Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium (2020) #4

autoreview

Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium (2020)

Signalement

UitvoeringKuga 2.5 PHEV Titanium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf107.195 km
KM-stand laatst109.547 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne aandrijflijn

  • 107.195 km

Na onze vorige PHEV ervaring met de Lynk & Co waren we weer op zoek naar een PHEV. Het liefst eentje die zijn nieuwwaarde al flink heeft afgeschreven. Zodoende kwamen we uit op deze Kuga en we hebben er geen moment spijt van.

Het is een Duits geimporteerde Kuga in de uitvoering Titanium. De Kuga zit lekker in de spulletjes. Half digitaal dashboard, dual climate zone, cruise control, keyless start. Maar wat mij in het bijzonder verbaasde, is hoe goed de aandrijflijn werkt. De CVT bak, het 2,5 liter viercilinder Atkinson motorblok werk fantastische goed samen met de electomotor. Bij de Lynk voelde je duidelijk wanneer de ICE rond werd geslingerd door de normale startmotor. Bij de Kuga zit dat er niet. Dat geeft veel meer een premium gevoel met rijden. En hij komt echt prima van zijn plek.

Op de snelweg wordt ik opnieuw verbaasd. Wat is hij stil! Je hoort amper wind. Ook hier presteert hij beter dan de Lynk van hetzelfde bouwjaar.

Tot nu toe geen moment spijt van gehad. Bij aanschaf een uitgebreide beurt afgenomen en heb ik nog twee jaar lang APK. Met 15k per jaar hoef ik daadwerkelijk pas over 2 jaar terug te komen.

Tot de volgende update!

Heerlijke auto maar wel een paar dingen

  • 109.547 km

We hebben de auto nu een maandje en hebben al 2000 kilometers erop geknald. Een weekendje Parijs heeft daar goed aan bijgedragen. En wat ging dat heerlijk! Vrijwel geruisloos 130 en stabiel rechtdoor op de snelweg. Je hoeft je stem niet te verheffen om elkaar te verstaan. Hij is werkelijk waar stiller dan een Lynk & Co 01 spreek ik uit ervaring. Wellicht komt het door het dubbele glas. Het werk in ieder geval. Ook sta ik perplex van het verbruik. Van Parijs naar Den Haag met een lege batterij, climate control aan, 130 km/u op de cruise control, 1 op 17,5. U leest het goed.

De app werkt ook heel relaxed. Kan zien waar de auto staat en je kunt vooraf de auto opwarmen dan wel afkoelen. Heerlijk met de hete dagen van afgelopen tijd.

Toch ook wat minpuntjes meegemaakt. Zo doet het keyless openen niet altijd even netjes. Soms sta je dan toch een poosje de deurhendels te aaien en te strelen. De Kuga geeft geen krimp, terwijl de sleutel toch echt in mijn broekzak zit. Dan maar open drukken.
Daarnaast begonnen de kofferklepdempers te lekken. Heel gek, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gelukkig is de Kuga aangekocht met 1 jaar Hedin garantie en zijn ze kosteloos vervangen.

Tot de volgende update!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Kuga

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.