Ford Focus 1.8 16V Flexifuel Futura (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Focus 1.8 16V Flexifuel Futura |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 50.000 km |
Mooie prijs kwaliteits verhouding
- 58 km
Na wat gedoe met de leasemaatschappij en veel hulp van mijn Ford dealer heb ik nu een werelddeal. Het is een Ford geworden. Om precies te zijn een Ford Focus 5-deurs 1.8 flexifuel met businesspakket in het metallic zwart.
* 16" 5-spaaks lichtmetalen velgen
* Sportieve wielophanging
* Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels in carrosseriekleur
* Automatisch dimmende binnenspiegel
* Elektrische voorruitverwarming
* Regensensor
* Middenconsole met aluminium "look", centrale armsteun, twee bekerhouders en een opbergvak
* Mistlampen geïntegreerd in de voorbumper
* Automatisch inschakelende dimlichten
* Verchroomde sierlijst rond de grille
* Donker getinte koplamp behuizing
* Sportstoelen voorin voor extra zijdelingse steun
* Blaupunkt Travelpilot EX navigatiesysteem
* Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, met lendensteunverstelling voor beide voorstoelen en een in hoogte verstelbare passagiersstoel.
* Stoelverwarming
* Parkeersensoren achter
Een ontzettend complete wagen voor een hele nette prijs.
Aangepast...
- 8.000 km
Ondertussen is de auto flink aangepast...
De eerste was geheel vrijwillig en omvatte de inbouw van een carkit. De kit bestaat uit het welbekend Nokia CK-7W in combinatie met een mutebox en een Nokia CR 56(?) houder voor mijn Nokia 6233. In totaal wil dat dus zeggen dat ik mijn telefoon in mijn broekzak kan houden op korte ritjes, maar dat ik altijd een actieve houder heb voor als mijn accu leeg is oid. Daarnaast loopt het geheel netjes over de originele blaupunkt dus ik heb niet zo'n los speakertje bij mijn bijrijder zitten. Ik heb het allemaal laten inbouwen door mijn Ford Dealer in Utrecht. En dat hadden ze allemaal best netjes gedaan.
De tweede verbouwing was iets minder vrijwillig en is vooral wat beter zichtbaar.... ahum. Ik stond gisteren met mijn vriendin en mijn zusje in de auto te wachten voor een verkeerslicht. En ineens zit er een 307 tegen mijn bumper. Mevrouw had als verweer: 'normaal remt hij veel harder....' Maar goed; de achterkant ligt goed in de poeier. Ik ben ook nog een meter ofzo doorgeschoten en heb de auto voor mij even gekust. De bumper en de achterklep kunnen in ieder geval naar het grofvuil. Gelukkig heb ik geen schuld én is het rijdbaar.
Een flink eind verder...
- 50.000 km
Nu de eerste halve ton achter de rug is kan ik de auto een stuk beter inschatten. Overall ben ik nog steeds te spreken over de auto. De motor is sterk genoeg, het ruimte aanbod dik in orde en de wegligging nog steeds ongeëvenaard. Qua betrouwbaarheid is het ook allemaal in orde: Ik heb vorige week een koplampje laten vervangen, maar dat is dan ook alles geweest.
Maar ik heb ook wel wat op- en aanmerkingen.
* Ten eerste heeft deze auto een andere versnellingsbak nodig. Ik draai relatief veel toeren zo rond de 120 a 130 km/h. Of de verhoudingen moeten langer, of er moet een 6de versnelling bij.
* Daarnaast is het verbruik niet je van het. Gemiddeld zit ik zo rond de 8,5 l/100 km. Op zich is dat aardig, tot dat je bedenkt dat ik echt alleen maar (wel relatief vlotte) snelweg kilometers maak. Overigens was dat verbruik de eerste 10.000 kilometers nog een flinke bak hoger.
* Verder zou ik het wel prettig vinden als ze iets beter nadachten over het ontwerp van de luchtstroom langs de spiegels. Dat klinkt heel technisch en zeikerig, maar dat valt best mee. Wat ik bedoel is dat al het vuil van mijn auto zich lijkt te verzamelen in het voorste driehoekje van mijn voorste zijruiten waardoor ik niets zie in mijn spiegels. Een golf bijvoorbeeld leidt al dat natte vuil precies om die zone heen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.