Honda Aerodeck Estate 2.0i LS (1995)

autoreview

Honda Aerodeck Estate 2.0i LS (1995)

Signalement

UitvoeringAerodeck Estate 2.0i LS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf255.000 km
KM-stand laatst267.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 255.000 km

De eerste bevindingen, de eerste kilometers:

Vergeleken met mijn vorige auto; Seat Ibiza 1.9 d, is het een wereld van verschil. Van diesel naar LPG. Van klein naar groot.
Van handmatig verstellen naar bijna alles elektrisch.

Deze uitvoering kent een tal van elektrisch bedienbare attributen: (vergeleken met vorige auto)

- bestuurdersstoel
- alle portierramen
- buitenspiegels
- sunroof

Hoewel dit type Aerodeck al sinds 1995 meegaat, komt het niet ouderwets en erg gedateerd over.

Deze auto heeft een prettige wegligging. Stuurt ondanks de hoge kilometerstand en de leeftijd prettig en strak. De 2.0 liter heeft voldoende kracht. Doet zijn werk rustig. Reageert fel op heet gaspedaal. Bij fors remmen trekt de auto niet scheef.

De ruimte voorin en achterin is voldoende en de zetels zitten comfortabel.
De ruimte in de kofferbak geeft mogelijkheden om een bijbaan te nemen als koerier. De ingebouwde gastank, is weggewerkt op de plaats van het reservewiel.

plussen:

+ Looks / uitstraling
+ Weggedrag / rijcomfort
+ Ruimte
+ LPG G3

problemen:

- indicatie inhoud tank LPG, defect.
- trage werking elektrische raambediening voor.
- dashboardverlichting, defect.

NB. Omdat de auto net is aangeschaft, heeft deze review een beknopte inhoud. Datum aanschaf 24-08-'09.

Grote beurt

  • 257.000 km

Omdat ik de auto zo heb gekocht bij de handelaar, vond ik het toch wel slim om de Aerodeck wat aandacht te geven.
Alles weer nagekeken en gelijk de defecte verlichting van mijn dashboard gefikst. Geen distributieriem vervangen, i.v.m. hoge kosten. Hoewel, mocht deze knappen dan zijn de kosten nog hoger,....risico.

Problemen tot nu toe:

-Vaak tanken, vergeleken met een diesel.
-Trekt bij remmen naar rechts.
-Ramen voor nog steeds moeizaam open en dicht.

Verbruik tot nu toe:

1 : 8 - 1:10 gemiddeld

koppelingsplaten

  • 267.000 km

Beetje achterhaald nieuws maar de Honda is weg. De platen waren versleten en de kosten waren te hoog om de auto te redden.

In totaal 10.000 km mee gereden.

De auto is opgekocht en ik rij sinds een week in een Peugeot 306 break 1.9 (1998)

Jammer maar helaas,...dag Honda,....welkom Peug!

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.