanhouden was voor mijn gevoel het beste voor de auto en voor de passagiers die erin zaten.

Haalde een verbruik van 1 op 13 wat me verrast.
De kilometerstand staat ondertussen op 60500 kilometers.
Wel moet er snel wat gebeuren aan het roestige spatbord, hij is al zo goed als door maar ik zoek een lasser die liefhebber is en niet een lasser die er even wat tegenaan last.
Goed, jullie horen wel weer van mij.

PROBLEMEN

Roest, de randen waar de rubbers opzitten verroest, met als gevolg waterlekkage, dit opgelost met polyester matjes en hash.

Homokineten versleten, en dat al na 53000, dit is ondertussen alweer vervangen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.