Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

autoreview

Honda Civic Hybrid
Honda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic Hybrid

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf250.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ik was op zoek naar een andere auto.

Eisen:
- niet te klein
- zuinig
- betrouwbaar
- enige luxe ( zoals o.a. airco, CV, CC en bij voorkeur automaat)

Ik rij graag diesel, maar de hoge MRB hield me tegen.
LPG wil de vrouw niet meer ivm tanken

I.v.m. de betrouwbaarheid ging de voorkeur uit naar een Japanner.

Naar de eisen kijkend bleven er maar 2 serieuze kandidaten over, namelijk een Toyota Prius en een Honda Civic Hybrid.
In die tijd kreeg een hybride auto nog MRB voordeel, dus dat was mooi meegenomen.

Ik vind de Toyota van binnen niet mooi.
Een klokkenwinkel hoort voor de bestuurder te zitten en niet in het midden van het dashboard.
De Honda vind ik van binnen erg mooi, maar dat is een kwestie van smaak.

De hoge km-stand bij aanschaf zegt me weinig.
De auto was dealer onderhouden en van de 2e eigenaar (1e eigenaar was een leasemaatschappij)
En wanneer een auto veel km's maakt in relatief korte tijd, is er dus veel met warme motor gereden.

Ondanks een redelijk sportieve rijstijl, halen we 1 op 16 / 1 op 17.
(Met een vergelijkbare auto qua grootte en gewicht, rijden we 1 op 11 / 1 op 12)

Over de problemen kan ik kort zijn, nagenoeg geen, ondanks de hoge km-stand. Ook niet met het accupakket.
1x per jaar een beurtje en APK en hij kan er weer een jaartje tegen.


Zijn er dan geen nadelen?
jawel hoor, zoals:
- de automaat (CVT) maakt veel toeren bij gas geven
- de handrem is slecht geplaatst, je knie leunt ertegenaan.
- de armsteun is gemaakt voor kleine Japanners.
- hij mag niets trekken.
- de demping is wat week

Maar de nadelen vallen in het niet tegenover de voordelen

Comfort slechts 3 sterren ivm het hoge toerental van de automaat, hoewel dat inherent is aan een CVT en de weke demping
Ook voor prestaties slechts 3 sterren, omdat de auto goed redelijk mee kan komen, maar niet overhoudt (ligt uiteraard ook aan mijn sportieve rijstijl)
betrouwbaarheid (en gebruikskosten) gewoon 5 sterren.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.