Fiat Seicento 1100 i.e. Young (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Seicento 1100 i.e. Young |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 46.725 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het is een geweldig scheurijzertje. Het is overal makkelijk in te parkeren in de stad en op de grote weg komt ’ie ook vlot mee. Er zit geen stuurbekrachtiging op, maar dat is niet echt nodig (vinden wij).
Het verbruik is ook prettig, zeker met de benzineprijzen van tegenwoordig.
Met het stadswerk verbruikt de Seic zo ± 1:13 en wanneer er langere stukken -zoals de snelweg- gereden wordt, ligt het verbruik zo rond de 1:17,5.
Deze Seic hebben we als 2de autootje, wat ook het geval was met de Hyundai.
Het is een leuk, mooi model met een vriendelijke snoet.
Enkele pluspunten zijn:
- pittige motor;
- zuinig;
- overzichtelijk koetswerk;
- prettige instap (je kont raakt de zetel sneller dan in een Japanner, Oud model);
- makkelijk overal te parkeren;
- kosten zijn laag;
Enkele minpunten zijn:
- bestuurdersstoel kan niet ver genoeg naar achteren, zeker wanneer je langer bent dan 1:90 mtr.;
- dicht op elkaar zittende pedalen;
- Young is een beetje kaal qua uitvoering.
Up-date 02-08-2006:
Per vandaag hebben wij de Fiat Seicento verkocht voor een iets grotere auto. Eind deze maand zal er voor onze deur een Daihatsu YRV 1.0 RTi staan.
Zodra we er een x aantal km mee gereden hebben, zal ook van deze een review komen.
PROBLEMEN
Toen we de Seic bijna een jaar hadden, had ’tie last van moeilijk starten in 1x.
Dit was alleen in de wintertijden, dat de Seic moeilijker startte.
In 2004 moest de complete uitlaat vervangen worden. Was gewoon op.
In 2005 moest er een nieuwe radiateur ingezet worden. Ook zijn er in dit jaar de remschijven en remblokken vernieuwd worden.
In 2006 moest er een nieuwe accu ingezet worden (de orginele had het na 6 jaar wel gezien). En de distributieriem moet nog vervangen worden. Dit moet bij de Fiat om de 3 jaar.
Extra Up-date:
De distributieriem is (samen met de multisnaar) vervangen. Nu dit allemaal weer is vervangen, kunnen we weer lekker door sturen met de Seic.
Verder heeft deze Seic altijd de gebruikelijke beurt + APK gekregen.
En alles werd en wordt nog steeds, met volle tevredenheid, door het bedrijf gedaan waar we deze vandaan hebben, Autohuis Eickhof in Apeldoorn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.