Fiat Punto 1.2 ELX (2001)

autoreview

Fiat Punto
Fiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat Punto - interieur

Signalement

UitvoeringPunto 1.2 ELX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf63.000 km
KM-stand laatst109.600 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 109.600 km

Ik rij nu sinds april 2007 met deze auto, op zich met tevredenheid. Het zijn heel zuinige auto's waarbij 1 op 18 haalbaar is.
Deze serie staat bekend om een aantal problemen, met name de ECU, de koppakking en de motorkap kabel.
Bij een kilometerstand van 85000 gaf de ECU de geest met de melding dat de primaire bobine kapot was en een verbruik van 1 op 12, pas na twee keer vervangen van de bobine werd de Ecu opgestuurd, deze was niet te repareren. Fiat hanteren een ruil service voor de Ecu, waardoor er een fikse korting is op een nieuwe. Afin €600 armer en een perfect rijdend auto. 86000km nieuwe uitlaat (kan gebeuren).99500km grote beurt + apk, geen verassingen, op de in olie gedoopte inrit na(oliefilter verkeerde gemonteerd). Klap op de vuurpij was verleden week, 109300km, koppakking lek. Door dat ik de temperatuur op tijd op zag lopen en niet laten "koken" kon ik schade voorkomen.
Nadat ik de auto heb opgehaald wou ik de ruitensproier vloiestof bij vullen, knapte mij de kabel voor het ontgrendelen van de motorkap. Nieuwe kabel is €20 + montage kan dit €100 worden.
Kabel is besteld en binnen, Ik ga het zelf monteren,(ik kon de kap los krijgen door de slotplaat los te draaien.
Ondanks alee problemen met de auto blift deze gewoon goed rijden en is een nieuwe niet nodig.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.