Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Lease Edition (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Lease Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 161.000 km |
KM-stand laatst | 177.205 km |
Aanschaf en eerste 9 maanden
- 177.200 km
in december 2021 kwamen wij de auto tegen op internet. We wilden de Renault Megane inruilen. Prima auto echt NOOIT problemen. Enige nadeel en mankement: De TCE motor verbruikt veel olie. Motor schoongemaakt hielp ook niets.
De proefrit Focus is prima. Bijzonder kleur: Iceberg blue. Fijne en stille auto. 6 versnellingsbank. Dealer onderhouden bij dezelfde dealer. 3 maand garantie "op motor en bak". Geen bovag garantie bij gekocht. Goede trekkracht. Nadeel: ruimte op achterbank valt tegen.
Helaas veel problemen met deze auto alles begon na 6 maanden.
- De autoradio ging kapot. Diagnose en uitbouw door de dealer Eur. 200.00. Reparatie radio Eur 500,00. Zelf de inbouw maar gedaan in verband met de hoge kosten. Komt volgens mij vaker voor. Onderdelen 2e hands nauwelijks te krijgen.
- Direct 1 week later Lambda-sonde kapot Eur. 150,00.
- Gerammel nabij stuurkolom. Temperatuursensor interieur vervangen. Dealer rekent Eur. 150,00 voor sensor. Maar exemplaar bij de sloop gehaald. Zelf in kunnen bouwen.
- Sensor achter in de bumper defect. Dacbt eerst sensor zelf. Wat prutsen aan de pdc computer in kofferbak en doet het tijdelijk weer. Komt helaas weer terug. Moet ik weer mee bezig. PDC computer van de sloop gehaald.
Verder kleine zaken waaruit slechte keuze materialen blijkt. Rubbers onderkant portieren laten los. Zitten met dubbelzijdig plakband vast. Rubbers bij kleine achterraampje achterportieren scheuren. Geen wiekasten maar iets van plastic stro achtig materiaal.
Geen zekeringenkast maar weggestopt bij voetencompartiment passagier achter een lapje stof vastgezet met iel dopje.
Distributieriem geknapt
- 177.201 km
- tijdens de vakantie op terugweg lampje oliedruk brandt. auto stil gezet. Nogmaals starten en geen storing meer. De volgende dag wil vriendin weg. Weer storing. Dealer geeft aan: niet mee rijden. Je kunt over vier! Weken terecht voor reparatie. Naast gedoe van tijdelijk auto regelen erg vervelend. Kosten Eur 2.100 voor de Distributieriem. Dit is een natte riem. Riem drijft in de olie. Normaal interval 210.000 km. Echter blijkt de riem al helemaal kapot na 177.000 km. Doordat de riem is gaan rafelen ook vervangen van oliempomp nodig.
Enfin de auto rijdt weer prima en wie kent je auto nu beter dan de dealer.... Verkeerd gedacht!. na 1 week rijden grote Kloink paar straten vanaf huis. ANWB er bij. Distributieriem geknapt. Fout dealer. Ford dealer zal er mee bezig. Diagnose Bout afgebroken. Eerst moet Ford Nederland er naar kijken. Dan weer de verzekering. .... Update volgt.
Denk er om als je deze auto overweegt. Je loopt er financieel helemaal op leeg!!
Na 6 weken terug van dealer
- 177.205 km
Na wat zeuren via de telefoon de auto opgehaald door vriendin. Cilinderkop vervangen en riem. Rest zou goed zijn. Dealer bood helaas te weinig om auto te verkopen. Weinig vertrouwen in. Update volgt. Dealer bracht geen kosten in rekening. Was ook hun fout.
- Betrouwbaarheid1
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten1
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Focus
