Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)

autoreview

Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)
Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)Ford Ford AUS Falcon EA 3.9L Wagon (1991)

Signalement

UitvoeringFord AUS Falcon EA 3.9L Wagon
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf326.000 km
KM-stand laatst341.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford Falcon 3.9L EA Stationwagon

  • 341.000 km

het betreft hier geen Scorpio, maar een Australische Ford Falcon Stationwagon.

Qua uiterlijk dichtbij de 1e generatie Scorpio, zowel voor- als achterkant. Echter wel een heel stuk breder en langer.
Onder de motorkap wel heel anders, daar lag een 3.9 liter grote 6-cilinder-lijnmotor te brullen.

Auto gekocht samen met een vriend tijdens rondreis door Australie. Gekocht op Tasmanie (eiland onder Australie)aangezien wij onze reis daar begonnen.

auto was erg 'moe' en uitgeleefd toen wij hem kochten. gekocht van de oom van de eigenaar. auto had in de zijpanelen van de kofferbak grote (lege) speakergaten. radio ontbrak en automaat-pookknop was door een soort van halfords-glimmend misbaksel vervangen.
Airco werkte (siberisch koud), maar trok zwaar aan de motor.
Stuurwiel trilde hevig tijdens het remmen en piepten onregelmatig (kromme remschijven)
minpunten waren simpel en goedkoop te verhelpen en voor de prijs van een schamele 1100,- AU-dollars (rond die tijd zon 550 Euro:)) kochten wij deze auto met een vermoeiende 326000 (ja 'driehonderdzesentwintigduidend') kilometers ervaring.

Eerste indruk was dus al gezet. auto was er zwaar k*t aantoe. Maar naarmate de reparaties volgden, knapte het beestje alleen maar op en begonnen we langzamerhand verliefd te worden op het ouwe ding.
Onderdelen zijn er in overvloed aangezien het hier over een lokaal geproduceerde en ontwikkelde auto gaat, en kosten zeker niet de hoofdprijs, integendeel zelfs.

De dingen die we na aanschaf hebben gedaan zijn:

-waterpomp vervangen (pakking lek, schoepenwiel uit zn lager gelopen = heet motortje).
-remschijven vervangen (zoals vermeld; krom).
-remblokken vervangen (tot ver in het metaal afgesleten zowel voor als achter).
-Voorste wiellagers vervangen (buitenste wiellager rechtsvoor eruit gelopen)
-de reguliere vloeistoffen vervangen (olie, koelvloeistof en sproeiinstal.).
-achterbak gecustomized voor de accommodatie van onze spullen (luchtbedden, kookspullen e.d.) en de speakers
-nieuwe JVC radio gemonteerd.
-originele pookknop gehaald bij een sloperij.
-airco ongemoeid gelaten: raampie open en genieten van het motorgeluid is net zo lekker.
-auto goed opgepoetst (was roze, werd weer mooi rood)

auto werd gebruikt als camper, dus achterbank plat, luchtbedden achterin en (standaard) een krat pils en de rest van onze meuk mee. interieur was inmiddels grondig gereinigd, voorzien van 4 nieuwe speakers en een dikke JVC MP3-Ipod-radio met aux-uitgangen en, jawel, een afstandsbediening!

De achteras was voorzien van bladveren en konden het gewicht van al onze spullen goed aan zonder oncomfortabel te worden.
Met de 3.9L 6-cilinder voorin en de aandrijving op de achterwielen ging de auto naar eigen zegge 'nogal vermakelijk' de bocht om :D
Het geluid van de dikke 6-cilinder was dan ook monsterlijk en wanneer de de automaat in Sport-stand zette, trok ie m lekker ver door. muziek in de oren...
Power was matig (heb m nog wel op 180 km/h gehad) en we werden dan ook door corollaatjes en Tiida's t stront voor de ogen gereden, maar dat was ook geen wonder gezien de historie van de auto...

motor had wel nog last van oververhittings-verschijnselen: Na lange ritten wilde de motor slecht tot gewoon niet starten voor een minuut of 10. na wat afkoelen startte het lor weer alsof er niks aan de hand was (?) Oorzaak is tot op heden nog steeds een groot raadsel (koelvloeistof temperatuur was wel altijd goed) maarja, mag ook wel na 340.000 km:P

auto verkocht aan een ander stel Nederlandse backpackers en wel een beetje met pijn in t hartje afstand moeten doen van onze rode duivel..

Fordje: Het waren 15.000 fantastische kilometers, we missen je..

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.