Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2016)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 54.318 km |
Wederom Super
- 54.200 km
Na bijna 3 jaar, tijd voor een korte review over de Caribou Elegance ;
oftewel de Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost (125pk) Titanium in de kleur Caribou (juni 2016)
Overigens mijn 4e Focus
Uitrusting ( extra tov de vorige 1.8 Limited Edition - bj 2010 )
(half) automatisch inparkeren / parkeersensoren voorkant
LED dagrijverlichting
LED achterlichten
Touchscreen / SYNC 2
Start / Stop systeem
‘2e’ boordcomputer
Hill Assist (zeer gevoelig, bij lichte hellingen al in werking)
17inch velgen met Michelin Cross Climate
van NICE to have (anno 2006) naar MUST to have (forever)
Automatisch inschakelende dimlichten
Automatisch dimmende binnenspiegel
Parkeersensoren (achter)
Keyless start
Elektrische voorruitverwarming ( ondanks de ‘draadjes‘ )
Navi, Bluetooth (koppeling met je telefoon)
Tsja, wat kan ik vertellen over de Ford Focus,
want sommige reviews zijn erg goed, oftewel de bestuurders kunnen ook schrijvers worden 😊
looks :
Het is een hele mooie auto, vooral de voorkant ; ‘ AM “ is prachtig ; interieur is netjes en voelt degelijk aan; ook de materialen die gebruikt zijn, is van goede kwaliteit.
Tegenwoordig kijkt men veel naar plastic, zacht, hard etc etc. Geen auto is perfect. Belangrijk is dat het functioneel & betrouwbaar is, van degelijke kwaliteit en dat het jaren meekan.
ruimte :
Zoals bekend, door de mooie vorm, is de ruimte iets minder ; maar acceptabel genoeg
rijeigenschappen:
Auto voor 2 type bestuurders , zoals ik :
als ik alleen rij, dan sportief : prima directe besturing, goed geveerd, strak door de bochten…..heerlijk
en als er medepassagiers aanwezig zijn; kan je gewoon relax rijden – comfortabel genoeg voor de passagiers.
motor / verbruik :
Voor het eerst een 3-cilinder en ik ben super enthousiast erover. De motor is soepel, pakt lekker op ; geen moment gehad dat ik dacht, ik kom vermogen tekort. Kortom het heeft mij positief verrast.
Betrouwbaarheid van de motor ; je leest veel over 3 cilinders / turbo / downsize motor / etc etc : ik heb tot nu toe geen problemen mee gehad ! Altijd starten & wegrijden en geen pech onderweg.
Het verbruik is simpel te samenvatten ; in de stad (veel korte ritten , stoplichten e.d. , zonder S/S ) is gemiddeld 1 op 12,5 ; op de snelweg met een snelheid tot 100 km/u haal je gemakkelijk 1 op 20,
snelheden tussen de 100 – 120 km/u zit je rond 1 op 18 en boven de 120 km/u, ja dan zit je rond 1 op 15.
Zie mijn verbruiksmonitor.
Start/Stop systeem : werkt prima – altijd gewerkt.
(Start/Stop van de Ford Ka 2011) werkte bij aantal omstandigheden niet, hetzelfde geldt ook voor de Opel Karl 2016);
Indien je altijd gebruikt, zal het verbruik in de stad aanzienlijk verminderen.
Overigens, mijn dagelijks woon-werk rit is in de stad van west naar zuid ;
In de ochtend rond 0700uur en einde middag rond 1600uur; totaal heen en weer ca 14 kms
SYNC 2 :
Mooi scherm, eenvoudige (navigatie) bediening, zoals bekend het kan wat sneller.
opm: bij koud weer (onder de 5 grd) heeft het systeem moeite – sd kaart (navi) & usb poorten worden niet herkend; dus in de winter 3 a 4 keer per maand.
onderhoud / Problemen :
Jaarlijkse onderhoudsbeurten (1x / jaar) - geen issues
Terugroepactie 1x – technische problemen met de koppeling
Nieuwe voorruit – steen heeft een mooie scheur veroorzaakt
eigenschappen :
Zoals al boven aangegeven, SYNC 2 heeft zijn symptomen
maar ook de parkeersensor aan de linker voorzijde ; bij een bepaalde bochten als ik naar links ga/draai , gaat de sensor af (maar niet altijd) ..tsja op den duur wen je eraan
conclusie :
Zoals geschreven, perfecte auto bestaat niet – er zullen altijd wel punten zijn die voor verbetering vatbaar zijn. Laten we eerlijk zijn – zijn er tegenwoordig slechte auto’s ?
Maar over deze Caribou Elegance : Ben ik tevreden over deze auto ? Ja ..absoluut
Ik ben nog steeds van mening dat Ford goede auto’s bouwt/verkoopt : kwaliteit/prestatie/uitrusting/prijs : dikke voldoende ….. de looks, ieder z’n smaak
next Focus #5 :
volhende week - 13 maart 2019 : Ford Focus Wagon Titanium Business 1.0 Ecoboost (125 pk) – in de kleur Chrome Blue
Comfortable Chrome
Einde rit ,,.
- 54.318 km
Goed,
auto inmiddels ingeruild voor de Nieuwe Focus Wagon alias
Comfortable Chrome.
Cijfers op een rijtje voor - 32/33 maanden - 54.318 kms
Financiering + Aanbetaling (inruil) +
Onderhoud + Wegenbelasting + Brandstof
Totaal : Eur 0,47 per kms
Ik kan niet anders zeggen, het was/is een mooie auto met een
verrassend / geweldige motor.
Ik blijf herhalen, tegenwoordig zijn er geen slechte auto's ;
ieder heeft z'n smaak / keuze's ;
ik zie mezelf niet in een andere merk rijden ;
ben nog steeds van mening :
acceptabele prijs/kwaliteit/uitrusting
en zeer veel rijplezier : Doordacht Dynamisch
Overigens, ook een belangrijk aspect, de dealer :
Ford dealer Auto van der Burgh te Brielle :
Absoluut een aanrader ; vakbekwaam & service ( klant ) gericht :
Customer Focus !
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Focus

Uitgelicht aanbod

Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Titanium * Navigatie / Parkeersensoren / Stoelverwarming / Cruise control *
- 2014
- 123.025 km

Ford Focus 1.0 Titanium TREKHAAK - APPLE CARPLAY/ANDROID AUTO - STOELVERWARMING - VERWARMDE VOORRUIT
- 2017
- 31.113 km

Ford Focus 1.0 EcoBoost *Edition* | Navigatie | A/C | Cruise-Control | PDC A |
- 2018
- 157.558 km
Lees ook

Ford Focus Wagon - Kia Ceed SW - Opel Astra Sports Tourer

Ford Focus Wagon - Seat Leon ST - Peugeot 308 SW

Hyunda i30 Wagon 1.6 CRDi-Ford Focus Wagon 1.5 TDCi

Ford Focus ST diesel (2015) - Test

Ford Focus (2014) - Test
