Honda Civic 1.4i S (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 1.4i S |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 212.000 km |
Verassende auto!
- 207.988 km
Nadat mijn Polo versnellingbak het begeven had, op zoek naar een vervanger. Er waren 2 gegadigden beiden Honda Civics. De Civic Ascot 4 deurs liet ik staan omdat de airco pomp stuk was. Dus werd het deze 5 deurs, zonder airco, maar met schuifdak. als eerste valt het comfort op! Dit exemplaar heeft comfort vering in de overtreffende trap. Voor mijn werk rijdt ik in vele merken, en alleen de premium merken evenaren het comfort. Ook zijn er geen trillingen merkbaar in het stuur. Onder de achterklep gaat een grote kofferruimte schuil. Mankeerde er dan niets aan deze Civic? Ik kocht hem met nieuwe APK, met de mededeling dat de voorbanden kantje boord waren, en het SRS airbag lampje brande en de koplampen hadden verschillend lichtopbrengst.Er zitten nu 2 nieuwe voorbanden op, en er is een service beurt gedaan. Nadat ik de auto opgehaald had, werd ik door de garage gebeld of het geen tijd was de distributie riem te vernieuwen. De monteur kon niets vinden over vorige vernieuwingen. Vandaag is de riem vervangen, de oude zat er merkbaar nog vanaf nieuw op. Dus waren er 2 maal vernieuwen (100.000km voorschrift)overgeslagen. De oude riem begon wat tekenen van ouderdom te vertonen, maar zou toch nog langere tijd zijn meegegaan. De motor draait wat meer toeren vergeleken met andere merken, maar daar staat Honda om bekend. Ook zijn de motor prestaties voldoende, maar niets meer. Tot dusver een tevreden mens!
Tot nu:
2 voorbanden
Service beurt met bougies en olie / luchtfilter
Extra massa draad aangelegd op koplamp
Ditributieriem vervangen
Srs gereset, lampje is nu uit.
1e APK na een jaar
- 212.000 km
Bij de aanschaf van de Civic zou de APK de eerst volgende maand moeten gebeuren. Om geen hoofdbrekens te hebben hierover, liet ik voor het ingebruik nemen een nieuwe APK uitvoeren. Nu is het bijna een jaar later, en liet de auto keuren. De uitslag was: roest op remleidingen, en ongelijke remkracht achter. Eerst dacht de monteur door afstellen het verschil binnen de norm te krijgen, wat niet lukte. Na demontage van de trommels bleek een kant meer slijtage te hebben, en de remcilinders lekten. Er is een compleet set cilinders, en rem-schoentjes gemonteerd á220 Euro. Vandaag weer goedgekeurd en op naar de volgende APK in 2015!
Terug kijkend kom ik op 23-03-2018 tot de conclusie,dat deze auto in mijn kleine categorie "had ik moeten houden" valt. Dit zijn TOP auto's!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.