Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X (2021) #10

autoreview

Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X (2021)

Signalement

UitvoeringKuga 2.5 PHEV ST-Line X
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf85.848 km
KM-stand laatst86.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van Volvo V40 d2 naar Ford Kuga PHEV

  • 86.000 km

Na 6 jaar gereden hebben in een Volvo V40 D2 2.0 uit 2015 nu gekozen voor de aanschaf van een Ford Kuga PHEV ST line X met werkelijk alles er op en eraan inclusief de optie 20 inch wielen.

Maar voordat ik in ga op het verhaal hoe dat we bij deze auto zijn uitgekomen zal ik even in het kort vertellen waarom dat we de Volvo weg hebben gedaan. Wij reden altijd 35000 km per jaar met onze diesel maar sinds 2021 zijn wij dichterbij ons werk gaan wonen en reden we met privé ritjes erbij hooguit nog 12000 km per jaar.

Op zich nog steeds prima maar financieel kansloos natuurlijk, maar begin dit jaar stonden wij er nog steeds zo in van een andere auto aanschaffen kost ook flink geld dus dan maar elke maand 140 euro wbelasting. Alleen nu komt het euvel door 4 jaar lang over het algemeen enkel maar korte ritjes te maken ging dit wel ten kosten van onze Egr en inlaat traject wat resulteerde in een vervuilde inlaat (map sensor deed niks meer!) en Egr geeft storing op positie komt niet overeen met wat motor management wil. Oftewel klep werkt haast niet meer door vervuiling.

Uiteraard heb ik via Volvo tune geïnformeerd wat het kost om het traject te laten reinigen en de EGR dicht te laten zetten softwarematig. Maar de heren gaven al aan dat dit geen garantie geeft dat de klep ook daadwerkelijk dicht geschreven kan worden want misschien is de klep wel kapot en moet er eerst een andere klep in. Al met al in het ergste geval ging het ons 1500 euro kosten met de wetenschap dat we dat er zo ie zo niet meer uithalen. Plus de ritjes worden in de toekomst niet langer en deze auto is eigenlijk bedoeld voor lange afstanden te rijden.

Dus wat nu?? Tja een andere auto dan maar maar waar begin je. Wat wil je, wat vind je mooi en waar zitten zowel ik als mijn vrouw fijn in. Onze vorige auto wat ook met alles uitgerust incl leer en dat was duidelijk de nieuwe moest dat ook hebben en we wouden wat hogere zit gewoon omdat dit fijn is.

Eerst maar eens gezocht op PHEV van Volvo bijv de xc40 pffff wat een prijzen en dan begint het bij een 3 cilinder die lekker opgefokt is waarvan nog niet genoeg data is hoelang deze blokken mee gaan. Nee dank je wel!

Het volgende was een Mazda Cx30 en inderdaad niet PHEV maar M hybride. Tja ree goed was vol opties en weinig gedraaid en zeer betrouwbaar. Maar wij vonden hem stuiterig als je over ongelijk asfalt ree. Nee niet fijn en hadden ten sloten ook niet echt een klik met de verkoper. Helaas volgende!

Hmmm misschien terug naar onze Roots Ford (van 2011 t/m 2019 een focus mk2 gereden first edition 1.6 diesel) en dan kom je automatisch uit bij een Puma of een Kuga. In mijn vrije tijd rij ik ook regelmatig met een aanhanger dus het moest net zoveel kunnen trekken als de Volvo dus minimaal 1500 kg. Dus de Kuga en jawel een fatsoenlijke 2.5 liter Duratec met Ketting kijk das nog eens een motor.

Dus opzoek naar een Kuga! Nou die hadden we nog niet 123 gevonden want wij hadden een vol wensen lijstje hier komt tie!
-Ten eerst moet hij Blauw zijn (lievelings kleur)
- leer interieur
- panoramadak
- liefst vol opties
- dealer onderhouden en aantoonbaar!
- minder dan 100000 km

Uit eindelijk kwamen we uit bij de auto die we nu gekocht hebben, wat een plaatje!

Bj mei 2021
- metallic Blauw
- 85k en een beetje gelopen
- vol vol opties incl 20 inch lichtmetaal
- panoramadak
- trekhaak uitklapbaar elektrisch
- leren interieur
- audio van Bang & Olufsen
Werkelijk alles wat ons hartje begeerd.

Na de onderhandeling hebben we de Volvo gelijk ingeruild en de nieuwe auto kon gelijk mee super! ‘s avonds gelijk aan het stopcontact want een dag later is mijn vrouwe er gelijk een weekend mee weg gegaan naar het noorden van Nederland en tijdens haar rit kreeg ik regelmatig te horen dat het super was! Vanavond komt ze terug thuis en ben ik naast de ervaringen van het rijden ook benieuwd naar het verbruik.

Over een aantal maanden zal ik weer een update schrijven, benieuwd naar onze ervaring van onze Volvo v40 kijk dan even tussen mijn reviews. Het is een zeer uitgebreide review verspreid over 6 jaar.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Kuga

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.