Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)

Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)
Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)Fiat Punto 1.4 16v Young (2005)

UitvoeringPunto 1.4 16v Young
Bouwjaar2005

Ik rij nu ongeveer 1 jaar in deze zwarte Punto. Heb er nu nog net geen 10.000 km opzitten en moet zeggen dat de auto mij totaal nog niet tegenvalt.

Deze km’s bestaan voor 4.000 werk en 6.000 km vakantie.

Inmiddels heeft hij zijn eerste onderhoudsbeurtje gehad (160 euro) en ook daarover geen bijzonderheden.

Verbruik is ongeveer 1 op 10 a 11 in de stad (korte ritjes), tijdens de lange vakantierit(ten) pakweg 1 op 16 a 17, auto heeft lichtmetaal, met standaard smalle velgen/banden is 1 op 20 a 21 goed haalbaar denk ik.

Fijn vind ik persoonlijk de ’city’ stuurbekrachtiging (lekker licht sturen in de stad), het fijne (lichte)schakelen, en ook de lekkere ruime opzet van het interieur.
Ik vindt ’m vrij stil van binnen en ook het weggedrag en remmen zijn prima in orde.

Is het dan allemaal koek en ei?

Nee, hij heeft zo ook zijn nadelen;
Het dashboard oogt goedkoop aan en is zeer krasgevoelig. Af en toe een kraakje of een piepje (meestal wel zelf op te lossen), en de afwerking kan een stuk beter (interieurdelen die niet geheel aansluiten en naden tussen carosseriedelen).
Bij Comfort geeft ik deze auto maar 3 sterren omdat hij korte richels en hobbels toch wel erg hard doorgeeft.

Misschien hierna een Grande Punto? Ik heb er al eens mee gereden en dat beviel me wel.

Geen echte bijzonderheden.