AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ford Ka 1.3i Collection (2002)

autoreview

Ford Ka
Ford Ka
Ford Ka
Ford Ka
Ford Ka
Ford Ka
Ford Ka
Ford Ka - interieur

Signalement

UitvoeringKa 1.3i Collection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf78.000 km
KM-stand laatst95.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

APK

  • 95.000 km

04-10-2012: APK

Roest, roest, roest. Diverse grote gaten en wegrotten van de dorpels. Wat een in en in trieste kwaliteit auto. Ik dacht dat dit toch van het verre verleden was. Ik heb SPIJT als haren op mijn hoofd dat ik deze auto ooit gekocht heb. De hele boel is eruit gesneden en nieuwe delen metaal zijn er in gelast om de zaak weer dicht en veilig te maken.

Verdere ervaringen tot aan 04-10-2012:

De auto is tweedehands gekocht met 78000 km op de teller. Direct na aanschaf ging er een wiellager stuk. Die is onder garantie vervangen. De Airconditioning werkte ook niet, geheel na laten kijken en repareren en opnieuw vullen met koudemiddel. Ook dit is keurig betaald door de verkoper.

Om roestschade te voorkomen had men de kokerbalken preventief voorzien van een dikke laag tectyl. Helaas heeft dit niets geholpen. Ergens waren de kokerbalken al lek en kon vocht zich een weg naar binnen banen en roestte de zaak van binnen uit steeds meer kapot.

Het plaatwerk rondom de tankdop roest. Rondom de ruitenwisser op de kofferbak roest de auto. De sproeidop op de kofferbak zit los, maar dat komt ook omdat roest het plaatwerk weggevreten heeft en de klemmen van dat sproeidopje dus geen houvast meer heeft....

Stuurinrichting rammelt. ophanging rammelt. kortom: mensen laat deze wagen alsjeblieft bij de dealer staan. Eenmaal nieuw zijn ze vast een paar jaar goed, maar niet geschikt om langer dan 4 jaren mee te rijden...

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren