Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2022) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kuga 2.5 PHEV Vignale |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand laatst | 0 km |
Goeie caravan trekker
Hallo geïnteresseerde autoliefhebbers.
Wij zijn sinds mei 2022 in het bezit van een ford kuga vignale in de kleur platina wit.graag wil wat plussen en minnen met jullie delen.
Zoals gezegd sinds mei 2022 trotse bezitter van een fijne goedrijdende auto die in mijn ogen voor het gewicht megazuinig is. Dat is te danken aan de motor met het atkinson principe.
Zo ik hetbegrepen heb heeft deze motor een andere arbeidsslag en wat minder koppel onderin.
Dit word bij de kuga mooi gecompenseerd door de electromotor.
Wat een mooie combi is dit.
Het eerste jaar hebben wij 15.000 km
Gereden waarvan 6000 met caravan.
Dit is wel een flinke jongen van totaal 1500 kg maar dat kan de kuga op zijn sloffen aan.begrijpelijk dat de nieuwe kuga 2100 kg mag trekken en wij hebben hem net te vroeg gekocht.
Ons trekgewicht is 1500 kg en dat past precies. Ja ik weet t volgens de anwb is dat zeker niet 75%regel maar geloof me de auto kan dit makkelijk aan.
Het tweede jaar weer 15.000 km en 7000 caravankilometers.ongloofelijk maar de caravan gewoon 1 op 10.
Vorige jaar de route Napoleon gereden met caravan en geen vuiltje aan de lucht. Uiteraard zoals de meeste weten maakt de motor veel toeren als je gaat planken.maar je hoeft toch niet overal met honderd omhoog iets wat de auto echt kan maar nergens voor nodig.
Ik laat hem lekker in combinatie met de electromotorop 60 kw omhoog tokkelen en dat rijdt heerlijk rustig.
Met caravan rijd ik altijd in de stand accu op laden en haal gewoon 1 op 10.en solo makkelijk 1 op 18
In die stand rijd je altijd gecombineerd en dat is super.na alle lof komen er nu wel een paar min punten .
Er zit vanaf het begin een rammel in de voortrein.dit word bij Ford afgedaan als een producteigenschap.door de receptioniste en je krijgt nooit iemand van de werkplaats te spreken zeer onpersoonlijk en je voelt je niet gehoord.30.000 km een beurt klopt ook niet de auto geeft t zelf aan wanneer olie te verversen.alleen olie en filter 268 euro pff.zit er goud in?
En dan krijg je een Brief van Ford dat er met opladen een cel kapot kan gaan.
Of je maar op Bezine kan gaan rijden met het vooruitzicht dat t wel een half jaar kan gaan duren
Nou daar hebben we hem niet voor gekocht wij rijden thuis alles electrisch dus dat is wel een flinke tegen vallen.
Dan nog na 2 jaar de gewone accu kapot tijdens de vakantie.de auto blijkt 90 % accuspanning nodig te hebben om goed te kunnen funtioneren.
Inmiddels 48000 km gereden.
Wat ik ook erg tegen vind vallen is als ik hem in wil ruilen na 3 jaar kom je op 8000 euro afschrijving per jaar.
Al met al hoop ik er nog vele jaren mee te rijden als de accuproblemen zijn opgelost.Voor mij was het de eerste nieuwe auto en niet zonder problemen
Dus ook de laatste.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Kuga
Had je deze auto's al gezien?

Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line 05-2021 98.653 KM Automaat Hybride
- 2021
- 98.653 km

Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale | Panoramadak | Head-Up | Parkeercamera | Koplampen Adaptief | Cruise Control Adaptief | Winterpakket |
- 2023
- 5.602 km

Ford Kuga 2.5 PHEV 225PK AUT. TITANIUM NAVI/CAMERA/TREKHAAK
- 2022
- 105.016 km