Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Lease Edition (2017)

autoreview

Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Lease Edition (2017)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Lease Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf161.000 km
KM-stand laatst215.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf en eerste 9 maanden

  • 177.200 km

in december 2021 kwamen wij de auto tegen op internet .
We wilden de Renault Megane inruilen. Prima auto echt NOOIT problemen. Enige nadeel en mankement: De TCE motor verbruikt veel olie. Motor cleaning hielp ook niets.
De proefrit Focus is prima. .Fijne en stille auto. 6 versnellingsbank. Dealer onderhouden bij dezelfde dealer. 3 maand garantie "op motor en bak". Geen bovag garantie bij gekocht. Goede trekkracht.
Nadeel: ruimte op achterbank valt tegen.

Helaas veel problemen met deze auto alles begon na 6 maanden.
- De autoradio ging kapot. Diagnose en uitbouw door de dealer Eur. 200,-. Reparatie radio Eur 500,- Zelf de inbouw maar gedaan in verband met de hoge kosten. Komt volgens mij vaker voor. Onderdelen 2e hands nauwelijks te krijgen.
- Direct 1 week later Lambda-sonde kapot Eur. 150,00.
- Gerammel nabij stuurkolom. Temperatuursensor interieur vervangen. Dealer rekent Eur. 150,00 voor sensor. Maar exemplaar bij de sloop gehaald. Zelf in kunnen bouwen.
- Sensor achter in de bumper defect. Dacbt eerst sensor zelf. Wat prutsen aan de pdc computer in kofferbak en doet het tijdelijk weer. Komt helaas weer terug. Moet ik weer mee bezig. PDC computer van de sloop gehaald.

Verder kleine zaken waaruit slechte keuze materialen blijkt. Rubbers onderkant portieren laten los. Zitten met dubbelzijdig plakband vast. Rubbers bij kleine achterraampje achterportieren scheuren. Geen wiekasten maar iets van plastic stro achtig materiaal.
Geen zekeringenkast maar weggestopt bij voetencompartiment passagier achter een lapje stof vastgezet met iel dopje.

Distributieriem geknapt = fout dealer

  • 177.201 km

- tijdens de vakantie op terugweg lampje oliedruk brandt. auto stil gezet. Nogmaals starten en geen storing meer. De volgende dag wil vriendin weg. Weer storing.
Dealer geeft aan: niet meer mee rijden. De distributieriem gaat helemaal kapot als u door blijft rijden. Je kunt over vier! Weken terecht voor reparatie. Naast gedoe van tijdelijk auto regelen erg vervelend. We willen de auto graag goed gerepareerd en kozen ervoor om dit bij de Ford dealer toen. Kosten Eur 2.100 voor de Distributieriem inclusief olie- en waterpomp (pff ).
De distributieriem is een "natte"riem. Deze riem drijft in de olie.
Normale vervangings-interval 240.000 km of 10 jaar . Echter blijkt de riem al helemaal kapot na 177.000 km. Doordat de riem is gaan rafelen ook vervangen van oliepomp nodig.

Enfin de auto rijdt weer prima en wie kent je auto nu beter dan de dealer.... Helaas verkeerd gedacht!. Na 1 week rijden grote Kloink paar straten vanaf huis en auto valt stil. ANWB er bij. Distributieriem geknapt. Conclusie Foutieve montage dealer.
Dealer gebeld. Gaf eerst door dat het niet aan de riem kon liggen (zonder de auto gezien te hebben). Geen zelfreflectie, geen excuses.
Ford dealer zal weer met de auto bezig. Na aantal weken komt de diagnose. Een fout was afgebroken. Onderzoek volgt of dit door de bout komt of door verkeerd aanhaalmoment. . Eerst moet Ford Nederland er naar kijken. Dan weer de verzekering.

Denk er om als je deze auto overweegt. Je loopt er financieel helemaal op leeg!!

Na 7 weken terug van dealer

  • 177.205 km

Na veel gezeur en veel gebel en talloze smoezen (boekhouder moet de verzekering nog bellen, de taxateur is nog niet langs geweest etc) kon de auto worden opgehaald. Geen enkele excuses overigens.
Men had een aantal kleppen gerepareerd en uiteraard nieuwe distributieriem. Dealer bracht geen kosten in rekening. Was ook hun fout.

Weinig vertrouwen in de auto. Luchtfilter was ook niet goed gemonteerd.
Pff de Ford- dealer. Je merkt dat ze alleen nieuwe auto's daar in onderhoud krijgen. Geen reparatie-ervaring. Hoge tarieven en lange wachttijden.

Jaartje verder

  • 194.000 km

Bijna 1 jaar verder. Kleppen blijkbaar goed gerepareerd. Geen olie verbruik. Ik vind nog wel dat er een raar geluid uit de motorruimte komt bij starten. Auto binnenkort beurt. Moet helaas maar bij de dealer ivm garantie op de reparatie van de distributie-riem.
Verder geen reparaties aan de auto gehad. Volgende auto wordt private lease. Geen zin in weer weken ellende als de een tweedehands auto stuk is.

Weer hoge kosten

  • 195.000 km

Auto voor beurt bij de dealer. Naast gewone slijtage van remschijven en blokken achter nog was andere zaken. Motorsteunen (Hydraulisch) lek, Lekkage versnellingsbak bij aandrijfas, Focus blijkbaar niet erg degelijk gebouwd. Bedrag Eur 1.300 maar nog niet uitgevoerd. Uiteraard weer aansluiten in de rij. Na 5 weken kun je weer eens terecht.
Totale onderhoudskosten deze auto in 22 maanden Eur. 4.300,- Ik kijk uit naar de electrische auto, hopelijk dan minder kosten.

Bij de rekening stond verzoek om garage te beoordelen. Met wel de tekst dat cijfer tussen de 9 en 10 moest zijn!!
Gezien de vele slechte Google-beoordelingen beoordelingen bij deze dealer moet "klanten vertellen" blijkbaar hun image opkrikken (negatieve reacties worden hier standaard niet meegenomen, tenzij je factuur meestuurt).
Helaas geen 9 en ook geen 7. We moesten zeuren om onderhoudsboekje ingevuld te krijgen. Moesten hiervoor weer terug. Men wilde aan afspraak maken voor de APK wat niet nodig was. Verder eerst maar kijken of ze alles wel goed gemonteerd hebben en het over een paar weken nog werkt.

Verkoper van deze dealer is ook niet op de hoogte dat in de nieuwe Ecoboost motoren geen natte riem meer zit. Bijzonder dat Ford blijkbaar geen eisen stelt aan de dealers (of dat de leaserijders blijkbaar nooit klagen). Gemiddeld universeel bedrijf heeft meer kennis in huis dan een dealer.

APK extra kosten

  • 215.000 km

Auto voor beurt bij de dealer na 2 maanden was er tijd. Bij ophalen geeft men aan dat we terug moeten komen voor vervangen remolie. Waarom plannen ze dit niet in? Je weet dat dit elke twee jaar moet en zij hebben de auto in onderhoud gehad.
Helaas APK afkeur ivm versleten wiellager. Door te lange wachttijd (APK dan al verlopen) gekozen dit elders op te lossen. Vond men ook totaal geen probleem. Ik heb toch altijd het gevoel dat een dealer niet zit te wachten op particuliere klanten met oudere auto's. De historie van de gebroken distributieriem speelt misschien ook mee. Offerte wiellager vervangen dealer Eur 450,00.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (43)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.