Ford Focus 1.8 TDdi 90pk Trend (2001)

autoreview

Ford Focus 1.8 TDdi 90pk Trend (2001)

Signalement

UitvoeringFocus 1.8 TDdi 90pk Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De overstap van benzine naar diesel is omdat ik mijn rijbewijs kreeg en al redelijk veel reed in de benzine (onze 2e auto) van mijn moeder. Inmiddels hebben we in 9 maanden tijd al 18.000 probleemloze kilometers gereden. Waarvan ikzelf de meeste heb gereden.

Het betreft hier een collection edition van de auto
de Focus heeft o.a.

- 15’ lichtmetalen velgen,
- een schuifkanteldak van Webasto (niet origineel)
- airco
- mistlampen voor

Het verbruik ligt ongeveer op 1/15 (gecombineerd)

Positieve dingen aan de focus zijn:
Starten lopen

De auto stuurt over het algemeen erg strak, de wegligging is erg goed! (Michelin Energy)

De Trend stoelen zitten goed veel zijdelingse steun, ikzelf ben 1.95 en kan prima in de Focus zitten veel ruimte dus.

Geen overdaad aan pk’s maar je komt prima mee met de 90 pk van de zelfontbrander die soms wat te aanwezig is, de reden hievan is misschien de ouderwetse verdeler inspuit techniek van de motor.

Mistlampen voor maakt front van de focus net wat meer af.

Negatieve dingen:

Kofferklep kan niet van buiten worden geopend (alleen met sleutel).

PROBLEMEN

Beginnende roest onderin de deuren, gelukkig was de Focus altijd dealer onderhouden en viel hij dit jaar nog binnen de 6 jaar carosserie garantie die Ford geeft. Dit is dan ook gratis opgelost door de Ford dealer.

[b]Update 190.000 km[/b]
De auto begon ontzettend te fluiten opzich erg leuk en grappig omdat je zo nog wel veel bekijks trekt met een standaard onopvallend focusje. In eerste instantie dacht iedereen dat het de turbo was zo klonk het inderdaad ook. Maar de auto zoop geen olie en ik heb er toch nog een dikke 10.000 km mee doorgereden dus de turbo was niet defect anders was deze ondertussen wel overleden.
Toen toch maar actie op aandringen van mijn moeder ondernomen:

De Ford garage dachten aan kapotte katalysator. Deze heeft er nieuw tussen gezeten maar dit was het niet (teruggestuurd), toen bleek de intercooler lek vervangen dus, ook pakking uitlaatspruitstuk bleek gescheurd alleen was het fluiten nog steeds niet over. Donor turbo geprobeerd toen kwam het lek boven namelijk een doorgerotte pakking tussen de motor en de turbo. Dit had normaal nooit mogen gebeuren vandaar dat het zoveel moeite kostte omdat dit te achterhalen mede omdat verschillende garages zeiden en dachten dat het de kat was.
Gelukkig is dit allemaal door een vriend uitgevoerd en niet door de Ford garage anders was ik een vermogen kwijtgeweest.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.