Honda Civic 1.4i S (1996)

autoreview

Honda Civic

Signalement

UitvoeringCivic 1.4i S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf151.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Civic ej9

Met mijn vorige civicje heb ik 1.5 jaar terug een ongeluk gehad en heb toen besloten om voor hetzelfde model te gaan. Deze wagen dient bij mij voor woon-werkverkeer en ik rij er een 60km per dag mee. Als hobby wagen rij ik een civic ek4 wat net iets te extreem is voor het dagelijks werk.

Ik als echte auto liefhebber zal proberen om hier een uitgebreide review neer te schrijven van mijn civic ej9

De civic beschikt over een 100 pk wat wordt bereikt in het hoge toeren gebied. Maar onderin de toeren komt de auto ook goed mee met het verkeer. Je gaat er heel lui mee rijden, rotondes in de derde versnelling enz.. Alleen bij inhalen op hogere snelheden moet je goed vooruit kijken of een versnelling terug schakelen.
Maar hierdoor lokt de auto ook niet uit om gekke manouvres te gaan uithalen.Op stationair toerental (600 toeren) hoor je de moter bijna niet lopen.
Onderin heel stil en na 3000 tot dik 7000 toeren komt het typische honda geluid tot leven. Absoluut niet storend, hoord bij het typische honda karakter vind ik!
Deze blokjes kunnen mits goed warm gereden en onderhoud echt oud worden, mijn vorige 1,4 als deze verbruiken beiden geen druppel olie. Start altijd hetzelfde of het nou -10 is of hartje zomer.. Heb dit wel eens anders gezien bij bv een ford mondeo uit 2001..
Het benzine verbruik vind ik meevallen , al hangt dit veel af van je rechter voet. Zoals ik aangaf rij ik heel lui met deze wagen en soms een tikkeltje sportief. ik haal hiermee een verbruik van 1/17. Ik moet hier wel bij zeggen dat er niet veel mensen zijn wat hier zo zuinig mee rijden, de meeste zitten op een verbruik van 1/14.15..
De remmen zijn prima voor een auto van deze leeftijd. Heel goed gedoseerd al mocht het van mij nog wat harder remmen.
Het sturen gaat erg licht wat fijn is als je in de stad rijdt. Maar op de snelweg word het hierdoor al snel veel te gevoelig in het grote stuur. Het is echt een gooi en smijt auto, wegligging is voor de openbare weg echt meer dan prima, ik woon op het platte land en af en toe een bochtje pakken blijft leuk met dit bakkie.
Ook door de hoge bodemvrijheid kun je hard over drempels en dergelijke als je dit zou willen. Onderhoud van de wagen doe ik zelf grotendeels, het is allemaal simpele doordachte techniek en met een handleiding en geduld kan een kind het onderhoud doen bij wijze van spreken. Dus onderhoudskosten zijn voor mij erg laag.
Veel luxe is er niet, het is ook de meest basic uitvoering wat ik heb, alleen is er achteraf een opendakje in gezet. Ramen gaan open met de ouderwetse deurhendels in plaats van een druk op de knop. Maar eigenlijk stoort mij dit niet, het werkt gewoon soepel en bovendien werkt dit altijd!
De verwarming is echt super, snel op temperatuur en zo heet dat je de voeten kunt verbranden. Een nadeel is wel als het bijvoorbeeld geregent heeft en je bent kletsnat, dan wasemen de ruiten onmiddelijk aan en dit is nog niet snel weg. Achteruitverwarming en eigenlijk alle knopjes werken naar behoren.
De stoelen zitten goed maar geven weinig steun als je hard door een bocht gaat.Na lange ritten stap je nog fris uit. Op de achterbank is er niet heel veel plaats , goed voor een korte rit maar ik kan me voorstellen dat je na een uur de benen wilt strekken.. Het interieur is japans maar wel degelijk , na al die jaren ziet het er nog exaxt hetzelfde uit en ook zijn er geen rammeltjes op te merken . De spiegels op de auto zijn ook prima , en het zicht rondom ook. Er is eigenlijk geen sprake van een dode hoek.
De koffer ruimte is respectabel voor een kleine civic en als de achterbank plat is gaat er nog heel wat in. Heb de gekste dingen al vervoert. Kruiwagens etc geen probleem.
Het grootste nadeel blijft toch wel de roest op de achterschermen.. Als ze het niet hebben dan krijgen ze het nog. Voor iemand met weinig tot geen verstand van auto's kan ik begrijpen dat je er vanaf ziet. Maar eigenlijk is er niks aan de hand, Je kunt hiervoor al voor weinig geld nieuwe randen laten inlassen.
Het blijft in mijn ogen een ideale beginnerswagen of als 2de wagentje

Over mijn ek4 schrijf ik mischien ook nog een review ,alleen het ding is niet origineel dus word dat vrij lastig denk ik. Het komt meer in de buurt van een integra type r

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.