Ford (1996)
autoreview
Signalement
Versnellingen | 4, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 260.000 km |
KM-stand laatst | 260.000 km |
A Bouncing Pony
- 260.000 km
Van een Daihatsu Cuore naar een Ford Mustang V8? ja waarom niet?
Wel eens helemaal idolaat geweest van een V8? het geluid? de beleving? nou wij wel (vrouw en ik)
Dus zoeken naar een betaalbare Mustang, er vallen een boel af, de mooiste in onze ogen zijn gemaakt in 1965/66/67/68 Mach1 kan ook, maare.... Katjing!!! dat is kassa, variërend van een bouwdoos van €8000 (lees restauratie klus) tot een Elanor van€ 200.000 leuk maar, geen ruimte/tijd of de dinero's om dit aan te pakken.
Op Autowereld.nl vinden we in Dronten een Mustang GT 4.6 V8 in een nogal opvallende kleurstelling, groen op papier, maar met een soort van blauwe gloed erover.
Oke, let's roll! proefrit nr1, nou vrouwlief heeft zelf een 7.5 big block gehad en dit.. nee dit is het niet, zij had een vierbak handgeschakelde Mercury Cougar, en dit.. tja een vierbak automaat.
De bestuurdersstoel is elektrisch verstelbaar, plus een elektrische lendensteun, goed plekje vinden en starten.
We rijden achter een vracht wagen en zoooo die heeft de vaart erin zeg! dik 100km/h? en het liep uit, damn die gaat hard! ik deed toen maar even Waze open op de telefoon, eh... we rijden 80km/h? kleine afwijking op den teller, er zit een LSD slip differentieel in, met een andere verhouding dan standaard 4.11 ipv 3.75, dus dat is een puntje van aandacht (ik zeg lmr.com) voor een andere teller aandrijver die kost daar $16.
Verder valt op dat de auto laag staat, ook dit is aangepast met iets wat vergelijkbaar is met Eibach, in combinatie met de 245/45-17 patta's, mwah.. niet slecht.
Maar het stuitert behoorlijk, looks boven comfort.
We kiezen niet direct voor de auto, en gaan nog even bij een andere handelaar kijken, een zwarte cabrio staat te glimmen op de parkeerplaats, we mogen een blokje rijden en.... dikke vette nope, croky/lays bodem, bak en braadwerk aan de zijkant, de linker achterpaneel is ooit vervangen door een rood exemplaar en dat was nog zichtbaar!, nog veel meer dingen waren aan het rammelen en we brengen het terug naar de handelaar, geven hem een lijstje met wat er aan moet gebeuren en gaan er vandoor......... doei!
Er stonden nog meer Mustangs met V8 te koop hoor, maar de prijzen waren gewoon niet voor ons budget weggelegd dus terug naar Dronten, we mogen de auto op een brug neer zetten voor een closer look, oké dat was goed, lekker harde bodem, geen roest geen speling op rubbers of cardan en we mogen nog een groter rondje rijden, hij tankt zelfs nog benzine bij, en daar gaan we weer.
Het trekt als een lier en schakelt goed op (GPS AAN!) geen gerammel ondanks de leeftijd van 22 jaar, alle knopjes geprobeerd en het werkt.
We gaan terug en we ruilen de Cuore in.. ja echt, de prijs is goed en verkocht, de auto krijgt nog een APK en een aflever beurt, en 1 week later rijden we Mustang, niet voor dagelijks gebruik, daar is de Panda voor, 1 op 7 a 8 is toch iets teveel van het goede met 800km per week.
Je leeft maar 1 keer...
Specs
- 260.000 km
Hetzelfde probleem als bij de verzekering, ze kennen de auto niet bij Autoweek? nooit geleverd in Nederland.
Kenteken ingevuld, eh.. nope bestaat niet, ook autoweek kent het niet
dus bij deze:
Merk: Ford
Type Mustung GT
Motor 4.6liter V8
Vermogen: 218pk bij 4200 toeren per minuut
Koppel: 386nm bij 3400 toeren per minuut (lekkah!)
Gewicht 1530kg
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.