Fiat Punto 1.3 MultiJet 16v Lounge (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Punto 1.3 MultiJet 16v Lounge |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 8.000 km |
3 Punto's: 230.000 km en 1 op 23
- 8.000 km
Eind januari 2014 heb ik mijn derde Punto opgehaald. Een Lounge uitvoering. In augustus 2010 de eerste Punto EVO. Na 115.000 km en 20 maanden ingeruild voor een Punto Easy. Deze heb ik ingeleverd na 110.000 km en 18 maanden.
De Punto heeft geen geheimen meer. Terwijl iedereen moppert dat het verbruik tegenvalt in vergelijking met de fabrikant stelt, kan ik niet niet anders vaststellen dat mijn Fiat aan de verwachtingen voldoet. 1 op 23. Tot op heden heb ik gem. € 0,06 per km betaald
In de 230.000 km geen onverwachte kosten.
De kosten per km zijn € 0,18 inclusief brandstof, onderhoud, belasting vanaf 1/1/14, afschrijving en verzekering (all risk).
Zijn er geen minpunten: De vloerbedekking slijt snel op plaats waar de linkervoet staat.Binnen 13 maanden door. Fiat geeft dan niet thuis. Jammer.
En natuurlijk de onderhoudsbeurt: 35.000 km, maar olie verversen moet op 30.000 km. Dat geeft het motormanagement aan. Hier worden we voor de gek gehouden.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Fiat Punto vs. Ford Ka+

Skoda Fabia - Fiat Punto - Dacia Sandero

Test: Fiat Punto 0.9 TwinAir Easy (2012)

Toyota Yaris Hybrid Aspriration – Fiat Punto 0.9 TwinAir Easy – Nissan Micra 1.2

Test: Fiat Punto Twinair (2012)
