Honda Aerodeck Estate 2.0i LS (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Aerodeck Estate 2.0i LS |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 255.000 km |
KM-stand laatst | 267.000 km |
Eerste kilometers
- 255.000 km
De eerste bevindingen, de eerste kilometers:
Vergeleken met mijn vorige auto; Seat Ibiza 1.9 d, is het een wereld van verschil. Van diesel naar LPG. Van klein naar groot.
Van handmatig verstellen naar bijna alles elektrisch.
Deze uitvoering kent een tal van elektrisch bedienbare attributen: (vergeleken met vorige auto)
- bestuurdersstoel
- alle portierramen
- buitenspiegels
- sunroof
Hoewel dit type Aerodeck al sinds 1995 meegaat, komt het niet ouderwets en erg gedateerd over.
Deze auto heeft een prettige wegligging. Stuurt ondanks de hoge kilometerstand en de leeftijd prettig en strak. De 2.0 liter heeft voldoende kracht. Doet zijn werk rustig. Reageert fel op heet gaspedaal. Bij fors remmen trekt de auto niet scheef.
De ruimte voorin en achterin is voldoende en de zetels zitten comfortabel.
De ruimte in de kofferbak geeft mogelijkheden om een bijbaan te nemen als koerier. De ingebouwde gastank, is weggewerkt op de plaats van het reservewiel.
plussen:
+ Looks / uitstraling
+ Weggedrag / rijcomfort
+ Ruimte
+ LPG G3
problemen:
- indicatie inhoud tank LPG, defect.
- trage werking elektrische raambediening voor.
- dashboardverlichting, defect.
NB. Omdat de auto net is aangeschaft, heeft deze review een beknopte inhoud. Datum aanschaf 24-08-'09.
Grote beurt
- 257.000 km
Omdat ik de auto zo heb gekocht bij de handelaar, vond ik het toch wel slim om de Aerodeck wat aandacht te geven.
Alles weer nagekeken en gelijk de defecte verlichting van mijn dashboard gefikst. Geen distributieriem vervangen, i.v.m. hoge kosten. Hoewel, mocht deze knappen dan zijn de kosten nog hoger,....risico.
Problemen tot nu toe:
-Vaak tanken, vergeleken met een diesel.
-Trekt bij remmen naar rechts.
-Ramen voor nog steeds moeizaam open en dicht.
Verbruik tot nu toe:
1 : 8 - 1:10 gemiddeld
koppelingsplaten
- 267.000 km
Beetje achterhaald nieuws maar de Honda is weg. De platen waren versleten en de kosten waren te hoog om de auto te redden.
In totaal 10.000 km mee gereden.
De auto is opgekocht en ik rij sinds een week in een Peugeot 306 break 1.9 (1998)
Jammer maar helaas,...dag Honda,....welkom Peug!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.