Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk ST Line (2017)

autoreview

Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk ST Line (2017)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk ST Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf27.000 km
KM-stand laatst43.867 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1 jaar en 22 dagen oud

  • 32.000 km

Afgelopen Februari heb ik deze nieuwe auto aangeschaft. De auto was hiervoor gebruikt als Ford Lease/Demo auto door Ford zelf (zo begrijp ik achter af).
De auto aangeschaft bij de Officiele Ford dealer in Rotterdam Alexander met toen 27.000 km op de teller.
Kleur zilver dust.
De opties die er op zitten zijn:
- Privacy glass achter
- Advanced Technology Pack (SYNC 3)
- Cruise controle (achteraf laten monteren bij aankoop)
- (Vaste) Trek haak (direct laten monteren bij aankoop)
Standaard Dag licht verlichting, Led achter lichten.

Heb de auto aangeschaft omdat ik toe was aan een nieuwe en ook een wat grotere auto. De ST-Line uitvoering ziet er echt schitterend en zeer sportief uit. Auto is van maart 2017. Dus nu net een jaartje oud.

Zelf vind ik het sturen echt super soepel gaan.
De stugge vering moest ik wel erg aan wenen. Je kan met idd met een hogere snelheid de bocht insturen. Dit gaat zonder enige moeite en je schuift en wipt niet uit je stoel.
Maar bij onevenheden in de weg dan voel je dat wel meteen.

Ik ben met mijn 1,85 niet superlang. Maar zit gaarg wat hoger op mij stoel. Moet nu wel oppassen met uitstappen dat ik mijn hoofd niet stoot. Ook heb ik gemerkt dat mijn rechter knie niet lekker tegen het middenconsole kan steunen en dat het pijn gaat doen. Hiervoor heb ik een oplssing gevonden door een klein stukje tapijt(tegel) tegen het console te bevestigen. Dit zit in iedergeval nu een heel stuk prettiger.

De auto is vrij stil tot zo 100 Km/u. Zeer zeker als ik dat vergelijk met mijn Ford Fusion (zeker een wereld van verschil).
Ik moet ook wel heel erg wennen aan zo'n 6 bak. Tot de 100 Km/u schakel je, je wild. Wat hier al eerder is gezegd, de 5, heb je eigenlijk haast nooit nodig.

Boven de 3000 toeren vind ik pas dat je de turbo echt merkt. Vanuit de eerste versnelling merk je weinig v/d turbo. Vanaf de tweede en verder voel je pas echt iets.

Tot op heden vind ik het verbruik wel erg tegenvallen. Had gedacht zo n niuewe auto (mijn oude Fusion was al 12 jaar oud) gaat zeker minder verbruiken. Hij iets iets zwaarder, maar in 12 jaar moet er toch iets met zuinigheid aan de motor zijn gewerkt.
Ik krijg hem met veel snelweg/File/stads gebruik, niet onder het gemiddelde van 7.4/100. Dat is wel flink boven de fabrieks opgave van gemiddeld 6.5/100. Dit is eigenlijk net zoveel als mijn 12 jaar oude Ford Fusion.

Voordelen:
- fijne rij eigenschappen
- relatief stil
- fjine en super soepele stuurbekrachtiging
- mooie en duidelijk toerentellen en snelheidsmeter
- uiterlijk, mooi en sportief
- mooie en stevige sport stoelen
- mooie velgen
- spraak herkenning
- automatische in en uit parkeren
- Goed geluid met de staandaard speaker set (des ondanks heb ik wel achteraf een hele niewe speaker set en 2 versterkers laten plaatsen)
Totslot een opsomming van de voor en na delen.

Nadeel:
- geen elektrische voorruit verwarming
- geen zijspeigel verwarming
- standaard geen LED verlichte versnellingspook
- geen aparte bijrijder binnenverlichting (wel op de Titanium)
- binnen verliching voor en achter niet apart in te schakelen
- geen lende steun in de rugleuning
- Cruise control is niet handig op het stuur geplaatst
(De resume/cancel is bijna niet te vinden in het donker)
- geen full climate controle
- geen automatische dim verlichting (is in 2018 geloof ik nu wel standaard)
- geen audio Mute op het stuur
- geen volledige LED verlichting (voor en achter)
- Niet erg zunning in gebruik 7.4/100
- knoopjes op het stuur niet handig geplaatst.
- Onderhoudsinterval 20.000 km (ipv bv 30.000)
- weinig bergruimte, voor, in de auto
- Wegenkaarten zijn ruim 4 jaar oud. Bv nieuwe A4 staat er niet op
- geen file informatie op de wegenkaarten aangegeven
- Android auto werkt (nog) niet
- Apple care play onhandig in gebruik. Kaarten kan je ook niet inzoomen
- geen mooie sportive (kleine) antenne

Winterbanden met nieuwe velgen laten zetten

  • 43.867 km

Gisteren gekeken voor nieuwe orginele Ford LM velgen, maar dan wel voor de helf van de prijs. Ben in Dordtrecht geweest.
Werd zo goed en dnel geholpen dat ze meteen de banden met nieuwe velgen en sensoren geplaatst.
Wat vinden jullie van de nieuwe look?
Het lijkt weer een heel nieuwe auto te zijn geworden.
Even wennen. Maar vind het wel mooi en toch nog aardig sportief staan.
Nu op naar de winter.

Ervaring afgelopen zomer!
Afgelopen zomer in Duitsland geprobeerd de top snelheid van mij Focus eens te testen.
Helaas ben ik niet verder gekomen dan de 190 KM/U.
Ging best soepel.
Had nu ook het lampje in het handschoenenkastje gevonden.
Leuk. Had ik nog niet eerder gezien en noit bij voorgaande auto's gehad.
Voor de rest ben ik nog steeds erg te vreden Ford Focus rijder.
Echter het automatisch inparkeren gebruik ik nooit. Vind het eigelijk te veel gedoe. Bij te lage stoepen kan je het niet gebruiken.
Het uitrijden na parkeren heeft mij wel een aantal keren goed geholpen.
De parkeer sensoren vind ik ook goed werken. Zonder had ik al vaak tegen iets aangezeten.
Ik ben ook zeer te vreden met de mogelijkheid om " Android Auto" te kunnen gebruiken. Echte GEWELDIG!!!!
Het navigatie systeem van Ford is voor mij waardeloos.
Om 2 redenen:
1. Kaarten veel te oud
2. Geen actuele file informatie (het grootste gemis)

Tevens kan ik nu What app berichten afspelen en ook Spotify gebruiken.
Dat is echt een hele goede toegevoegde waarde voor mij.

Blijf nog steeds de " resum" toets van de Cruise controle op een onhandige plaats zitten.
Waardoor ik in de regel eigenlijk alleen de "set" toets gewoon opnieuw gebruik.
De stuge vering was ook even wenen.
Maar nu ik het een beetje begrijp laat ik veel auto rijders achter mij in bv een bocht naar een oprit naar de snelweg. Dat is wel heel leuk om in je achter uitkijk spiegel te zien dat je een groot gat laat vallen.


Het verbruik is nog wat onzuinniger geworden. 6.9L/100Km.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.