Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)

autoreview

Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)
Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)Ford Focus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business (2019)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.5 EcoBlue 120pk ST Line Business
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst100.000 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Beste Focus ever

  • 3.000 km

Vorige week mijn nieuwe lease Focus mogen ophalen.
Na jaren in een VW Golf Variant te hebben gereden nu uit noodzaak de keus voor de Focus moeten maken, maar daar geen moment spijt van.Ook in het verleden Focus II en III gereden. Tot voor kort ook nog de nieuwe Focus Titanium Business 1.0 Ecoboost.
Nu dus de keuze gemaakt voor de ST-Line Business 1.5 EcoBlue automaat wagon 120pk met de volgende opties:
Parking Pack
Winter Pack
Technology Pack 
Comfort Pack
10-weg verstelbare voorstoelen
PrivacyGlass
Elektrische achterklep

Keuze van de pakketten
Dit vond ik best lastig want in ieder pakket zit wel iets wat ik echt niet nodig heb.Zo heb ik het Parking Pack genomen vanwege de Rear-View camera (die erg goed is!). De bijkomende inparkeeropties gebruik ik ook echt niet omdat ik vind dat ik het beter en sneller kan:)Winter Pack is heerlijk, vooral stuurverwarming. Voorruitverwarming is erg makkelijk en de stoelverwarming is erg heet.Comfort Pack is nodig om hem op hetzelfde level te krijgen als de Titanium (die ik hiervoor twee maanden had gereden), voornamelijk vanwege de automatische Airco en Keyless entry.Technology Pack genomen vanwege de Adaptive Cruise Control wat een must is bij de automaat. Grootlicht assistent is leuk en handig. Lane Centring Assist is erg dwingend en geeft zelfs abrupte stuurbewegingen als er andere belijning door jouw rijbaan loopt. Erg opletten dus, ik heb heb het daarom vaak uit staan (knopje op het stuur).Privacy Glass is gewoon mooi bij de ST-LineDe 10-weg stoelen gedaan vanwege mijn beenlengte. Geeft erg veel ondersteuning onder je bovenbeen. De hoofdsteun kan ook kantelen.Het meest gebruik ik de elektrische achterklep. Met je voet, met de knop binnen, knop buiten, knop op de sleutel. Het is gewoon zo handig met je volle handen te openen.Wat ik op het eerste moment even vond tegenvallen waren de achterlichten. De Titanium heeft standaard mooie LED achterlichten en die had ik ook verwacht op de ST-Line. Niet. Je kan het Design-Pack 2 nemen hiervoor, maar de dikke/mooie 18 inch velgen die hierbij komen zijn niet geschikt voor sneeuwkettingen!Ik heb gelukkig het modeljaar 2020 al, hier zitten standaard nu LED-koplampen op (niet de mooie uit het Design-Pack).Ten opzichte van de oude Focus III heeft de nieuwe Focus niet meer dat je het kofferbakzeil met een tikje kan laten oprollen, moet je nu aantrekken en loslaten. Ook de naar elkaar toe bewegende ruitenwissers voor zijn er niet meer:(

Maar goed, verder zijn er louter voordelen!
De auto rijdt super. Erg goede wegligging en zeer fijn sturen, zeer direct ook weer.De automaat schakelt erg makkelijk en trekt als een trein. De draaiknop is echt een enorme voorruitgang. Tevens heb je schakelflippers aan het stuur.
Wel jammer dat je niet kan zien in welke versnelling je momenteel rijdt.
De diesel is bij koude motor wel wat lawaaiig, maar dat hoort er bij. Ik vind het geluid niet storend.
De elektrische handrem is ook erg makkelijk en een grote voorruitgang!
De auto is lekker zuinig, tot nu toe 5.3L/100KM. De tank is ook iets groter, MyView geeft aan dat ik bijna 900KM met een tank kan rijden.

De Focus is ook lekker groot. De bagageruimte is echt mega. Fijn dat je ook weer ruimte onder de kofferbak kan gebruiken en naast de wielkassen. De lengte is behoorlijk, even lang als de BMW-3 serie station!
Daardoor is de beenruimte voor de passagiers echt groot! Hulde!

De bediening is ook verbeterd. Knoppen voor CruiseControl aan het stuur zijn beter. Bediening van temperatuur is beter, ook mooier. Het geheel heeft echt een luxere uitstraling. Sync3 heeft weer een update gekregen tov van mijn vorige Titanium. Je kunt nu bijv. achtergrond kleuren kiezen. Kaarten zien er beter uit. Ook de communicatie met de FordPass app is fantastisch. Icm met een automaat kun je de auto op afstand al aanzetten zodat de auto alvast kan opwarmen! Alle verwarmbare zaken gaan alvast aan, maar de auto zelf blijft op slot.
De middenconsole is erg opgeruimd door de draaiknop. Wel heb je nu twee gaten voor bekers ipv een rolluikje. Het materiaal is erg mooi en voelt fijn aan. Er is heel veel ruimte voor een telefoon, zonnebril, sleutels, snoep.De ST-line heeft een zwarte hemel, ook dat kan ik erg waarderen.

Al met al een hele mooie, verzorgde, luxe en grote auto die erg goed rijdt. Kopen!

Update Focus

  • 10.000 km

Na 1,5 maand en 10.000 km verder een update van de best Focus ever.

Nog steeds enorm tevreden.
Geen issues meegemaakt, alleen maar rijplezier.

Alleen het verbruik is erg hoog ten opzichte van wat het boekje aangeeft.
Ik kom niet onder de 5,5 l/100km, wat ik ook probeer.
Ik laat de auto altijd uitrollen zodra een stoplicht in zicht is. Ik trek ook niet extreem hard op. Omdat mijn rijroute van Utrecht naar Enkhuizen is, rijdt ik 70% van de afstand niet harder dan 100km/uur. Nauwelijks stadritjes, geen airco aan, wel de ecostand (moet elke rit handmatig!). Het verbruik komt niet onder de 5,5.
Ook heb ik afgelopen week een rit gemaakt naar Oostenrijk, met vier volwassenen én een dakkoffer. Ook hier louter rijplezier en verwondering van mijn vrienden over de ruimte en de uitrusting van de auto.
Doordat we hier wel stevig doorreden (max 160km/uur) steeg het gemiddelde verbruik hierdoor naar 7,7.
Let wel op dat je bij deze auto speciale sneeuwkettingen nodig hebt van 7mm ipv de gebruikelijke 9mm!! Duur grapje...

100k verder

  • 100.000 km

Na 100.000 kilometers nog steeds zeer tevreden.
Geen noemenswaardige problemen gehad met de wagen. Verbruikt ook geen extra olie.
Automaat doet het nog steeds enorm goed.
Afgelopen maanden thuis verbouwd en de 3 meter gipsplaten gaan er gewoon.
Hoop dat over een jaar de volgende ook weer een Focus mag zijn.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.