Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost PHEV ST-Line (2021) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Explorer 3.0 V6 EcoBoost PHEV ST-Line |
---|---|
Versnellingen | 0, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 15 km |
KM-stand laatst | 900 km |
De Explorer
- 900 km
Na vijf jaar en 140.000 te hebben gereden met mijn Opel Zafira. Was het tijd voor iets nieuws.
Een auto waarbij ik normaal kan zitten achter het stuur. Niet met mijn hoofd tegen het dak aanzit, geen last meer van slapende benen tijdens lange ritten. En genoeg ruimte voor een gezin.
Na veel wikken en wegen, proefrijden. Was de keuze gevallen op de nieuwe Ford Explorer phev.
Waarom de Ford. Het was eigenlijk gelijk liefde op het eerste gezicht. Ik ging zitten en zat gelijk goed. Niet met mijn kop tegen het dak. En de Ford was eigenlijk van alles voorzien. Bij de andere merken met de zelfde hoeveelheid ruimte was ik veel meer kwijt dan u voor de Ford.
Ik heb er nog een trekhaak onderlaten zetten. En verlengde garantie en Ford protect plus genomen. Dus de eerste 5 jaar geen zorgen.
0-900
Druk aan het uitvinden hoe alles werkt. Zoveel knopjes en mogelijkheden. Ik rij dagelijks bijna 40 km woon-werkverkeer en redt het bijna op een acculading. Misschien dat het wel gaat lukken als het warmer buiten wordt.
Ook rij ik veel op de eco stand. Hierbij levert de 6 cilinder, 150 pk minder dan normaal. Al merk ik er zelf weinig van, want wat komt de Explorer van zijn plek als je het gas intrapt.???
Verbruik is op het moment 1:14-1:16 en 1kw per 2,5 km dus geen klagen voor mij. Mijn inziens. Moet je ook niet gaan klagen over verbruik bij dit soort auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.