AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ford Mondeo Wagon 2.0 16V Flexifuel Titanium (2009)

autoreview

Ford Mondeo Wagon 2.0 16V Flexifuel Titanium (2009)

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 16V Flexifuel Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst146.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer een Ford, weer een Mondeo

  • 101.000 km

Na acht jaar een Mondeo MK3 gereden te hebben nu een Mondeo MK4.
Deze keer een 2.0-16V Flexifuel Titanium X-Pack.
Wederom zelf uit Duitsland geïmporteerd.
Met volledig afgestempeld onderhoudsboekje van eerste eigenaar.

Heeft de volgende extra opties op de best complete uitrusting;
- 7 inch navigatie met bluetooth, voicecontrol en USB poort.
- Parkeersensoren voor en achter.
- Privacy glass.
- Dakspoiler

Wat opvalt is dat deze een stuk breder is dan de MK3.
Opnieuw weer ruimte genoeg voor het hele gezin.
De auto is lekker compleet uitgerust. De stoelen met leer alcantara bekleding zitten uitstekend.
De adaptieve verlichting is super, wat een lichtopbrengst!

De overzichtelijkheid van de auto is matig. Veel minder dan mijn oude Mondeo. Het privacy glass helpt hier ook niet aan mee. Gelukkig zijn er parkeersensoren aanwezig.

De afwerking is op vele vlakken beter dan de MK3, maar niet op alles.
De onderzijde dashboard is van hard materiaal, het dasboard kastje heeft een erg wiebelig klepje. Het tapijt is stukken minder dik, de motorkap heeft helaas geen gasveren meer maar een ouderwetse metalen staaf.

De motor is een gelukkig stuk vlotter dan mijn oude 1.8 SCI.
Het verbruik helaas ook wat hoger. Bij vrij veel korte afstanden en lage buitentemperatuur 9.8 liter/100km.

Ik zal wederom proberen om op geregelde tijden deze review bij te houden!

Anderhalf jaar alweer

  • 117.000 km

Na anderhalf jaar dezelfde ervaringen als met mijn andere Fords; weinig spectaculairs over te vertellen.
Zeer betrouwbare en comfortabele auto die ook nog een erg lekker strak rijdt.
APK en onderhoudsbeurt gaven niets bijzonders aan.

Verkocht!

  • 146.000 km

Na vier jaartjes de auto verkocht.
Wederom een super betrouwbare en lekker rijdende Ford met lage onderhoudskosten.
De volgende staat al klaar; een Mercedes C180 Estate!

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren