Ford Focus 1.6 TDCi 109pk Futura (2007)

autoreview

Ford Focus
Ford FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord Focus - interieurFord Focus - interieur

Signalement

UitvoeringFocus 1.6 TDCi 109pk Futura
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf45 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een hoop problemen met mijn Renault had ik mijzelf beloofd nooit meer een fransoos te gaan rijden, hoe veel comfort ze ook bieden. Aangezien ik niet uit alle merken kon kiezen kwam ik voor de keuze te staan of een Ford of een Volkswagen.
Ben uiteindelijk voor de Ford gegaan, omdat deze gunstiger uit kwam met de lease kosten.
Heb voor de drie deurs gekozen omdat ik de instap makkelijker vond. En heb de volgende opties er bij genomen;
• Automatische airco
• Business pack
• Metallic lak
Om te rijden is de Ford een hele lekkere auto, maar dat is niets nieuws. Je kan er echt heel hard mee door de bocht en met slecht weer rijden is geen beperking in de Ford. De 1.6 tdci motor is best stil maar niet echt snel. De motor heeft de neiging heel snel dood te vallen en je moet hem echt op toeren houden. In de eerste versnelling is dit al helemaal het geval, maar dat ligt volgens mij aan de koppeling. Ik heb hier meer mensen over gehoord dus niet exemplarisch gebonden aan mijn auto. Ik merk bij lange na niet de 109 pk, een Golf met 105pk is sneller en kan ik dan ook niet bijhouden met mijn auto. Een optie die ik eigenlijk mis is een 6e versnelling, Renault heeft dat wel standaard op de Megane 105pk diesel en bij Volkswagen bieden ze het aan als optie. Ondanks dat ik goed door rij is het verbruik best goed, 5,9L op 100km dus bijna 1:17. Ik rij voornamelijk lange riten en rij zo’n 90.000Km per jaar. De auto heeft er inmiddels 40.000Km op zitten en ik heb nog geen één elektronica of motor storing gehad. Dat was met mijn Renault wel anders, dan reed ik vaker in een leen auto als in mijn eigen auto. Dus ik denk dat het qua betrouwbaarheid wel goed zit bij Ford. Wat echter wel een beetje afbreuk doet zijn de vele rammels uit het interieur, daarvoor is de auto ook al twee keer bij de dealer geweest maar helaas komt het euvel elke keer terug. De deurpanelen spannen de kroon en rammelen continue. Is ook niet verwonderlijk want deze zijn van goedkoop recycle plastic, gemiste kans voor Ford want dat hebben ze bij Renault en Volkswagen wel goed voor elkaar.
Het fijne is van de Business pack uitvoering is dat deze elektrisch verstelbare stoelen heeft. Deze kunnen lager gezet worden als de hand bediende versie en dat is heel fijn voor lange mensen zoals ik. De stoelen zitten prima alleen weet ik niet voor hoe lang want je kunt de zitplekken nu al zien op de bestuurders stoel. Verder is deze auto geleverd met een Blaupunkt navigatie systeem waar ik qua navigatie heel tevreden over ben, werkt uitstekend. Daarnaast speelt deze ook MP3 af dus ideaal voor de lange ritten. Verder is de voorruitverwarming erg handig, dus je hoeft niet meer te krabben want met 2 minuten is de ruit volledig ontdooid. Al met al een aardige auto waar ik best tevreden mee ben. Verder heeft deze focus niet meer de goedkope groene dashboard verlichting, maar mooi oranje. Tevens heeft deze zachte armstrips op de deuren ipv de harde plastic strips op de voorgaande versies.

19 juni 2009:
Wat onderhouds beurten verder ben ik redelijk tevreden over de auto.

Zwakke punten blijven:
De vele rammels door de goedkope afwerking, deuk gevoellig carresorie en het turbo gat van de motor wat in de bergen je koppeling kan kosten.

Goede punten:
Wegligging, slijtage banden, ruimte kofferbak

Verder ben ik vanwege slecht uitgevoerd onderhoud van garage gewisseld, van Timmerman naar Boerhof. Bij timmermankon men zelden een reparatie in één keer goed uitvooeren en de service was slecht. Momenteel heb ik met Boerhof een goede ervaring, nette en goede service en ze luisteren naar de klant.

PROBLEMEN

Bij 40.000 KM
- Veel rammeltjes, in de deurpanelen en achterklep
- Speling op portieren en achterklep (was de oorzaak van de rammels)
- Krakende deurrubbers
Bij 60.000 KM
- Turbo slang losgeschoten
- Uitvallende remlichten
Bij 80.000 KM
- Nog meer rammels uit de wielkasten, is opgelost met nieuwe klemmen
- Deurpannelen blijven rammelen..
- Bevestiging deurpanneel afgebroken
- Lendesteun bestuurdersstoel kapot
- Van garage Timmerman naar Boerhof gegaan
Bij 100.000 KM
- Rammels blijven..
- Ruitenwisser motoren maken krakende geluiden
Bij 120.000 KM
- Roestplekken op dak en motorkap
- Rammels blijven...
- Ruitenwisser motoren maken weer krakende geluiden
Bij 140.000 KM
- Niets nieuws

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.