Fiat Tipo Stationwagon 1.6 MultiJet 16v Business Lusso (2018) #3

autoreview

Fiat Tipo Stationwagon 1.6 MultiJet 16v Business Lusso (2018)

Signalement

UitvoeringTipo Stationwagon 1.6 MultiJet 16v Business Lusso
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst132.850 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

bijna 100,00 KM

Ik had al eerder een review geschreven waar ik zeer te was. Echter kan ik deze bestaande niet meer aanvullen. Vandaar dat ik deze maar schrijf. Onze Fiat heeft nu bijna 100 duizend op de teller staan. Er zijn toch wat zaken gebeurd wat de betrouwbaarheid heeft aangetast. De Fiat is al 2 maal afgesleept door een bergingsbedrijf. Beide keren branden alle lampjes in het dashboard, zelf lampjes waarvan ik niet wist dat deze er waren. Daarbij liep de Fiat zeg maar op 3 poten, geen noodloop. Heel vreemd om de motor zo te horen draaien. Beide malen uitgelezen bij de dealer. 1ste keer waren er vele update's beschikbaar, na het update werkte alles weer en waren de lampjes uit. Wel gek vond ik dit dat een update, geloof 7 stuks zoveel doen in de Fiat.

De 2de maal konden ze helemaal niks vinden en dat de Fiat bij de dealer kwam deed alles het weer. Spook storing ????

Tussen door leek de automaat extra versnellingen te hebben gevonden. standaard zijn het er 6, maar tussen elke versnelling in leek er wel een extra tussen versnelling te zijn. Je hoorde de motor schakelen maar zag geen verandering van de versnelling op dashboard. Bij de garage computer uitgelezen, maar geen storing gevonden. Uiteindelijk iets voor kerst 2021, schoot de automatische versnelling tijdens het optrekken uit zijn versnelling. W as al eens eerder gebeurd op een verkeersdrempel. Echter branden nu een groot rood uitroepteken en daarbij laat de automaat-bak controleren. Dit branden ook in het rood.
De automaat stond hierna wel weer in zijn versnelling en werkte nog. Na contact met garage de Fiat toch maar gebracht voor controle.

Nou er moest een compleet nieuwe automaat en koppeling in.
Bijzonder voor een Fiat waar nog net geen 100 duizend op de klok stond. Helaas 1 maand moeten wachten tot de Fiat weer terug kwam. Problemen met de levering van onderdelen uit land van herkomst door corona. Daarbij later nog montage problemen.

Dit is echt overmacht en ik kan verder niemand iets kwalijk nemen. Automaat werkt weer prima, dat is belangrijk.

Verder gaan we het zien hoe en wat de Fiat zich gaat houden.

Fiat blijft verder een lekkere reisauto en beest van caravantrekker. Heb vele Fiats, gereden, maar deze Tipo heeft wel de meeste problemen gegeven.


doei doei

  • 132.850 km

Vandaag de Fiat in geruild. Qua rijden was het een fijne auto. Maar de kraakjes en vooral het vertrouwen was niet niet best. Voor ons geen Fiat meer.
De garage was super daar heeft het niet aan gelegen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.