Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk ST Line Business (2019) #2

autoreview

Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk ST Line Business (2019)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk ST Line Business
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf53.200 km
KM-stand laatst53.739 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers!

  • 53.739 km

Introductie.
Afgelopen weekend was het zo ver; We konden onze Ford Focus ophalen! Na 3,5 jaar nemen we afscheid van onze Toyota Auris 1.8 Hybrid uit 2011. Van de zomer willen we namelijk met de caravan weg en we wilden graag een station. De Toyota Corolla TS is ook een prachtige auto die heerlijk rijdt, maar de hybrid mag maar 750 kg trekken. De Focus mag gewoon een comfortabele 1500 kg trekken.

We hebben een Focus gevonden uit 2019 die aan bijna al onze eisen voldeed.
We hebben gekozen voor een Ford Focus 1.5 Ecoboost ST-line Business Automaat met de volgende opties:
- Grijze magnetic lak
- Parking pack
- Technology pack
- Winter pack
- Comfort pack
- Style pack ST-line
- Elektrisch bedienbare achterklep
- B&O audiosysteem met 9 speakers en subwoofer. DAB

Eigenlijk het enige wat mist is de LED verlichting aan de buitenkant, maar daar js wat aan te doen!

Eerste kilometers
Afgelopen weekend meteen een stuk gereden met de Focus. Wat rijdt deze heerlijk! De automaat schakelt nagenoeg ongemerkt en op snelheid is hij heerlijk stil. Een flinke verbetering ten opzichte van onze Auris uit 2011. De adaptive cruisecontrol werkt perfect en houdt prima afstand. De audio is waanzinnig goed en helder. In onze vorige auto kon je het gepraat op de radio amper verstaan als het volume laag stond, nu gaat dat zonder problemen. Apple CarPlay is ideaal. Altijd je kaarten up to date en simpel muziek luisteren via Spotify.
De 3 cilinder produceert een prettige brom en vanaf zo’n 1300 toeren is er al voldoende trekkracht aanwezig. Erg trillen blijft achterwege dus dat is ook fijn. Bij 100 km/h draait de motor zo’n 1800 toeren in de 8e(!) versnelling.

Verbruik
Net ook voor de eerste keer getankt en het verbruik aan de pomp is 1 op 13,5. De boordcomputer is met zijn 1 op 14,8 nogal optimistisch, maar dat was ik wel gewend van mijn vorige auto’s. Het verbruik valt wat tegen, maar misschien wordt het in de loop der tijd nog wat beter als ik de auto beter leer kennen. Na de eerste keer is er natuurlijk ook nog geen oordeel over te geven. Ik hou het verbruik bij via de Autoweek Verbruiksmonitor. Daarbij tank ik altijd Shell V-power of BP Ultimate, dus misschien daalt het verbruik dan nog lichtjes.

Een vroege update, maar ik wilde graag mijn eerste ervaringen delen. De volgende zal pas over een tijdje komen, als er wat meer kilometers op zitten.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens