Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 115pk Titanium (2008)

Ford Mondeo
Ford MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord Mondeo WagonFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord Mondeo persintroductieFord Mondeo

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 TDCi 115pk Titanium
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008

Mondeo Combi

De Mondeo in mijn bezit sinds oktober 2008.
Grote fijn rijdende auto. 115 pk met zesbak (standaard) is voor mij genoeg, ook omdat de 140 pk mondeo veel duurder was in de lease.
Eerste indruk was wat een glij-ijzer, vooral in duitsland 160 km per uur weinig herrie. Zeer comfortabel. Ik kreeg een 2.0 liter omdat hier een roetfilter op zat. De 1.8 met ook 115 pk werd niet meer geleverd in oktober 2008. Zesbak is standaard, bij Autoweek is alleen een 5 bak weergegeven dit klopt niet.
Nadelen. Kwaliteit van plastic en hoe alles in elkaar zit is niet zo degelijk als bij mijn vorige 2007 Skoda Octavia. Auto rijd vanaf het begin niet goed rechtuit op autobahn zeer storend, Ford garage kan het niet oplossen, iedere keer zeggen ze we hebben de auto uitgelijnd en het is goed. Niet dus. Auto heeft bij 110.000 een nieuw vliegwiel gehad en toen is ook de koppeling vervangen, na deze actie staat het stuur licht scheef. Garage Ford Eindhoven zegt iedere keer nu staat het recht na het uitlijnen, niet dus. Motorisch zijn fords volgens mij goed, maar voor mij geen ford meer hierna.

laatste kilometers

Dit is het eind resultaat van 4 jaar rijden met deze ford. En in totaal 186.000 km mee gereden vanaf nieuw geleverd dus 0 km.
De Ford is comfortable, groot, en rijd zeer goed.
Na 4 jaar is het volgende kapot geweest.
110.000 vliegwiel (ook koppeling meteen vervangen). 2x lekke band, en accu kapot bij 170.000 km. Verder laten nogal wat rubbere strips los, 1 grote strip tussen de motorkap en motorruimte. Strips onder de deur zitten ook niet stevig vast, bij -5 graden bleeft de deur aan de strip kleven en met het optrekken van de deur lag de strip eraf. Radio van Sony met bluetooth (was extra optie, doet zijn werk zeer goed, deze ga ik denk ik missen in de volgende Toyota Prius Wagon. Eind conclusie. De ford is groot en een fijne autobahn cruiser, Ford zelf vind ik niet stevig degelijk in elkaar zitten. De auto heeft mij 1 keer laten staan met de kapotte accu, verder altijd goed kunnen vertrouwen op de Ford. Zelf zou ik er geen kopen, dit was lease, en deze ford was goedkoper en groter dan de VW Passat van dat moment, en deze had veel standaard die de VW Passat toen niet standaard had, 6bak, middensteun, 2 zijdige climate control, 8 speakers, 115 pk diesel.

3,3