Fiat Punto 1.3 MultiJet 16v Pop (2012)

autoreview

Fiat Punto
Fiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat Punto

Signalement

UitvoeringPunto 1.3 MultiJet 16v Pop
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf47.828 km
KM-stand laatst195.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lekker ding

  • 195.000 km

Prima hatch, lekkere enigszins sportieve diesel, stuurt lekker strak, en rijdt echt als een trein, koersvast, meerdere keren mee naar volle tevredenheid Denemarken op en neer gekoerst, heeft nooit een krimp gegeven, lekker zuinig, maar wel duur in de belasting!

Licht, slechts 1120 kilo, maar toch nog dik over de 100 euro p/mnd.....

Erg kleine kofferbak, kan je eigenlijk niet fatsoenlijk mee op vakantie, zeker als je gaat kamperen....

2 APK's geleden moest het roetfilter vervangen worden, en dat is een dure grap, reken maar op 8 à 900 euro.

Heel sporadisch viel de stuurbekrachtiging uit, maar na een restart was er geen enkel probleem meer te bespeuren.

2 of 3x een veer (voorwiel ophanging) gebroken, beetje vreemd.

De Blue & Me (bluetooth functie) is een keer uitgevallen, moest gerepareerd worden, een nieuwe unit zou 600 euro gekost hebben, reparatie was goedkoper, maar altijd nog een paar honderd euro.....

Erg gevoelig voor (condens-) vocht in de auto, waarschijnlijk door falende rubbers, maar goed, het is een Italiaanse auto, dus dat zal er wel een beetje bij horen haha.

Het verbruik was over meer dan 10 jaar en bijna 150.000 kilometer (ja: we reden er te weinig mee...) gemiddeld toch 5,03 l/100km (1 op 19,88), en dat is best knap, want ik ben een stevige rijder. Laat je trouwens niet misleiden door de fabriekscijfers, die ga je nooit halen, maar dat geldt vast voor alle auto's....

Uitlaat begon op den duur te stinken, en de ventilatie bracht dat bij stilstand in de auto, en dat was echt niet fijn. Meerdere keren voor bij de Vakgarage geweest, en na het vervangen van wat verstuiverringen leek het opgelost, maar het kwam gewoon terug (of was niet weggeweest), en de garage kon het kennelijk niet oplossen. Ik heb hier en daar wat op internet gelezen over oplossingen, maar die zijn of niet afdoende, of tijdelijk, of heel kostbaar.

Omdat we sowieso al een luxere wagen wilden (lees groter) zijn we op zoek gegaan naar een andere auto, het moest een zo licht mogelijke en zuinige benzine wagen worden, en tóch lekker veel ruimte. Dus werd het een Skoda Octavia 1.2 Tsi Combi ut 2014.... Benieuwd hoe de lange termijn ervaring daarvan is. Voorlopig DIK tevreden!

Maar laat één ding duidelijk zijn, als het stankprobleem serieus en definitief opgelost zou zijn, dan hadden we gewoon (voorlopig) met de Punto doorgereden!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.