Ford Focus 1.8 TDCi 100pk Ghia (2004)

Ford Focus
Ford FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord Focus - interieurFord Focus - interieur

UitvoeringFocus 1.8 TDCi 100pk Ghia
Bouwjaar2004

Midden vorig jaar kon ik deze wagen 2de hands kopen voor een schappelijke prijs. Vooral de goede commentaren van andere eigenaars en collega’s op het werk trokken mij over de lijn.
Na nu ongeveer 7500 km gemaakt te hebben hier mijn bevindingen :
De wagen is rijkelijk uitgerust met boordcomputer, vooruitontdooiing, enz. Binnenzijde oogt hij ook mooi met fluwelen bekleding, vele binnenlichtjes,..
De motor heeft voor mij meer dan voldoende vermogen, zelden dat ik dit vermogen ook nodig heb, maar vooral de trekkracht op lage toeren maakt steeds weer indruk op mij. Zo kan je makkelijk cruisen in 5de versnelling tegen 70 km uur op binnenwegen. Ook dien je dan niet onmiddelijk terug te schakelen om te versnellen.
De wegligging is fenomenaal, je kan bijna dwars in de bochten zonder problemen. Het confort ligt me echter niet, mijn vorige wagen was een Mondeo, en de Focus is een heel stuk stugger afgeveerd.
Wie hier geen probleem mee heeft, heeft een prachtige zuinige wagen (verbruik max 7liter : korte afstanden in de winter, tot 5 liter op de autoweg).
Vorige week heb ik me een nieuw Focus besteld, vooral voor de goede voorwaarden die ik ontving bij de dealer en omdat ik zeer onder de indruk was tijdens een proefrit. (meer ruimte en confort dat mijn huidige Focus).

Automatische airo viel uit op 49000 km
Klapdeur laten bijstellen (rammelde)
Boordcomputer vervangen (duide geen resterende km aan)
Deurpanelen voor vervangen, blende slechte passing

Al deze problemen werden binnen de garantie en zonder veel poespas vervangen.

PRIVATE LEASE Ford Focus